Толерантността на пътна полиция

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

КАТ толерира ли нарушенията на байкърите?

Да.
7
32%
Не.
5
23%
Нямам поглед в/у това.
10
45%
 
Общо гласове : 22

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот BARETATA » 04 Мар 2010, 04:14

Лично съм имал доста интересни моменти,свързани с мотористи,но те са за споделяне само на лични.Имам приятелчета,доста от тях колеги,които са върли мотористи.Дисциплинирани са и много се дразнят от "аматьорите",тоест комплексарите,които слагат една Обща шаока за всички . Да направим аналог,не е ли така и в МВР - един полицай се издъни,значи всички са такива.От доста години се каня да си купя мотор,ама все пара не мога да заделя за това чудо.Ама защо се залъгвам,я един Джип по-добре.Така стоят нещата,с всичко мои думи и на колегите,става ясно,че няма толерантност,няма подбор,има действие :)
Чл. 5-ЗМВР: "Служителите на МВР,при изпълнение на служебните си задължения,са физически неприкосновени и се ползват с особената закрила на закона."
Аватар
BARETATA
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 4722
Регистриран на: 22 Авг 2009, 12:42

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот Deacon Frost » 04 Мар 2010, 16:36

Искам само да вметна в темата и аз :) Половината ми приятели са мотористи, байкъри, камикадзета или както и да ги наречем. Мога с ръка на сърцето да ви кажа, че те дори и грам не се доближават до нещата за които говорите и които споделям. За тях мотора не е нито просто МПС, нито мислят че са опасни на пътя, нито йм пука дали ще ги спрат без документи, понеже половина реално нямат, нито категория в книжката нито на самия мотор. Те страх НЯМАТ от това, че ЕВЕНТУАЛНО ще ги спрат, а тия които могат ЕВЕНТУАЛНО да ги спрат са СИГМА, т.е. как да подчертая...само СИГМА. Мога да продължа да ви разказвам, но ще се загуби смисъла на темата. Аз съм на мнение, че съществува доста голяма безнаказаност към мотористите и това с ръка на сърцето, малко или много попадам в такива среди с мотористи, виждам какво става и на пътя, от колата не слизам по принцип, карам постоянно, а и не съм видял един моторист да трепери до "моторчето" си, докато КАТ му пишат, хубавото актче и му вземат книжката.

П.П. Вечер във Варна на входа на магистралата и на изхода, съответно на двете бензиностанции знаем всички какво става нали. МВР могат да забогатеят от актове само за една вечер ако се мобилизират.
Turbos make torque, torque makes fun.
Deacon Frost
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 67
Регистриран на: 19 Дек 2009, 23:18

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот BARETATA » 04 Мар 2010, 17:32

С радост ще чакам да Постъпиш в МВР,после ще дискутирам с теб - на драго сърце - това ,което казваш.Но всяко едно мнение е ценно,стига да е в рамките на нормалното и по правилата.
Чл. 5-ЗМВР: "Служителите на МВР,при изпълнение на служебните си задължения,са физически неприкосновени и се ползват с особената закрила на закона."
Аватар
BARETATA
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 4722
Регистриран на: 22 Авг 2009, 12:42

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот Deacon Frost » 04 Мар 2010, 18:17

Значи радостта ще е взаимна Барета :lol: ;) . Мисля че съм сигурен какво искаш да ми кажеш, но това не променя фактите, пък и казах половината, не всички, а и това е само в моя кръгозор, пред мен нещата се виждат по този начин, бих искал да променя впечатлението си и че реално се раздават "шамари" на самоубииците. Аз като шофьор ги ненавиждам, ако трябва да съм честен и би трябвало да има драконови мерки за превенция на инциденти с големите кубици. Лично съм заровил един приятел, щото се правеше на състезател и още няколко като него съм йм ходил на свиждания в болницата, а с един дори ходихме да му продаваме мотора...с кеф, но с никой не съм и няма да ходя да си избира мотор, понеже принципно ме ползват наляво надясно за техническите ми познания в областта.
Turbos make torque, torque makes fun.
Deacon Frost
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 67
Регистриран на: 19 Дек 2009, 23:18

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот Lord » 04 Мар 2010, 20:41

Автоконтрольор написа:Толерират ли се нарушенията на мотористите по пътищата според вас ?


Автоконтрольор
, пуснал си анкета без отговори към въпроса. Измислих ти три, ако не те устройват ми пиши на ЛС.
________________________________________________________________
Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.” - Хамлет , по точно Шекспир;-)
Аватар
Lord
КОМИСАР
 
Мнения: 5861
Регистриран на: 19 Авг 2009, 01:21

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот daniela_suzi » 04 Мар 2010, 20:42

Мен лично това може би са единствените на пътя,които ме притесняват най-много.Когато ги подуша,че са на пътя забравям за всякакви предимства и знаци и съм спокойна,когато са далеч от мен.Повечето много безразсъзно карат. :roll:
От всяка ситуация има изход,която не винаги е в желаната от нас посока,но винаги е встрани от гробищата!
Аватар
daniela_suzi
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 728
Регистриран на: 08 Дек 2009, 17:51
Местоположение: Плевен

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот Автоконтрольор » 05 Мар 2010, 02:07

Lord написа:
Автоконтрольор написа:Толерират ли се нарушенията на мотористите по пътищата според вас ?


Автоконтрольор
, пуснал си анкета без отговори към въпроса. Измислих ти три, ако не те устройват ми пиши на ЛС.

Няма никакъв проблем, даже съм ти благодарен!

ЖИВИ И ЗДРАВИ! ПОЗДРАВИ!
"Хората лъжат, уликите не..." - Д-р Гилбърт Грисъм
Аватар
Автоконтрольор
старши Полицай
старши Полицай
 
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Авг 2009, 23:45

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот osata » 14 Сеп 2010, 23:22

Изключително ми хареса това "допълнително обяснение и възражение" по АУАН от 2004г
http://saparev.com/kat/KAT_objections.htm



До ....................................................


Допълнителни ОБЯСНЕНИЯ И ВЪЗРАЖЕНИЯ
от Кубер С. С.

относно АКТ за установяване на административно нарушение

номер 215065 (серия М) от 02 март 2004г.



Уважаеми Г-не,

Използвам правото си в 3-дневен срок от издаването на акт за установяване на административно нарушение с номер 215065 (серия М) от дата 02.03.2004г да направя следните обяснения и възражения, тъй като смятам, че в описанието на служителя на КАТ (ст.л-т. Иво А. К.), има доста неточности. По-конкретно искам да обясня и възразя върху следното:


1. В издадения акт е посочено, цитирам “...навлиза и преминава на червен сигнал на работещата на нормален режим светофарна уредба...”.

Тук държа да отбележа, че в момента на преминаването ми през линията, на която се намира светофарът (маркировка липсваше), сигналът на светофара беше жълт. Тук искам да цитирам и члена от закона, който е отбелязан в съставения ми акт и който оспорвам да съм нарушил:


Чл. 6. Участниците в движението:

1. съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица,

упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и

със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;


В същото време, бих искал да цитирам и частта от правилника за прилагане на Закона за Движение по Пътищата, която касае означенията на светлинните сигнали:


чл.31 ал.7 т.4. жълта светлина - означава "Внимание, спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо до светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището,са длъжни да го освободят.


Тук искам да отбележа, че сигналът на светофара се промени от зелен на жълт, един миг (по-малко от секунда) преди да премина през неравност на пътя, по-който се движех (ул.”Проф.Цветан Лазаров”), останала след прокарване на кабели под пътя и която се намира на 5 метра от самия светофар и която неравност усетих силно поради раздрусването. Освен това, бих искал да уточня и цялата дължина на кръстовището, която лично измерих на 18 метра: 10 от стълба на светофара до пресичащата моя път ул. “Илия Бешков” и 8 от единия до другия тротоар на въпросната улица. Предвид на моята скорост от около 50 км/ч, близостта ми до светофара (по-малко от 7-8 метра) както и на метеорологичните условия (обилен снеговалеж и силен вятър) и съответно на състоянието на пътната настилка, която прецених, че освен влажна е възможно и да е замръзнала заради отрицателните температури, прецених, че при евентуалния ми опит за рязко спиране е възможно да загубя контрол над автомобила и по този начин да създам опасност за останалите участници в движението и за пешеходците, които изчакваха зелен сигнал, за да пресекат ул. “Проф. Цв. Лазаров”. Тук бих искал отново да наблегна на фактите относно моята скорост (50 км/ч), разстоянието от мен до светофара в момента на смяната на сигнала (7-8 м.), както и на цялата дължина на кръстовището (18 м.). Трябва да направя и уточниението, че след съставянето на акта, аз измерих с личния си мобилен телефон с вграден хронометър времето, през което светлината на светофара е жълта (2.7 секунди). След елементарно изчисление и прилагайки закона за праволинейно равномерно движение, който гласи, че изминатият път е равен на скоростта умножена по времето (S = V.t) и преобразувайки скоростта от 50 км/ч в метри в секунда за скоростта ми получаваме:


50 км/ч = 50 x 1000 / 3600 = 13.89 м/с,


а за пътя:


V x t = 13.89 x 2.7 = 37.503 метра.


Очевидно е, че за времето, през което сигналът на светофара е бил жълт, аз съм изминал разстояние от 37.5 метра, което значително надвишава цялата дължина на кръстовището събрана с разстоянието ми до него (18+8 = 26 метра). С всичко това искам да заявя, че аз не само че съм навлязъл в кръстовището на жълт сигнал на светофара, което е напълно разрешено в конкретния случай и предвид на дадените обстоятелства, но и съм успял да напусна кръстовището преди сигналът да стане червен.


2. Бих искал да направя и уточнение за мястото, което бяха заели служителите на КАТ, в момента, в който преминавах през кръстовището и където бях спрян от тях. Патрулният автомобил беше паркиран на тротоара от дясната страна на ул.”Проф. Цв. Лазаров” и беше обърнат с предната си част към светофара на кръстовището с ул. “Илия Бешков”, а служителите на КАТ се намираха вътре в него до момента на наближаването ми до тях. Около 5 минути след съставяне на акта ми, полицейският автомобил беше напуснал предишното си място, което аз бях запомнил – точно на това място започва ограда. След това направих двукратно измерване на разстоянието от тази точка до въпросния светофар (веднъж с километража на автомобила си и веднъж пеша със стъпките си) и получих резултат от 120 метра. Т.е. в момента на преминаването ми през кръстовището, патрулният автомобил на КАТ се е намирал на 120 метра от началото на кръстовището или сумарно на (120 + 18 = 138 м.) от края му – респективно мястото, в което съм навлязъл в него. Да сметнем и разстоянието от служителя на КАТ (ст.л-т Иво А. К.), седнал в патрулния автомобил до правата на моето движение, което определям приблизително на 2.5 метра (1.5 метра от равнището на земята и 2 метра встрани от пътя и според Теоремата на Питагор за образувания правоъгълен триъгълник 1.52 + 22 = 2.52). Нека означим с точка М позицията ми в момента, в който сигналът на светофара е сменил цвета си от зелен на жълт, с точка N самият светофар, с точка A позицията на ст.л-т Иво Антонов Кирилов и с точка B ортогоналната проекция на точка A върху правата на моето движение – ул.”Проф. Цв. Лазаров” (фиг.1). Получават се два правоъгълни триъгълника, които имат общ катет (AB = 2.5 метра) и втори катет съответно NB = 138 метра и MB = 146 метра (138 + 8). Ъгълът MAN, сключен между моето положение в момента на светването на жълто M и позицията на светофара N представлява разликата между ъглите ANB и AMB. За тези два ъгъла намираме съответно:


ANB = arctg (AB/NB) = arctg (2.5/138) = arctg (0.0181) = 1.04°

AMB = arctg (AB/MB) = arctg (2.5/146) = arctg (0.0171) = 0.98°


Или за търсения ъгъл MAN получаваме:



MAN = ANB – AMB = 1.04° - 0.98° = 0.06°



С arctg съм означил тригонометричната функция “аркус тангенс”.


фиг.1


С всички тези изчисления искам да покажа, че видимото ми преместване в зрителното поле на ст. л-т Иво К. от момента на светването на жълт сигнал на светофара до навлизането ми в кръстовището е 0.06° ! Това е равносилно на различаване на странично преместване на предмет на разстояние 15 cm от разстояние 146 метра! Предвид на факта, че в този момент служителят на КАТ се намираше вътре в патрулния автомобил, заради чието намокрено стъкло както и поради гореспоменатия обилен снеговалеж със силен вятър, смятам, че задачата за различването на това преместване, т.е. на различване момента на промяната на сигнала на светофара до момента на моето навлизане в кръстовището, става фактически абсолютно невъзможна от разстоянието и от позицията спрямо правата на моето движение, на което беше патрулният автомобил.


3. Искам да отбележа още, че в момента на съставянето на акта, жълтата светлина на светофара в посока откъм патрулния автомобил не светваше при преминаването от червен към зелен и обратно сигнал на светофара – с което искам да отбележа, че светофарът макар и работещ, не се намираше в пълна изправност.


В заключение искам да ви уверя, че целта на настоящите възражения не е доказване вина или злоумишлени действия на служителя на КАТ – ст. л-т Иво А. К., а само снемане на моята вина по посочения чл. 6 т.1 от ЗДП и анулиране на съставения ми акт! Готов съм при необходимост да сътруднича допълнително за изясняване обстоятелствата и причините за възникналото недоразумение.


София, С уважение: ...............................

04.03.2004г К.С
Аватар
osata
КОМИСАР
 
Мнения: 4596
Регистриран на: 25 Авг 2009, 18:52

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот Хела » 15 Сеп 2010, 11:30

Ааааа, тва беше супер! :) Съдията със сигурност ще се накефи, ама трябва да викне за вещо лице учителката по математика. :lol:
Аватар
Хела
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 376
Регистриран на: 01 Дек 2009, 17:33
Местоположение: между редовете

Re: Толерантността на пътна полиция

Мнениеот dsuzunov » 15 Сеп 2010, 12:07

Ставал съм свидетел на това как 18 годишно момче зацапва регистрационният номер на пистов мотор 750 кубика, за който се изискват 21 години и съответно СУМПС и при подаден сигнал от контролен орган не спира.Майката на въпросното лице е съдебна лекарка и си мисли, че света е в краката и.

Тя, майка му нека се мисли за каквото иска.
По друг начин ще погледне на нещата ако синчето и легне на секционната маса в Съдебна медицина след претърпяно ПТП.
Без да и го пожелавам, разбира се.
Димитър Узунов - БНТЛ Пловдив
Аватар
dsuzunov
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 701
Регистриран на: 01 Окт 2009, 17:18
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Анкети

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта