В днешната преса

Преса и коментари

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Re: В днешната преса

Мнениеот kkarakashev » 06 Апр 2011, 17:29

3 милиона българи потърсили 112 само за година

Близо 3 милиона са обажданията на телефон 112 за 2010 година, отчетоха от службата. От тях близо 816 хиляди са с конкретни искания на граждани за оказване на помощ, 526 320 пъти са били сигнализирани службите за спешно реагиране.

С 69 % е нараснал средномесечният брой сигнали, изпратени от телефон 112 към службите за спешно реагиране спрямо 2009 г.

През изминалата година относителният дял на реалните инциденти към общия брой повиквания към 112 се е увеличил три пъти спрямо 2009 г. Причините за това са премахването на възможността за избиране на телефон 112 от апарати без СИМ карти и повишеното ниво на популярност за услугата, което по данни от последното проучване у нас е 66%, при средно ниво за ЕС 47%.

Най-висок дял на инцидентите, насочени към службите за спешно реагиране, е отчетен в област София град - 25.9%, а най-нисък в област Смолян - 1%.
http://www.vbox7.com/play:7f4f0694 - В памет на служителите на МВР, загинали при изпълнение на служебният си дълг.
http://www.vbox7.com/play:46376107dc - Химн на гр.Пловдив
Аватар
kkarakashev
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1261
Регистриран на: 10 Юли 2010, 15:32
Местоположение: Пловдив

Re: В днешната преса

Мнениеот mao11 » 06 Апр 2011, 18:58

как да потърсят 112 ..........
ето моя случай
един ми сече пътя и баааааам - птп
набирав 112 и няква леля със тъп селяшки тембър мепита
- кво стаа
- ми викам птп
-а видимо ранени ,пита тя
- не видимо не и отговарям
- ми търси 166 - беше отговора
и от там пътна помощ, кат, такси до спешна помощ да прегледат сина ми и мене
че то има ли 112 па и за кво ли ни е
само да не се налага да ги търсите
мъкаааааа българино
mao11
старши Полицай
старши Полицай
 
Мнения: 252
Регистриран на: 23 Яну 2011, 20:00

Re: В днешната преса

Мнениеот kkarakashev » 06 Апр 2011, 19:42

мао11 до сега съм звънял на 112 около 20 пъти, да не казвам и повече. От ПТП, пожари,припаднали хора, камъни по пътното платно та до съмнение за замърсена река.(При това за реката ми звъняха и еколози, и Г.З. и Кмета на града ....... Тоест за мен си свършиха работата ) До сега поне на мен никога не са ми отказали помощ (в случая да препратят обаждането до съответната служба) Лично аз съм доволен от 112, друг въпрос е как стават препращанията ;) Много от дежурните в ОДЧ са вдигнали ръце от 112 и то за загубени сигнали (повикване на 112, препращане към 166 - Заключени сме в апартамента и счупехме си ключа, няма как да излезем) :lol: :lol: Е за такива повиквания е смешно да се ползва 112
http://www.vbox7.com/play:7f4f0694 - В памет на служителите на МВР, загинали при изпълнение на служебният си дълг.
http://www.vbox7.com/play:46376107dc - Химн на гр.Пловдив
Аватар
kkarakashev
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1261
Регистриран на: 10 Юли 2010, 15:32
Местоположение: Пловдив

Re: В днешната преса

Мнениеот dsuzunov » 07 Апр 2011, 13:24

mao11 написа:как да потърсят 112 ..........
ето моя случай
един ми сече пътя и баааааам - птп
набирав 112 и няква леля със тъп селяшки тембър мепита
- кво стаа
- ми викам птп
-а видимо ранени ,пита тя
- не видимо не и отговарям
- ми търси 166 - беше отговора
и от там пътна помощ, кат, такси до спешна помощ да прегледат сина ми и мене
че то има ли 112 па и за кво ли ни е
само да не се налага да ги търсите
мъкаааааа българино

Във фотографията има едно понятие - "преекспониране"
Димитър Узунов - БНТЛ Пловдив
Аватар
dsuzunov
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 701
Регистриран на: 01 Окт 2009, 17:18
Местоположение: Пловдив

Re: В днешната преса

Мнениеот Sir Humphrey » 07 Апр 2011, 23:08

Изключително интересно.

Трима осъдиха вътрешното ведомство за дискриминация по възраст

http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000401

От Комисията са дали и задължително предписание на министъра да не прилага текста от Закона за МВР, който регламентира пенсионирането по инициатива на органа по назначаването и да предложи на парламента да отмени този текст. От МВР оспорват предписанията с аргумента, че комисията не може да вменява задължение да не изпълнява закон и че като го прави се стреми да изземе функциите на парламента и да определя компетенциите на министъра на вътрешните работи.


ДПНД пак са произвели говно с изявената от тях позиция. Комисията не можела да вменява задължение... Може и да не може, но тази позиция реално (и парадоксално) подкрепя тезата на жалбоподателите, че са пенсионирани дискриминационно. Ама такава дълбочина на мисълта (която не е особено голяма) изглежда не е по силите на т. нар. "юрисконсулти" на МВР.
Още през 2009 г., когато Миков прокара този текст в закона, казах във вътрешния форум, че той противоречи на принципите на държавната служба. ЦЦ, който е започнал славната си МВР кариера като ЛРТП в "Личен състав" по комунистическо време, изглежда също не е наясно с тези принципи, и не усети, че е за добро при ремонтите на ЗМВР да премахне този текст. Да, той е много удобен за разправа с неудобните, но изглежда ще го удари като бумеранг по носа.


Г-да Георги Иванов и Габриел Димитров, ако все още посещавате форума,
контактите на Комисията за защита от дискриминация са:

бул. Драган Цанков N35

гр. София 1125

email: kzd@kzd.bg
тел: 02 /807 30 30

факс: 02 / 870 84 48
Аватар
Sir Humphrey
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1234
Регистриран на: 26 Авг 2009, 22:13

Re: В днешната преса

Мнениеот kkarakashev » 10 Апр 2011, 09:54

Отново тъжна и трагична новина:
http://www.vbox7.com/play:7f4f0694 - В памет на служителите на МВР, загинали при изпълнение на служебният си дълг.
http://www.vbox7.com/play:46376107dc - Химн на гр.Пловдив
Аватар
kkarakashev
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1261
Регистриран на: 10 Юли 2010, 15:32
Местоположение: Пловдив

Re: В днешната преса

Мнениеот Lord » 11 Апр 2011, 20:40

Първанов дава закона за отпадъците на Конституционния съд

Президентът Георги Първанов ще сезира Конституционния съд за промените в Закона за управление на отпадъците, съобщиха от прессекретариата на държавния глава.

Той се срещна днес с представители на Българската стопанска камара, Българската асоциация по рециклиране, Българската асоциация на металургичната индустрия, Българската браншова камара "Феникс ресурс" и Синдикалната федерация "Металици" към КНСБ, предаде БТА.

Повод за срещата беше писмо на ръководствата на БСК и браншовите организации, с което те призовават държавния глава да наложи вето на поправките в закона. Пред Първанов днес те са изразили тревога от приетите промени, които, според тях, застрашават дейността на огромен брой фирми и могат да доведат до намаляване на работни места и цялостно влошаване на състоянието на тези сектори на икономиката.

Представителите на БСК и браншовите организации обясниха, че последните нормативни промени предвиждат площадките за съхраняване и рециклиране на отпадъци да бъдат разполагани само в населени места с действащи общи устройствени планове. По данни на регионалното министерство едва в 33 на сто от населените места у нас има приети такива планове и по-голяма част от територията на страната ще остане извън дейностите за събиране и третиране на отпадъци от черни и цветни метали.

На срещата президентът е обявил, че вече е подписал указ за обнародване на закона, но приема като основателно и разумно искането да отпадне изискването площадките за съхраняване и предварително третиране на металосъдържащи отпадъци да са определени с общи устройствени планове.
Той не връща закона за ново обсъждане в Народното събрание, тъй като в него е предвиден деветмесечен срок, в който площадките следва да се приведат в съответствие с изискванията. В рамките на този срок обаче президентът ще сезира Конституционния съд за неизпълнимостта на изискването площадките да са определени с общ устройствен план и съдът ще има възможност да се произнесе по този въпрос.

Първянов отчита също необходимостта всички компетентни институции да предприемат безкомпромисни мерки за противодействие на престъпността, свързана с дейността по събиране на отпадъци от черни и цветни метали, се посочва в съобщението. Той подкрепя усилията на компетентните органи и приветства позицията на браншовите организации в тази насока, се казва още в съобщението.

http://dnes.dir.bg/news/georgi-parvanov ... zi-8400674


Господин Президент,
Вие не сте в час с държавата, чиито президент сте!
Пуктовете не просто трябва да се редуцират - те трябва да бъдат забранени!
Това е дейност на организираната престъпност у нас, на ниво държавно управление!
________________________________________________________________
Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.” - Хамлет , по точно Шекспир;-)
Аватар
Lord
КОМИСАР
 
Мнения: 5863
Регистриран на: 19 Авг 2009, 01:21

Re: В днешната преса

Мнениеот kkarakashev » 12 Апр 2011, 12:40

Спешните служби в Мадрид стигат до 80% от инцидентите за по-малко от 8 минути
Докато националните и местните правителства се опитват да направят по-умно управлението на много техни дейности - социални служби, транспорт, обработка на отпадъци, телекомуникации, стигаме до въпроса - могат ли самите те да станат по-умни? Как технологиите могат да помогнат за подобряване работата на градските или националните власти?

Един от градовете, който дава отговор на тези въпроси, е Мадрид. Испанската столица се сред мегаполисите, въвели интегрирана система за действие на специалните служби. За съжаление поводът за изграждането й е лош - бомбените атентати в Мадрид през март 2004.

„При атаките от март 2004 имахме едновременни събития на различни места. Липсата на комуникационна система за координиране на всички служби създаде проблем", разказва инспекторът от мадридската полиция Хосе Рамон Яно.

Това признава и Фернандо Гарсия - ръководител на отдела за иновации на общината в Мадрид. „Не знаехме дали имаме достатъчно ресурси както от полицията, така и от другите служби. Поуката беше, че трябва да подобрим координацията и да споделяме информацията между различните служби", коментира той.

При атентатите в Мадрид бяха взривени четири влака, загинаха 192 човека, 1800 бяха ранени. След това градът, заедно с IBM, създава един от най-модерните командни центрове за спешни ситуации в света.

„В Мадрид имаше три исторически обособени центрове за спешни случаи - местната полиция, пожарната и медицински служби и линейки. Сега има само един център и се справяме със ситуацията в реално време", казва Хавиер Кироха от службата за гражданска отбрана.

Фернандо Гарсия от общинската управа не скрива, че е доволен от новата система: „Сега, когато имаме новата система, знаем в реално време какво става в града, във всяка една негова част. Имаме компютърна карта, на която се виждат всички инциденти, вижда се къде се намират всички патрули, както и какви служби са изпратени на мястото на инцидент. Имаме истински наблюдател на това какво се случва всяка секунда".

Хавиер Кироха обяснява как работи системата: „Всичко започва със спешно позвъняване на телефон 112. Имаме една минута да кодифицираме, локализираме и приоритизираме обаждането. След като то е анализирано, предаваме информацията на командния център, където решават кой е най-добрият спешен план за решаването на проблема. Те проследяват ситуацията и получават информация какво се случва с отговора на спешните служби. Благодарение на тази система сме по-бързи. При спешен случай всяка секунда има значение.

Софуерно решение от IBM помогна на спешните служби в Мадрид да реагират на обаждане 25 процента по-бързо.

„За да се подобри времето за отговор на спешно обаждане, най-важното нещо беше да променим процесите на работа и заради това средствата за контрол бяха много важни", обясни Хуан Луис Молина Берио от IBM Software Group.

"Целта ни е да стигнем до всеки важен инцидент за по-малко от осем минути. През 2008 успяхме да стигнем до 48 процента от инцидентите за по-малко от осем минути. Днес за по-малко от осем минути стигаме до 81 процента от инцидентите", отчита Фернандо Гарсия.

Карлос Арибас от противопожарната служба на Мадрид обяснява колко важно е това: „Един пожар в началото може да се изгаси с пожарогасител или чаша вода. След пет минути вече са необходими кофи вода. След тези пет минути трябват вече може би 4000 или 5000 кофи вода. Ето защо една от нашите най-важни цели е година след година да намаляваме с поне малко времето за достигане на инцидента".

От началото на използването на новата система на IBM през 2006-а, мадридските спешни служби подобряват времето за достигане на инцидент година след година.

Това е само един пример какво означава по-умно управление - интегриране на работата на различните служби и отдели. Така управлението става по-прозрачно и отговорно, ресурсите се управляват по-ефективно.

Във Великобритания, например, гражданите са окуржавани да използват колкото е възможно повече електронните услуги, предлагани от местните власти и от централното правителство. Така се пестят пари - и на администрацията, и на гражданите. Пример за това е и белгийска социално-осигурителна компания, която въведе приема на електронни декларации от работодателите. През 2008-а бяха подадени 23 милиона електронни декларации, а белгийският бизнес си спестява 1,7 милиарда евро на година.
http://www.vbox7.com/play:7f4f0694 - В памет на служителите на МВР, загинали при изпълнение на служебният си дълг.
http://www.vbox7.com/play:46376107dc - Химн на гр.Пловдив
Аватар
kkarakashev
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1261
Регистриран на: 10 Юли 2010, 15:32
Местоположение: Пловдив

Re: В днешната преса

Мнениеот BARETATA » 12 Апр 2011, 19:49

Само за ден столичните пътни полицаи са проверили 41 мотористи, съставени са 10 акта за установени нарушения

Резултатите са от полицейска операция „Мотористи”, която се провежда на територията на София
Специализирана полицейска операция „Мотористи” се провежда на територията на столицата. При извършвания контрол на пътната полиция са включени и системите за видеоконтрол. Само за ден са проверени 41 мотористи, съставени са 10 акта за установени различни административни нарушения: неправоспобност, техническа неизправност, отнето свидетелство за управление на МПС за изчерпване на контролни точки, липса на „Гражданска отговорност, неправилен превоз на пътник и други.
По данни на отдел „Пътна полиция”-СДВР, за десет години в София са регистрирани 497 пътни произшествия с мотористи, при които са загинали 39 души, ранени са 690. Като пътници на мотоциклетите, през същия период загиналите са 7, а ранените - 114.
От началото на тази година до сега са станали 10 ПТП с мотористи, загинали са 2 –ма и са ранени 9 граждани. В повечето случаи загиналите са управлявали без предпазна каска и са били без необходимата квалификация за управляваното МПС.Основните причини за тежките катастрофи са: движение с несъобразена скорост, отнемане на предимство, движение в насрещното платно, преминаване на червен сигнал на светофара.
Пътната полиция напомня, че за да се качи на мотор водачът трябва да притежава необходимата квалификация. Той не трябва да забравя, че е задължително да се движи с включена къса светлина и в светлата част на денонощието, да използва защитни каски по време на движение, да съобразява скоростта с натоварения трафик по софийските улици, да спазва правилата за безопасно движение и да не забравят да пази уязвимите участници в пътното движение и самите себе си.
http://press.mvr.bg/NEWS/news110412_05.htm
Чл. 5-ЗМВР: "Служителите на МВР,при изпълнение на служебните си задължения,са физически неприкосновени и се ползват с особената закрила на закона."
Аватар
BARETATA
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 4722
Регистриран на: 22 Авг 2009, 12:42

Re: В днешната преса

Мнениеот emillazarov » 12 Апр 2011, 21:59

kkarakashev написа:Спешните служби в Мадрид стигат до 80% от инцидентите за по-малко от 8 минути
Докато националните и местните правителства се опитват да направят по-умно управлението на много техни дейности - социални служби, транспорт, обработка на отпадъци, телекомуникации, стигаме до въпроса - могат ли самите те да станат по-умни? Как технологиите могат да помогнат за подобряване работата на градските или националните власти?

Един от градовете, който дава отговор на тези въпроси, е Мадрид. Испанската столица се сред мегаполисите, въвели интегрирана система за действие на специалните служби. За съжаление поводът за изграждането й е лош - бомбените атентати в Мадрид през март 2004.

„При атаките от март 2004 имахме едновременни събития на различни места. Липсата на комуникационна система за координиране на всички служби създаде проблем", разказва инспекторът от мадридската полиция Хосе Рамон Яно.

Това признава и Фернандо Гарсия - ръководител на отдела за иновации на общината в Мадрид. „Не знаехме дали имаме достатъчно ресурси както от полицията, така и от другите служби. Поуката беше, че трябва да подобрим координацията и да споделяме информацията между различните служби", коментира той.

При атентатите в Мадрид бяха взривени четири влака, загинаха 192 човека, 1800 бяха ранени. След това градът, заедно с IBM, създава един от най-модерните командни центрове за спешни ситуации в света.

„В Мадрид имаше три исторически обособени центрове за спешни случаи - местната полиция, пожарната и медицински служби и линейки. Сега има само един център и се справяме със ситуацията в реално време", казва Хавиер Кироха от службата за гражданска отбрана.

Фернандо Гарсия от общинската управа не скрива, че е доволен от новата система: „Сега, когато имаме новата система, знаем в реално време какво става в града, във всяка една негова част. Имаме компютърна карта, на която се виждат всички инциденти, вижда се къде се намират всички патрули, както и какви служби са изпратени на мястото на инцидент. Имаме истински наблюдател на това какво се случва всяка секунда".

Хавиер Кироха обяснява как работи системата: „Всичко започва със спешно позвъняване на телефон 112. Имаме една минута да кодифицираме, локализираме и приоритизираме обаждането. След като то е анализирано, предаваме информацията на командния център, където решават кой е най-добрият спешен план за решаването на проблема. Те проследяват ситуацията и получават информация какво се случва с отговора на спешните служби. Благодарение на тази система сме по-бързи. При спешен случай всяка секунда има значение.

Софуерно решение от IBM помогна на спешните служби в Мадрид да реагират на обаждане 25 процента по-бързо.

„За да се подобри времето за отговор на спешно обаждане, най-важното нещо беше да променим процесите на работа и заради това средствата за контрол бяха много важни", обясни Хуан Луис Молина Берио от IBM Software Group.

"Целта ни е да стигнем до всеки важен инцидент за по-малко от осем минути. През 2008 успяхме да стигнем до 48 процента от инцидентите за по-малко от осем минути. Днес за по-малко от осем минути стигаме до 81 процента от инцидентите", отчита Фернандо Гарсия.

Карлос Арибас от противопожарната служба на Мадрид обяснява колко важно е това: „Един пожар в началото може да се изгаси с пожарогасител или чаша вода. След пет минути вече са необходими кофи вода. След тези пет минути трябват вече може би 4000 или 5000 кофи вода. Ето защо една от нашите най-важни цели е година след година да намаляваме с поне малко времето за достигане на инцидента".

От началото на използването на новата система на IBM през 2006-а, мадридските спешни служби подобряват времето за достигане на инцидент година след година.

Това е само един пример какво означава по-умно управление - интегриране на работата на различните служби и отдели. Така управлението става по-прозрачно и отговорно, ресурсите се управляват по-ефективно.

Във Великобритания, например, гражданите са окуржавани да използват колкото е възможно повече електронните услуги, предлагани от местните власти и от централното правителство. Така се пестят пари - и на администрацията, и на гражданите. Пример за това е и белгийска социално-осигурителна компания, която въведе приема на електронни декларации от работодателите. През 2008-а бяха подадени 23 милиона електронни декларации, а белгийският бизнес си спестява 1,7 милиарда евро на година.

А при нас махат Гажданска защита.
emillazarov
Нов
Нов
 
Мнения: 28
Регистриран на: 12 Сеп 2009, 16:32

ПредишнаСледваща

Назад към В днешната преса

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron