Честно да ти кажа,по-балансирано становище от това на
Border_Officer не съм чел скоро!
Точно,ясно и конкретно е описал всичко и това е истината!
Няма нарушение полицаите командировани на границата да се превозват с камиони. Камионите са оборудвани за превозване на хора! Има издадена заповед за начина на превоз на командированите служители до граничната бразда! Заповедта се изпълнява,ако някой смятам,че заповедта е незаконосъобразна може да се обърне към съда и да жали заповедта. Всеки от командированите полицай може да подаде ДЗ и откаже да го превозват по такъв начин,ако смята,че има нарушение на закона!
ЗЗБУТ "Чл. 16. (1) При осъществяване на дейността за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд работодателят е длъжен:
1. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2007 г.) да оценява рисковете за безопасността и здравето на работещите, като обхване избора на работно оборудване, използването на химични вещества и препарати и организацията на работните места;
2. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2007 г.) в съответствие с оценката на риска и при необходимост да планира и прилага превантивни мерки и методи на работа и производство, които да:
а) осигуряват подобряване нивото на защита на работещите;
б) са интегрирани във всички дейности и структурни звена на предприятието;
2а. (нова - ДВ, бр. 40 от 2007 г.) да възлага на работещите задачи, съобразени с техните компетентности, опит и възможности, както и с пригодността им по отношение на безопасността и здравето при работа;"
Не знам дали знаеш,но Н-ка на ГПУ не е работодател на командированите служители и не може да му се търси отговорност за горното!
НАРЕДБА № РД-07-2 от 16.12.2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд "Чл. 2. (1) Работодателят осигурява на всеки работещ подходящо обучение и/или инструктаж по безопасност и здраве при работа в съответствие със спецификата на професията/извършваната дейност и на работното място, като отчита възможните опасности и резултатите от оценката на риска на съответното работно място."
Във връзка с горното отново не може да се търси отговорност на Н-ка на ГПУ!
Н-ка на ГПУ няма задължение да провежда обучение на командированите служители за охрана на ДГ! Н-ка на ГПУ не е работодател,от там нататък всичко описано от теб няма отношение към работата на Н-ка на ГПУ.
Факт е,че с каквото техника са командировали за превоз на командированите полицаи,с такава техника ще се превозват! Такава е заповедта и така се изпълнява. Друг факт,който не подлежи на обсъждане и споменат от колегата
Border_Officer е,че каквито шофьори са командировани да извършват превоза на командированите на границата,такива шофьори извършват превоза. Това също е разписано в заповедта. Никой не е задължил по насилствен начин шофьорите да се качат по машините и да извършват такива превози,ако първо превозите на хора в каросерията са незаконни и второ,ако се смятат за професионално неподготвени да управляват такива автомобили при такива условия!
СФСМВР има право да изисква условията да се променят,но има една много важна особеност и колегата
Border_Officer е засегнал и нея. Става дума за бюджет или по-скоро за липсата на бюджет за по-добри условия! Ти в личен план може да искаш да си купиш "Мерцедес" последен модел,но ако семейният ти бюджет не го позволява,ще си останеш само с искането. Това,обаче не е пречка да продължаваш да го искаш и да работиш в тази посока. Като намериш необходимите средства за Мерцедеса,можеш да реализираш желанието си.
Всеки,който реши може да се хване да търси под вола теле,но всеки трябва да знае,че теле няма да намери,а със сигурност ще намери на т*ш*ците на вола!