от Lubo7
Във момента сигнала подаден от тел.112 до диспечерите е във вид на едно изречение дадено по електронен път. Информацията която постъпва постоянно за това произ. обаче се забавя много или допълнителна иформация въобще липсва.Знаеме че диспечерите постоянно трябва да подържат връзка с подаващия сигнала както и със екипа до пристигането им на произшествието за евентуални промени,а и след това.Във много от случаите се оказва в последствие че обстановката не е точно същата ,което натоварва допълнително физическата и психическа нагласа /висок адреналин/ на екипа.Операторите на 112 ще трябва да свикват с тези си задължения независимо към кой от спасителната система се обръщат/полиция, пожарна,смц,гр.защита/.Най ценното е бързата, точна и постоянна информация за произшествието,защото от тук на татък екипите трябва да съсредоточат своите сили и средства които са им необходими.Това е накратко за тел.112.
Със примера за разлива на ЛЗТ винаги е отстраняван след произшествие от пбс или гз с вода и пяна , пясък и др.Не знам пътна инфраструктура да работят във почивни дни,освен когато гонят краен срок.Те и гз работят отскоро в почивни дни.
Казусите за отиграване на компетентностите е описан нагледно във ППЗМВР.
Между генералите просто нямаше какво да се мери.Ставаше въпрос за разликата във финансирането на двете служби.Едната със традиции във пожарното дело ,нямаща и до днес, поне личните предпазни средства за служителите си. И другата ГЗ която функционира от 2009г. дефакто, имаща доста модерна техника.
Тел.112 трябва да играе главна спомагателна роля на РОДействия или ЩАБ.Защото само хората които са на мястото на инцидента,аварията,престъплението,бедствието координират ситуацията и поемат всички рискове и последствия.
Пожарните екипи и до днес реагират на ПТП ,и разполагаме със достатъчно техника за тези и други случаи.Това сме го вършили преди 1990г. вършим го и сега. А за бързината на действие, като станем едно ,ще разберат чак тогава.
А за ескортите , ще е добре да се сравняваме със Швейцария.