ПРОТЕСТ
Публикувано на: 09 Сеп 2012, 20:27
На 23.09.2012 г. от 16.00 ч. в гр. София, в градинката пред МВР
На 24.09.2012 г. от 08.30 ч. в гр. София, в градинката пред МВР
ПРОТЕСТ!
Каним всички, които ни подкрепиха на 15.03.2009г. в парка "Заимов" отново да са с нас!
Исканията са:
І. Увеличаване на основните заплати на служителите в МВР поне с 25% най-късно от 01.01.2013 г.
ІІ. Законодателни промени, които да влязат в сила най-късно от 01.01.2013 г.
1. Даване на дефиниция и оттам – изпълване с реален смисъл на термина "физическа неприкосновеност" – Чл. 5а. от ЗМВР.
Физическата неприкосновеност по смисъла на ЗМВР би могла да се определи като законова забрана за влизане във физически контакт със служител на МВР, освен когато това е необходимо за да му се окаже помощ. Подкрепена със съответните административно-наказателни разпоредби, подобна дефиниция би ограничила случаите, когато посегателство срещу служител при изпълнение на задълженията му се наказва с глоба в размер 200-300 лв.
Добра алтернатива биха били законови промени, премахващи възможността при посегателство срещу служител на МВР при изпълнение на задълженията му да се прилага УБДХ.
2. Промяна на дефиницията на термина "несъвместимост със службата в МВР" – Чл. 177 от ЗМВР.
СФСМВР настоява на служителите в МВР да бъде разрешено да получават доходи от дейности извън произтичащите от служебното или трудовото им правоотношение с Министерството по ред, определен от министъра.
Предложението е продиктувано от лошото материално състояние на служителите и факта, че ако в това отношение през последните години са настъпили промени, те са към по-лошо.
В това отношение съществува и практика в някои европейски държави.
3. Премахване на възможността да се полага извънреден труд извън размера, подлежащ на компенсация – Чл. 211-212 от ЗМВР.
Проблемът е предизвикан от факта, че ЗМВР ограничава извънредния труд, който може да бъде компенсиран – било чрез заплащане, било чрез допълнителен платен годишен отпуск, но по никакъв начин не ограничава по време извънредния труд, който може да бъде положен от служителите. Създадени са предпоставки за нарушаване на основно конституционно право – на възнаграждение за положен труд.
Решението може да се търси в две посоки – или в ограничаване на извънредния труд до време, за което ЗМВР позволява да бъде компенсиран, или в премахване на ограниченията за компенсиране на извънредния труд.
4. Премахване на дискриминацията по отношение на завършващите задочна форма на обучение в АМВР служители на МВР.
На завършващите редовна форма на обучение в АМВР след дипломиране автоматично се присъжда категория Г. В същото време служители на МВР, завършили задочна форма на обучение в АМВР, се явяват на конкурс за придобиване на категория Г по общия ред. Нещо повече – ако конкурсът е за израстване в категория, служители с категория Е не могат да участват в него, независимо от факта, че са завършили АМВР и имат същата специалност и образователно-квалификационна степен, както и завършилите редовна форма.
Промяна в тази насока би оправдала и средствата, влагани от МВР в задочното обучение на служители в АМВР.
5. Осигуряване на функционален имунитет на синдикални активисти.
Въвеждане в Глава двадесета от ЗМВР (при необходимост – чрез промяна или дерогация на други текстове) на забрана на прекратяването на служебното правоотношение на членове на изборни ръководни органи на синдикални организации по реда на чл. 245, т. 13, както и на тяхно премместване или командироване за повече от 90 дни, докато заемат съответната длъжност и до шест месеца след освобождаването им от нея без съгласието на централното ръководство на съответната синдикална организация.
Предложението е подкрепено от ратифицирана от Р България Конвенция на МОТ, съгласно която на синдикалните лидери се осигурява имунитет срещу неоснователно преследване и уволнение. Подобна е и европейската практика.
УС на СФСМВР
На 24.09.2012 г. от 08.30 ч. в гр. София, в градинката пред МВР
ПРОТЕСТ!
Каним всички, които ни подкрепиха на 15.03.2009г. в парка "Заимов" отново да са с нас!
Исканията са:
І. Увеличаване на основните заплати на служителите в МВР поне с 25% най-късно от 01.01.2013 г.
ІІ. Законодателни промени, които да влязат в сила най-късно от 01.01.2013 г.
1. Даване на дефиниция и оттам – изпълване с реален смисъл на термина "физическа неприкосновеност" – Чл. 5а. от ЗМВР.
Физическата неприкосновеност по смисъла на ЗМВР би могла да се определи като законова забрана за влизане във физически контакт със служител на МВР, освен когато това е необходимо за да му се окаже помощ. Подкрепена със съответните административно-наказателни разпоредби, подобна дефиниция би ограничила случаите, когато посегателство срещу служител при изпълнение на задълженията му се наказва с глоба в размер 200-300 лв.
Добра алтернатива биха били законови промени, премахващи възможността при посегателство срещу служител на МВР при изпълнение на задълженията му да се прилага УБДХ.
2. Промяна на дефиницията на термина "несъвместимост със службата в МВР" – Чл. 177 от ЗМВР.
СФСМВР настоява на служителите в МВР да бъде разрешено да получават доходи от дейности извън произтичащите от служебното или трудовото им правоотношение с Министерството по ред, определен от министъра.
Предложението е продиктувано от лошото материално състояние на служителите и факта, че ако в това отношение през последните години са настъпили промени, те са към по-лошо.
В това отношение съществува и практика в някои европейски държави.
3. Премахване на възможността да се полага извънреден труд извън размера, подлежащ на компенсация – Чл. 211-212 от ЗМВР.
Проблемът е предизвикан от факта, че ЗМВР ограничава извънредния труд, който може да бъде компенсиран – било чрез заплащане, било чрез допълнителен платен годишен отпуск, но по никакъв начин не ограничава по време извънредния труд, който може да бъде положен от служителите. Създадени са предпоставки за нарушаване на основно конституционно право – на възнаграждение за положен труд.
Решението може да се търси в две посоки – или в ограничаване на извънредния труд до време, за което ЗМВР позволява да бъде компенсиран, или в премахване на ограниченията за компенсиране на извънредния труд.
4. Премахване на дискриминацията по отношение на завършващите задочна форма на обучение в АМВР служители на МВР.
На завършващите редовна форма на обучение в АМВР след дипломиране автоматично се присъжда категория Г. В същото време служители на МВР, завършили задочна форма на обучение в АМВР, се явяват на конкурс за придобиване на категория Г по общия ред. Нещо повече – ако конкурсът е за израстване в категория, служители с категория Е не могат да участват в него, независимо от факта, че са завършили АМВР и имат същата специалност и образователно-квалификационна степен, както и завършилите редовна форма.
Промяна в тази насока би оправдала и средствата, влагани от МВР в задочното обучение на служители в АМВР.
5. Осигуряване на функционален имунитет на синдикални активисти.
Въвеждане в Глава двадесета от ЗМВР (при необходимост – чрез промяна или дерогация на други текстове) на забрана на прекратяването на служебното правоотношение на членове на изборни ръководни органи на синдикални организации по реда на чл. 245, т. 13, както и на тяхно премместване или командироване за повече от 90 дни, докато заемат съответната длъжност и до шест месеца след освобождаването им от нея без съгласието на централното ръководство на съответната синдикална организация.
Предложението е подкрепено от ратифицирана от Р България Конвенция на МОТ, съгласно която на синдикалните лидери се осигурява имунитет срещу неоснователно преследване и уволнение. Подобна е и европейската практика.
УС на СФСМВР