slaron написа:Sir Humphrey написа:Чети във вътрешния. Там съм се обосновал.
Всъщност защо ЛРТП искат да бъдат преобразувани вдържавни служители?
1. За съжаление, не мога да те чета там.
2. А защо пък не, какво пречи ЛРТП да са държавни сл/ли?

От днес съм пак на работа и мога да ти копирам какво бях писал във вътрешния.
dido написа:За мене е напълно нормално администрацията да бъдат ЛРТП и ще се обоснова.
Не може един служител от свръзки да се сравнява по статут със ОР в криминална.
Не може вещевака да е ДС а в секретно деловодство да е ЛРТП.
Друг е въпроса, че трябва да се направи нов по съвърщен класификатор за длъжности работещи с класифицирана информация и по достойно заплащане на ЛРТП.
Sir Humphrey написа:Слаба ти е обосновката. Много слаба.
dido написа:Колега нищо лично към цитираните длъжности, но реално нещата са точно така въпреки, че в момента уравноловиловката е тотално. Има служби които са т.н. канцеларски плъхове те знаят, че като стане 17.30ч. раб. време приключва докато за други продължава. Колега оперативен като сбърка или притисне някой боклук и той писне си отписва, наказват го и т.н. Докато колега от КИС куплира неправилно някой чифт и ли нещо подобно просто го поправя. Поне аз не зная на някой от админ. да са отправяли заплахи, да са му палили вратата или колата. Мога да продължа но прото няма смисъл да ти се обосновавам колега повече.
Sir Humphrey написа:Дидо, не го приемам лично по простата причина, че не попадам в нито една от категориите, които споменаваш.
Обосновката ти е слаба, защото омешваш теорията и практиката на разделение на видовете служители.
Теорията на разделение е добра, но практиката в МВР е отчайваща.
Под теория всъщност имам предвид следното:
ЗАКОН ЗА АДМИНИСТРАЦИЯТА
Чл. 12. (1) Дейността на администрацията се осъществява от държавни служители и лица, работещи по трудово правоотношение.
(2) Редът за назначаването и статутът на държавните служители се определят със закон.
(3) Служителите по трудов договор в администрацията се назначават по Кодекса на труда.
Чл. 13. (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2003 г.) (1) Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение, заемат длъжности, чиито наименования се определят в Единния класификатор на длъжностите в администрацията. В класификатора се посочват и разпределението на длъжностите в длъжностни нива, минималните изисквания за заемането на всяка длъжност, както и видът на правоотношението, по което тя се заема.
(2) Според функциите, които се изпълняват, длъжностите в администрацията са:
1. ръководни;
2. експертни;
3. технически.
(3) Лице, заемащо ръководна длъжност в администрацията, не може да я осъществява по трудово правоотношение.
*******
Чл. 14. (1) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2001 г., бр. 95 от 2003 г.) За заемане на определена длъжност в администрацията са необходими задължителна минимална степен на завършено образование и професионален опит.
(2) Основните изисквания за заемане на длъжност в администрацията се определят със закон.
(3) С устройствения правилник на съответната администрация могат да се определят и допълнителни изисквания.
ЗАКОН ЗА ДЪРЖАВНИЯ СЛУЖИТЕЛ
Чл. 3. (Изм. - ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Не са държавни служители по смисъла на този закон лицата, които:
1. са еднолични органи или техни заместници;
2. са членове на колегиални органи;
3. са членове на политически кабинети или съветници и експерти към тях, с изключение на ръководителя на звеното за връзки с обществеността;
4. изпълняват технически функции в администрацията.
ЗАКОН ЗА МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
§ 1а. (Нов - ДВ, бр. 69 от 2008 г.) За неуредените в глави петнадесета, шестнадесета, осемнадесета и деветнадесета въпроси се прилагат разпоредбите на Закона за държавния служител.
Слаба ти е обосновката, защото изказването ти всъщност представлява предложение за нагаждане на теорията към практиката, а всъщност трябва да се случи точно обратното.