КАТ-Пътна полиция

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот K_Kostadinov » 01 Юли 2014, 21:50

Съгласен съм с теб,при такива маневри особенно на автомагистрала винаги има опасност от ПТП.Указанията,които ни е дал нашия н-к на сектор "ПП" е да съставяме АУАН в случаи като описания,а вече за АНД си има учени да издават НП :) Ще ми бъде приятно и за в бъдеще да обсъждаме различни казуси по ЗДВП и други въпроси със службата.
K_Kostadinov
Нов
Нов
 
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Юли 2014, 17:38

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот dsuzunov » 01 Юли 2014, 22:10

От известно време забелязвам, че има много водачи непознаващи правилата при престрояване.
На всичкото отгоре и спорят. Понеже не ми е в компетенцията да взимам отношение, но ми е в компетентността като шофьор, който освен СУМПС има и диплома в която пише "шофьор" :lol: се опитвам да вразумявам невежите. Последният, който се опита да се мушне в "моята" лента от дясната ми страна, спореше, че имал предимство, понеже бил от дясно, а не отчиташе факта, че аз не променям посоката и се движа направо. Излезе с аргумента, че щом бил включил мигача, трябвало да го пазя и да му дам път. Е, не позна. Отне ми 15 минути, една ДЗ, а на него акт за един куп нарушения. И това не беше някой младок, а човек на почти 50 години.
Някога в "Автото" преподавателят ни по Безопасност на движението казваше:
-"Ще ставате шофьори каквито трябва - иначе жална ви майка!!!. Не може, хлапета по на 18 години, с кат. С да ми се качите на 15 тонни камиони с още толкова товар отгоре и да ми се правите на Фитипалди! Или ще научите закона и правилника с кориците или ще видите книжки на Куково лято".
Димитър Узунов - БНТЛ Пловдив
Аватар
dsuzunov
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 701
Регистриран на: 01 Окт 2009, 17:18
Местоположение: Пловдив

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот Raptor » 02 Юли 2014, 13:58

dsuzunov написа:От известно време забелязвам, че има много водачи непознаващи правилата при престрояване.

Масово явление и не е от известно време, а отдавна, :roll:
dsuzunov написа:. Последният, който се опита да се мушне в "моята" лента от дясната ми страна, спореше, че имал предимство, понеже бил от дясно, а не отчиташе факта, че аз не променям посоката и се движа направо. Излезе с аргумента, че щом бил включил мигача, трябвало да го пазя и да му дам път.

Друга масова ситуация е отнемането на предимство, когато вече си се включил в лентата за ускорение, а същата продължава като лента за навлизане в отклонение надясно. В този случай нямаш предимство пред продължаващите направо по главния път, но си с предимство пред тези, които са подали десен мигач за навлизане в отклонението. Масово същите твърдят, че са с предимство, защото идвали от главния път , а пък ти си излизал от отклонението. Това е така само докато излизаш от серпентината и се включваш в лентата за ускоряване, но след това, в правия участък на лентата, действа принципа на дясностоящия при две МПС-та едновременно извършващи маневрата "смяна на лентата на движение". И това си е логично - какъв смисъл има някой от ляво да се навре с висока скорост пред теб и да набие спирачка защото навлиза в десен завой? А в същото време ти ускоряваш, защото излизаш от лентата.
http://www.xnetbg.com/

"E pluribus, unum!"
От многото, едно цяло!(лат.)
Аватар
Raptor
КОМИСАР
 
Мнения: 925
Регистриран на: 02 Сеп 2009, 10:18

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот K_Kostadinov » 02 Юли 2014, 15:44

Има и масова ситуация по неизползване на пътепоказателите "мигачите" на автомобила.Не знам кой и как ги учи в момента,но на улицата наблюдавам,че масово при спиране водачи на МПС пускат аварийните светлини и спират,а аварийните светлини са за друго.При спиране трябва да се подава съответния пътепоказател.
Допускат се много грешки при кръгово движение,не се познават правилата за дясностоящ на нерегулирано кръстовище и доста други грешки се допускат на правилата за движение.
K_Kostadinov
Нов
Нов
 
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Юли 2014, 17:38

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот osata » 02 Юли 2014, 23:04

Оооо, Костадинов, ако си пусне аварийните и започне да спира е за предпочитане пред да започне да спира без никакъв сигнал. Таксиджиите масово спират директно на аварийни, докато "бакшишите" просто си спират без да подават сигнал, защото са "гоуеми" шофьори и цял ден са на пътя. Обаче пък бакшишите пишат като ненормални жалби при санкция ( също и доставчиците, или казано всички, които си вадят хляба с шоф. книжка ), все случайно още 3-4 таксита са били наблизо, стават свидетели и се оказва, че ти си го обиждал, псувал и какво ли още не....
http://www.vbox7.com/play:cef4ad9e
В памет на загиналите служители от МВР
Аватар
osata
КОМИСАР
 
Мнения: 4596
Регистриран на: 25 Авг 2009, 18:52

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот Lord » 02 Юли 2014, 23:23

K_Kostadinov написа:Колеги,работя като мл.автоконтрольор,видях да обсъждат въпроси от компетенцията на "ПП" в ба4ката. Понеже там се нахвърлят върху всеки,който пише нещо различно от форумните "разбирачи".Питам тук,как се постъпва при такъв казус http://www.police.ba4ka.com/viewtopic.php?f=17&t=6736
Обръщам се и специално към колегите dakota_ и Lord,ако обичате кажете си мненията по въпроса.


Здравей колега, извинявам се, че късно се включвам, но от четири дни "средата за сигурност" не ми дава време да надникна тук.

Работата на мл. а-ра доста често е подценявана дори и от колеги, което е крайно неправилно. Това е много отговорна длъжност и дори при образувани досъдебни производства има важна роля, документираното от вас.

Накратко, а и за да не повтарям, като папагал - мнението ми съвпада с това на колегата dakota_.

В административно-наказателния процес, както и в наказателния процес основна роля имат доказателствата, които се събират най-лесно и бързо в самото начало на съответното производство.

В конкретния случай/случаи при теб самото административно-наказателно производство започва с образуване на административно-наказателна преписка, която започва със съставяне на АУАН, но далеч не приключва с това. Винаги съм споделял с колегите, че колкото повече доказателства сме събрали непосредствено след съставяне на акта, толкова по-добре сме си свършили работата. Обикновено непосредствено след извършване на нарушение виновния водач осъзнава, че е извършил нарушение и в самата бланка за съставяне на АУАН пише, че няма възражения. Точно тогава е времето да се снеме по едно обяснение от него, спътниците му, другите участници в ПТП и евентуални други очевидци - свидетели, които обяснения са дефакто доказателства за нарушението и присъединявайки ги към преписката ние допълнително доказваме правотата и неоспоримостта на констатациите на актосъставителя, а и впоследствие на АНО.
Всички тези доказателства, включително и по една докладна от полицейските служители биха дали сериозна тежест в полза на актосъставителя и АНО при обжалване в съд от нарушителя, впоследствие на НП.

Та мисълта ми беше винаги да работим така, че не само да си свършим работата формално, а да се опитваме всеки път да я свършим изцяло всеобхватно и качествено, независимо от фактори, като работно време, лични пристрастия или други субективни фактори.

От написаното от теб виждам, че си колега, който не се плаши и притеснява от трудностите в службата. Желая ти успех! :)
________________________________________________________________
Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.” - Хамлет , по точно Шекспир;-)
Аватар
Lord
КОМИСАР
 
Мнения: 5861
Регистриран на: 19 Авг 2009, 01:21

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот Трактора » 04 Юли 2014, 21:02

Здравейте колеги,споделям случай,с който се сблъсках и искам съвет,защото имам проблем.
Щ е бъда много благодарен на колегите dakota_ и Lord,ако споделят мнения по моя случай.
На отсечка сме с колега новобранец,работим по ЗДвП и двамата сме мл.а-ри.Докато работя със спрян водач на МПС,колегата спира друго МПС за проверка.Какво се случва разбирам минути след това.Някакъв показва служебна карта на полицай,казва че е секторен и без да покаже други документи продължава като даже е мъмрил колегата,че го спира бавно се е приближил.
Обадих се на груповия да му кажа какво се е случило,той се обадил на шефа и в понеделник трябва да даваме писмени обяснения по случая.Какво да правим,на мен за пръв път ми се случва колега-началник да направи такова нещо.Виновен сли съм,че новобранеца е оставил този секторен да мине и замине и какво да пиша в обясненията...Моля колеги,които не знаят какво да кажат,да ми спестят евентуални упреци,моля само за съвети и как се действа в такъв случай.Благодаря ви за вниманието.
Трактора
Нов
Нов
 
Мнения: 5
Регистриран на: 30 Юни 2014, 19:00

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот dakota_ » 04 Юли 2014, 21:31

Трактора написа:Здравейте колеги,споделям случай,с който се сблъсках и искам съвет,защото имам проблем.
Щ е бъда много благодарен на колегите dakota_ и Lord,ако споделят мнения по моя случай.
На отсечка сме с колега новобранец,работим по ЗДвП и двамата сме мл.а-ри.Докато работя със спрян водач на МПС,колегата спира друго МПС за проверка.Какво се случва разбирам минути след това.Някакъв показва служебна карта на полицай,казва че е секторен и без да покаже други документи продължава като даже е мъмрил колегата,че го спира бавно се е приближил.
Обадих се на груповия да му кажа какво се е случило,той се обадил на шефа и в понеделник трябва да даваме писмени обяснения по случая.Какво да правим,на мен за пръв път ми се случва колега-началник да направи такова нещо.Виновен ли съм,че новобранеца е оставил този секторен да мине и замине и какво да пиша в обясненията...Моля колеги,които не знаят какво да кажат,да ми спестят евентуални упреци,моля само за съвети и как се действа в такъв случай.Благодаря ви за вниманието.


Здравей,не си виновен,че новобранеца е оставил секторния /ако изобщо е бил секторен/ да си замине.
Няма и да те упреквам,на теб ти се случва за пръв път такова нещо,а на мен ми се е случвало да взимам отношение по такива случаи....
Добре си се обадил на груповия,но преди това се прави следното,веднага след потеглянето на този "секторен" се съобщава в "ефир" номера на автомобила /може и името,но трябва да си сигурен в това/ на момента търсиш съдействие от Дежурния в Дирекцията,обясняваш какво се е случило и двамата с новобранеца пишете ДЗ по случая /кога,в колко часа,номер на автомобила,какво е показал,какво е казал...всичко.../ пишете,че водача на МПС е отказал проверка и е потеглил без разрешение...
Ако ви е страх да направите това по-горе...просто няма да докладваш на груповия и все едно нищо не е било... Така се процедира по казуса...
По другия ти въпрос какво да пишеш в обясненията,ами истината... както си описал всичко,така ще напишеш в обясненията си... Няма как в публичен форум да разсъждавам повече по този въпрос...Пиши ми на лични,ако искаш да споделиш нещо повече...
dakota_
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1718
Регистриран на: 11 Окт 2009, 21:29

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот катюша » 04 Юли 2014, 21:52

dakota_ написа:
Трактора написа:Здравейте колеги,споделям случай,с който се сблъсках и искам съвет,защото имам проблем.
Щ е бъда много благодарен на колегите dakota_ и Lord,ако споделят мнения по моя случай.
На отсечка сме с колега новобранец,работим по ЗДвП и двамата сме мл.а-ри.Докато работя със спрян водач на МПС,колегата спира друго МПС за проверка.Какво се случва разбирам минути след това.Някакъв показва служебна карта на полицай,казва че е секторен и без да покаже други документи продължава като даже е мъмрил колегата,че го спира бавно се е приближил.
Обадих се на груповия да му кажа какво се е случило,той се обадил на шефа и в понеделник трябва да даваме писмени обяснения по случая.Какво да правим,на мен за пръв път ми се случва колега-началник да направи такова нещо.Виновен ли съм,че новобранеца е оставил този секторен да мине и замине и какво да пиша в обясненията...Моля колеги,които не знаят какво да кажат,да ми спестят евентуални упреци,моля само за съвети и как се действа в такъв случай.Благодаря ви за вниманието.


Здравей,не си виновен,че новобранеца е оставил секторния /ако изобщо е бил секторен/ да си замине.
Няма и да те упреквам,на теб ти се случва за пръв път такова нещо,а на мен ми се е случвало да взимам отношение по такива случаи....
Добре си се обадил на груповия,но преди това се прави следното,веднага след потеглянето на този "секторен" се съобщава в "ефир" номера на автомобила /може и името,но трябва да си сигурен в това/ на момента търсиш съдействие от Дежурния в Дирекцията,обясняваш какво се е случило и двамата с новобранеца пишете ДЗ по случая /кога,в колко часа,номер на автомобила,какво е показал,какво е казал...всичко.../ пишете,че водача на МПС е отказал проверка и е потеглил без разрешение...
Ако ви е страх да направите това по-горе...просто няма да докладваш на груповия и все едно нищо не е било... Така се процедира по казуса...
По другия ти въпрос какво да пишеш в обясненията,ами истината... както си описал всичко,така ще напишеш в обясненията си... Няма как в публичен форум да разсъждавам повече по този въпрос...Пиши ми на лични,ако искаш да споделиш нещо повече...


Не работя в сектор "ПП" ,но ще ти дам и аз съвет.Пази се да не попадаш между неуредени отношения между началници и на твой гръб да си ги уреждат.
Главата си залагам,че твоя н-к сектор има вражда с другия н-к сектор,който е отказал проверката.Няма смисъл,ако нямат вражда да ви иска обяснения по случая,щял е да се чуе контролно с въпросния секторен,който ви е подминал на пътя и всичко да приключи.Така мисля аз и така бих постъпила аз,а не да се излагам да искам безсмислени обяснения.
Послушай dakota_ за другите неща,а най-добре да няма никакви ДЗ и никакво търсене за съдействие от дежурния на ОДМВР.
катюша
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 321
Регистриран на: 02 Мар 2014, 16:52

Re: КАТ-Пътна полиция

Мнениеот Трактора » 05 Юли 2014, 09:11

Вече попаднахме в такава ситуация,дано се измъкнем без проблеми,а те да се оправят.Благодаря за съветите,стискайте палци.
Трактора
Нов
Нов
 
Мнения: 5
Регистриран на: 30 Юни 2014, 19:00

Предишна

Назад към Охранителна полиция

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта