Телефон 112

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata, Hammer

Re: Телефон 112

Мнениеот emillazarov » 06 Фев 2012, 22:31

Каракашев точно на 04. 02 при подобна ситуация рейс блъсна спасителен автомобил и рани тежко двама колеги от моята смяна.Автомобила който са вадили не е бил на пътното платно.Така че дежурния офицер решава на място според обстановката.Винаги е различно.
emillazarov
Нов
Нов
 
Мнения: 28
Регистриран на: 12 Сеп 2009, 16:32

Re: Телефон 112

Мнениеот Lord » 22 Мар 2013, 12:08

Шеф на 112: Ще станем за смях в Европа, ако върнем телефон 150


Възможно е технически да върнем телефон 150, но така ще станем за смях на цяла Европа. Телефон 112 работи от 2008 година и е изпълнил всички изисквания на ЕС. От единични случаи не можа да се прави изводи за работата на цялата система. Това заяви началникът на Районен център 112 - София инж. Цветомир Цеков за БНТ по повод исканията да бъде върнат телефон 150.

Той обясни, че за телефон 112 има закон, докато за 150 - няма.

Доктор Десислава Кателиева, председател на работещите в Спешната помощ, заяви, че лекарите искат връщането на тел. 150, защото проблемът е много сериозен.

"Обажданията пристигат частично. В ЕС 43 държави са асоциирани към този телефон, но там има запазени и други спешни телефони", каза лекарката. Тя уточни, че като се обади пострадал на 112 му вдига оператор, който няма медицинско образование в следствие на това те получават непълни данни.

"1/4 от обажданията са ни спешни, иначе изпълняваме услуги като транспорт и профилактични прегледи. Когато попаднем на спешен случай, нямаме възможност да го изпълним, защото сме ограничен брой екипи. Също така координацията между службите като полиция и Гражданска защита е много усложнена. Отнема ни се времето, в което можем да спасим живот", категорична е тя.

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1859306




Ами прави са лекарите, абсолютно същите проблеми ги има и със сигналите до полицията. Или да върнат 150 и 166, или да си обучат операторите как се приема сигнал и към коя институция трябва да се препрати информацията, а също и кога един сигнал е с висок приоритет, и кога е очевидно, че сигнала е фалшив.
________________________________________________________________
Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.” - Хамлет , по точно Шекспир;-)
Аватар
Lord
КОМИСАР
 
Мнения: 5831
Регистриран на: 19 Авг 2009, 01:21

Re: Телефон 112

Мнениеот osata » 22 Мар 2013, 23:49

Някои неща опират до кадрите и обучението в 112. Нова система, няма от кой да приемеш модела на работа, шефовете.... верни хора, вероятно и те бъркат нещата и...ето ти го бг риалити.
А отделно за тел. 150..... разговарял съм със служители от т.н. спешна помощ, една от главните причини да не харесват 112 е, че някой друг им определя къде да отидат, а ако е тел.150 могат примерно да откажат.
Аз съм имал преди години вземане даване докато се дублираха номерата, и като ми каже от 150 "твоята работа няма да стане", аз им отговарям "ок, сега звъня на 112, ще мине оттам сигнала и пак ще стане моето", при което с "усмивка по телефона" .... става на моето ;) .
Чисто и просто те си искат старото. Но пък по тел.150 можеш да се консултираш, или като ти кажат "не си за нас, ама иди до аптеката и си купи.....".
Така че и плюсове и минуси има във всяка една промяна.
http://www.vbox7.com/play:cef4ad9e
В памет на загиналите служители от МВР
Аватар
osata
КОМИСАР
 
Мнения: 4580
Регистриран на: 25 Авг 2009, 18:52

Re: В пресата за МВР...

Мнениеот dakota_ » 02 Юли 2016, 14:22

Попов отбеляза необходимостта от разграничение на различните категории служители и даде пример с операторите на тел. 112, чиято отговорност и работен стрес според него изключват трансформиране на статута им от лица, работещи като държавни служители в такива, работещи по трудово правоотношение.


Не съм слушал звуковият файл и не знам в почивен ден ли е дадено интервюто и по кое време на денят, но примера ме навежда на мисълта или, че трябва да се пие по-малко през работно време, или просто е даден пример да има някакъв пример, но и в двата случая примера е несериозен...
Във форума влизаме много колеги, които имаме дълъг стаж и доста опит в професията, нека споделят повече хора, какъв стрес има при телефонистите на тел. 112, с каква тежка отговорност са натоварени и като цяло какво зависи от тези телефонисти, че виждаш ли не могат да работят като ЛРТП, а трябва да са държавни служители от МВР!
По същата логика трябва и операторите в центъра за спешна помощ да ги направят държавни служители, защото и те са подложени на стрес и отговорност, да не изброявам други "стресирани"...
Не знаех, че да приемаш и предаваш съобщение по телефона е стрес, но който се стресира да вдига телефона и да приема повиквания, да смени системата и да ходи да работи в манастир, църква... семинария... на спокойствие и чист въздух...
Синдикатите трябва да са по-сериозни и да не се подиграват със служителите в МВР, че с такива примери стават за смях и има една поговорка - Накарали го да пръдне, той се наср*л.. Хубаво е, че дъвчат темата "промени", хубаво е, че нещо се опитват да правят, но нека е с лика и прилика, да се издава звук, но да не се стига до насир*не...
dakota_
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1634
Регистриран на: 11 Окт 2009, 21:29

Re: В пресата за МВР...

Мнениеот Border_Officer » 02 Юли 2016, 20:38

Не съм бил оператор на тел.112 и поне в този живот няма да бъда, но за по-голям синекур от тази длъжност не се сещам. Отговорността и стреса се усещат и от гражданите и понякога и от самите сам по време на изпълнение на служебните ни задължения http://ovarna.bg/about-varna/cigani-raz ... otgovarya/ примера е случаен без да съм търсил тенденциозно такъв пример. Случвало ми се е да се обаждам служебно за обратна връзка или уточнване и да са ми късали нерви с неадекватност. Имал съм случаи да забравям за добрият тон и съм разсънвал от дрямка доста полуразложени оператори на тел.112.
По-добре е за държавата и за МВР да стоят настрани от такива държавни служители.
Синдикатите имат право да поставят искания в защита на служителите на тел.112, все пак и те са синдикални членове и те правят своите синдикални вноски и искат да им се обърне внимание.
Border_Officer
старши Полицай
старши Полицай
 
Мнения: 221
Регистриран на: 03 Яну 2015, 20:18

Re: В пресата за МВР...

Мнениеот dsuzunov » 02 Юли 2016, 21:04

Интересното е, че когато ми се е налагало да контактувам с тях служебно, нито веднъж не съм получавал адекватно съдействие. А когато сме звънели с жена ми за силна музика, почти винаги е имало ефект.
Когато съм ги търсил по служба, винаги първо съм се представял с изпълняваната в момента длъжност (деж. експерт в ОД Пловдив) и никога не са ми помагали. Отговори от рода: Аз "колега" не съм ви свързочник е най-често срещаната реплика. Поставям думата "колега" в кавички, защото така ми е звучала от операторите. До колкото ми е известно, Пловдив и областта се обслужва от центъра в Кърджали. На няколко пъти почти съм стигал до писане на ДЗ заради демонстративен отказ от съдействие, но ме е възпирала мисълта: "и те деца хранят"
п.п. Вече не ги търся служебно.
Димитър Узунов - БНТЛ Пловдив
Аватар
dsuzunov
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 673
Регистриран на: 01 Окт 2009, 17:18
Местоположение: Пловдив

Re: Телефон 112

Мнениеот Border_Officer » 15 Юли 2016, 20:13

Днес за пореден път тел. 112 се предаде и доказа, че връщането на старите номера за помощ при спешни случаи трябва да се върнат обратно или да се направи така, че операторите на тел.112 да работят адекватно. Над час опитвах да се свържа с тях по служба и резултата беше нулев, след това се отказах!
Border_Officer
старши Полицай
старши Полицай
 
Мнения: 221
Регистриран на: 03 Яну 2015, 20:18

Re: Телефон 112

Мнениеот sleyd » 16 Юли 2016, 19:13

В последно време взе доста често да се случва да не отговаря никой на 112. За по-малко от година ми се случи трима познати да ме търсят да подават сигнал на мен, за нужда от намеса на Пожарната (работя там). Като попитах първия, защо не звънне направо на 112 ми отговори, че никой не му отговаря. Тогава като се сетя колко време му спорих и убеждавах, че това не е възможно, сега ме е срам. Втория и третия ги попитах за информация защо не ползват 112 и те отговориха, че никой не отговаря. Тях не ги убеждавах, че това е невъзможно! Не знам проблем със софтуер ли е, що ли е, но това не е нормално! :evil: :evil: :evil:
sleyd
Нов
Нов
 
Мнения: 20
Регистриран на: 21 Яну 2012, 16:19
Местоположение: Благоевград

Re: Телефон 112

Мнениеот катюша » 17 Юли 2016, 09:41

Проблема е в големият стрес, на който са подложени служителите на тел.112 :lol: За това както искат синдикатите нека си запазят статута на държавни служители от МВР, ами може да се помисли и за още облекчения по време на службата и по-големи обезщетения при пенсиониране от тези на полицията :mrgreen:
Днес съм дежурна и няколко пъти ми се наложи да търся тел.112, звъни, звъни и никой, чак на третия опит се свързах. На обяд ще си изтегля лотариен билет, явно днес ми работи късмета :lol:
катюша
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 317
Регистриран на: 02 Мар 2014, 16:52

Re: Телефон 112

Мнениеот dakota_ » 17 Юли 2016, 16:40

Телефон 112 е част от европейските "ценности", които ни бяха наложени да приемем за да може без визи да се посещава Европа и желаещите да берат маслини, портокали...да мият чиниите и да чистят тоалетните на европейците да се чувстват свободни да го правят без ограничения 8-)
Наред с тия европейски ценности ни беше наложено да приемем и ценностите като хомосексуализъм, трети пол, емигранти и да им гарантираме човешките права за сметка на нашите права и нашата сигурност.
Докато имаше три телефона за спешни повиквания не се сещам да е имало затруднения и някой от телефоните да не е отговарял при повикване за помощ.
Както се казва в рекламата, до ефект ли е, до дефект ли е, но телефона е развален и не работи правилно 8-)
dakota_
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1634
Регистриран на: 11 Окт 2009, 21:29

Предишна

Назад към Пожарна безопасност и спасяване

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта