,,СКАНДАЛ! ПОЛИЦИЯТА НЕЗАКОННО РЕШАВА ДАЛИ ИМА ПРЕСТЪПЛЕНИЕ ИЛИ НЕ. ИНСТРУКЦИЯ, ИЗДАДЕНА ОТ ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР И ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ НЕОБНАРОДВАНА В „ДЪРЖАВЕН ВЕСТНИК”!Инструкция № 89/10.03.2011 г. за провеждане на предварителни проверки, издадена от главния прокурор на Република България и министъра на вътрешните работи НЕ Е ПУБЛИКУВАНА В „Държавен вестник”, т.е. НЕ Е нормативен акт. Въпреки това обаче карат полицията и прокуратурата да я прилагат. Така по абсолютно незаконен начин полицията САМА решава дали има престъпление или не, а това по конституция и закон МОЖЕ ДА ПРАВИ САМО ПРОКУРОР. В настоящата ситуация преписката остава в полицията и ченгетата само уведомяват за това прокурора.
На практика това е абсолютна полицейщина, която обаче тихомълком се вихри с пълна сила.Жалба до Въховния административен съд е отправил адвокат Иван Петров, с която иска инструкцията на главния прокурор и министъра на вътрешните работи Цветан Цветанов да бъде обявена за нищожна.
Сега всичко е в ръцете на председателя на ВАС Георги Колев и от него зависи дали ще действа по закон или по партийната повеля на ГЕРБ.
Публикуваме оспорването на адвокат Иван Петров до ВАС:
До Върховния административен съд
О С П О Р В А Н Е НА
Подзаконов административен акт – Инструкция № 89/10.03.2011 г. за провеждане на предварителни проверки, издадена от главния прокурор на Република България и министъра на вътрешните работи.От
Адвокат Иван Петров Петров, САК, личен №1400541510, Адрес за кореспонденция : 1113 гр. София, ул. Александър Жендов 1, ет.3, ап.5, адвокатско дружество „Канелова и Петров“,
Основание; ЧЛ. 185 ал.1 АПК
Уважаеми Върховни съдии,
Оспорвам пред вас изцяло Инструкция № 89/10.03.2011 г. за провеждане на предварителни проверки, издадена от Главния прокурор на Република България и министъра на вътрешните работи.
Правен интерес: Аз съм адвокат, който защитава лица по отношение, на които инструкцията е приложима. С инструкцията се регламентират правила за поведение относими към правомощията на прокурора преди образуване на досъдебното производство; правилата, по които се извършва, предварителната проверка; хипотезите, при които преписката се прекратява; вида на актовете, с които се произнася прокурора и тяхната обжалваемост; обхвата на контрола от по-горестоящата прокуратура. Така очертания предмет на инструкцията е относим не само към регламентираните задължения за органите, подчинени на Главният прокурор на РБ и Министъра на вътрешните работи, но и към правата на лицата, пострадали от престъпления.
Правно основание: Инструкцията е нормативен акт по определението на чл. 75 ал. 1 АПК. Инструкцията съдържа административноправни норми, отнася се за неопределен и неограничен брой адресати и има многократно правно действие. Нормативният характер на инструкцията произтича от нейното съдържание и основанието за издаването й, а именно 138, т. 4 от Закона за съдебната власт и чл. 21, т. 11 от Закона за министерството на вътрешните работи (чл. 17 от инструкцията). Съгласно легалното определение, дадено в чл. 7, ал. 3 от Закона за нормативните актове инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури, като в случая е налице втората хипотеза на цитираната норма.
Оспорената инструкция не е обнародвана. Не са спазени и процедурите по чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове – проекта да е публикуван на интернет страницата на съответната институция заедно с мотивите, съответно доклада, като на заинтересованите лица да е предоставено най-малко 14-дневен срок за предложения и становища по проекта, както и изпълнение на изискванията на чл. 28 от Закона за нормативните актове.Според чл. 5, ал. 5 от Конституцията на Република България всички нормативни актове се публикуват и влизат в сила три дни след обнародването им, освен когато в тях е определен друг срок. Това правило е възпроизведено в текста на чл. 78, ал. 2 АПК, въвеждащ изискването всички нормативни актове, освен тези на общинските съвети, да се обнародват в “Държавен вестник”. В същия смисъл е и чл. 37, ал. 1 от Закона за нормативните актове. Изискването за влизане в сила на даден нормативен акт е той да бъде обнародван в “Държавен вестник”. Обнародването е условие за превръщането на акта в част от действащото право. Следователно елементите, образуващи фактическия състав на нормативния акт и обуславящи неговата валидност са: издаване от компетентния държавен орган; писмена форма на акта, съобразена с изискванията на Указ № 883 за прилагане на ЗНА; неговото удостоверяване (чл. 78 АПК) и обнародване. За разлика от съобщаването на индивидуалните и общите административни актове, публикуването на нормативните актове е завършващият елемент от техния фактически състав като условие за влизането им в сила и поставянето им в действие. Чрез обнародването в “Държавен вестник”, нормативният акт се довеждат до всеобщо знание и се определя началния момент, от който той произвежда действие.
Необнародването е пречка актът да породи правни последици, тъй като до публикуването си той не съществува като юридически факт. Това означава, че липсата на този елемент от фактическия състав на нормативния акт води до опорочаването му до степен на нищожност.
Предвид горното и на основание чл 185 ал.1 АПК ви моля, Уважаеми върховни съдии,
ДА ОБЯВЯВИТЕ ЗА НИЩОЖНА Инструкция № 89/10.03.2011 г. за провеждане на предварителни проверки, издадена от главния прокурор на Република България и министъра на вътрешните работи.
Приложения: 1. Инструкция за провеждане на предварителни проверки. 2. Справка за актуално състояние от Адвокатски съвет-София. 3. Копие от Оспорването за Главния прокурор на Република България и Министъра на вътрешните работи. Гр.София
С уважение: 03.01.201З г.
адв. Иван Петровhttp://afera.bg/mishena/35050.html