Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот Polix » 22 Юни 2010, 19:49

SYNOPTIK написа:
Polix написа:а отпуските получиха таван не повече от 40 дни- кой знае може просто да ни се наложи да свикнем с предстоящата реалност 30 години първа и 30 дни отпуск. Но септември определено се очертава да бъде интересен месец.

Преди 1989 година,отпуските бяха 30 дни,и то календарни ! Видно е,че май наистина са в повече,отколкото се ползват,и в сравнение със стандартните 20 работни...
Очаквам и там някакви промени !

Не зная кога преди 1989 година е било ,но аз помня периода след тази дата. когато в трудовия договор с който се започваше работа в МВР пишеше следното:
4.1. Платен годишен отпуск - в размер на 35 календарни дни.
4.2.Допълнителен годишен отпуск - в размер на 1 ден на всеки 2 прослужени години, а за 20 и повече прослужени - 15 дни.
4.3. Допълнителен годишен отпуск за работа във вредни условия ................ и т.н.
Това ли имаш предвид?
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот Sir Humphrey » 22 Юни 2010, 23:26

А защо са смятали отпуските в календарни дни?
Аватар
Sir Humphrey
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1234
Регистриран на: 26 Авг 2009, 22:13

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот SYNOPTIK » 23 Юни 2010, 07:10

Ми така беше тогава. Това допълнителни часове и отпуски-просто забрави !
10 дежурства по 24 часа-240 часа. Открито партийно събрание,комсомолско...все в службата си висях.
Открито партийно събрание-и да не си член на партията,си длъжен да присъстваш... :o Ми присъствах-какво да правя !? Добре,че малко хванах от това време,и най-вече че безвъзвратно историята го изхвърли. Прословутата "една шапка пари",бе 279 лева тогава за новоназначен и стигаше до 320 лева.
240 часа-279 лева.
Ако изобщо не се движиш, оковите почти не се усещат.
Щастието е единственото нещо, което при делене се умножава.
Аватар
SYNOPTIK
PoliceBG
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 18 Авг 2009, 14:41
Местоположение: София Завинаги един от ВАС

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот PAOLON » 23 Юни 2010, 20:35

SYNOPTIK написа: Прословутата "една шапка пари",бе 279 лева тогава за новоназначен и стигаше до 320 лева.
На 20год. -1987 г. почнах с 243лв. ,а хванах и ергенски данък.Този детския данък дето го взимаха ако 1 год. след като се ожениш нямаш дете не успяха да ми го фраснат. :lol:
Някои хора са като 1 стотинка. Двулицеви са и не струват нищо.
PAOLON
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 522
Регистриран на: 24 Авг 2009, 20:17

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот Polix » 16 Яну 2011, 17:38

Бизнесът настоява отпускът на военни и полицаи също да има давност
От Дневник
Работодателските организации настояват военните, полицаите, магистрати, служителите на ДАНС да ползват платен годишен отпуск по едни и същи правила с останалите заети. "Необходимо е да бъдат уеднаквени редът и режимът за ползване на платения годишен отпуск, включително чрез въвеждането на обща погасителна давност", се казва в обща декларация на шестте национално представителни бизнес организации.

Последните предложенията на управляващите за промени на Кодекса на труда предвиждат заетите и работодателите в реалната икономика да могат да отлагат отпуск максимум до две 24 месеца след края на годината, за която почивните дни се полагат. След този период правото на отпуск се погасява.

Новият ред обаче няма да засегне полицаите, военните, магистратите и служителите на ДАНС, тъй като ползването на техния отпуск е регламентирано в специализирани закони, а не в Кодекса на труда.

Според представителите на бизнеса "следва да бъде преустановена дискриминацията на работниците и служителите спрямо наетите лица по трудови и служебни правоотношения в специални ведомства".

Работодателите изразяват притеснение от това, че новото законово изискване за създаване на график за ползване на отпуск за всяка година увеличава административната тежест. Фирмите ще имат задължението да утвърдят плана до края на предходната година. Според бизнеса списъкът, според който служителите ще почиват трябва да се утвърждава към деня на разрешаването на първия за годината отпуск. Трябва да се предвиди и възможността за законово основание за промяна на графика през текущата година, включително и по искане на работника със съгласието на рабготодателя, се казва още в декларацията.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот Polix » 16 Яну 2011, 17:39

Проект:ЗАКОН
ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА КОДЕКСА НА ТРУДА



(Обн., ДВ, бр. 26 от 1986 г. и 27 от 1986 г.; доп., бр. 6 от 1988 г.; изм. и доп., бр. 21 от 1990 г.; изм., бр. 30 и 94 от 1990 г., бр. 27 от 1991 г.; доп., бр. 32 от 1991 г.; изм., бр. 104 от 1991 г.; доп., бр. 23 от 1992 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1992 г.; доп., бр. 88 от 1992 г.; изм. и доп., бр. 100 от 1992 г.; бр. 69 от 1995 г. - Решение № 12 на Конституционния съд от 1995 г.; доп., бр. 87 от 1995 г.; изм. и доп., бр. 2 от 1996 г.; изм., бр. 12 от 1996 г.; изм. и доп., бр. 28 от 1996 г.; изм., бр. 124 от 1997 г.; доп., бр. 22 от 1998 г.; бр. 52 от 1998 г. - Решение № 11 на Конституционния съд на РБ от 1998 г.; доп., бр. 56, 83 и 108 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 133 от 1998 г., бр. 51 от 1999 г.; доп., бр. 67 от 1999 г.; изм., бр. 110 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 25 от 2001 г.; изм., бр. 1 и 105 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 120 от 2002 г., бр. 18 от 2003 г.; изм., бр. 86 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 95 от 2003 г.; бр. 52 от 2004 г., бр. 19 от 2005 г.; изм., бр. 27 от 2005 г.; доп., бр. 46 от 2005 г.; изм., бр. 76 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 83 от 2005 г.; изм., бр. 105 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 24 от 2006 г.; изм., бр. 30 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 48, 57 и 68 от 2006 г.; изм., бр. 75 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 102 от 2006 г.; доп., бр. 105 от 2006 г.; изм., бр. 40, 46, 59 и 64 от 2007 г.; доп., бр. 104 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 43, 94, 108 и 109 от 2008 г., изм., бр. 35, 41 и 103 от 2009 г., изм. и доп., бр. 15 от 2010 г., доп., бр. 46 от 2010 г., изм. и доп., бр. 58 от 2010 г., доп., бр. 77 от 2010 г.; Решение № 12 на Конституционния съд от 2010 г. - бр. 91 от 2010 г., изм. и доп. бр. 100 и бр. 101 от 2010 г.)

§ 1. В чл. 173 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 изр. първо се изменя така:
“До 31 декември на предходната календарна година работодателят утвърждава график за ползването от работниците и служителите на платения годишен отпуск за следващата календарна година след консултации с представителите на синдикалните организации и представителите на работниците и служителите по чл. 7, ал. 2.”
2. В ал. 7 т. 3 се изменя така:
“3. в случай че до определената в графика по ал. 1 начална дата за ползване на отпуска, работникът или служителят не е поискал ползването му.”
§ 2. В чл. 176 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 2:
“(2) По писмено искане на работника или служителя и със съгласието на работодателя ползването на част от платения годишен отпуск в размер не повече от 10 работни дни може да се отложи за следващата календарна година.”
2. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
3. Досегашната ал. 3 се отменя.
§ 3. Създава се чл. 176а:
“Погасяване на правото на ползване
Чл. 176а. (1) Когато платеният годишен отпуск или част от него не е ползван до изтичане на две години от края на годината, за която се полага, независимо от причините за това, правото на ползването му се погасява по давност.
(2) Когато платеният годишен отпуск е отложен при условията и по реда на чл. 176, ал. 3, правото на работника или служителя на ползването му се погасява по давност след изтичане на две години от края на годината, в която е отпаднала причината за неползването му.”
§ 4. Член 224, ал. 1 се изменя така:
“При прекратяване на трудовото правоотношение работникът или служителят има право на парично обезщетение за неизползвания платен годишен отпуск, правото на ползване за който не е погасено по давност. Обезщетението за неизползвания отпуск се определя пропорционално на времето, което се признава за трудов стаж.”
§ 5. В преходните разпоредби се създават § 3ж и § 3з:
“§ 3ж. Неизползваният платен годишен отпуск или част от него за 2010 г., включително и отложеният по реда на чл. 176, ал. 1, може да се ползва до 31 декември 2012 г.
§ 3з. Графикът за ползването на платения годишен отпуск за 2011 г. се утвърждава по реда на чл. 173, ал. 1 до 31 март 2011 г.”

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 6. В Закона за държавния служител (обн., ДВ, бр. 67 от 1999 г., изм., бр. 1 от 2000 г., изм. и доп., бр. 25, бр. 99 от 2001 г., изм., бр. 110 от 2001 г., бр. 45 от 2002 г., изм. и доп., бр. 95 от 2003 г., изм., бр. 70 от 2004 г., изм. и доп., бр. 19 от 2005 г., бр. 24, бр. 30, бр. 102 от 19.12.2006 г., изм., бр. 59, бр. 64 от 7.08.2007 г., изм. и доп., бр. 43, бр. 94, бр. 108 от 2008 г., изм., бр. 35 от 2009 г., изм. и доп., бр. 42 от 2009 г., изм., бр. 74 и бр. 103 от 2009 г., изм., бр. 15 от 2010 г., доп., бр. 46 от 2010 г., изм. и доп., бр. 58 и бр. 77 от 2010 г.; Решение № 12 на Конституционния съд от 2010 г. - бр. 91 от 2010 г., изм., бр. 97 от 2010 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. Член 57 и неговото заглавие се изменят така:
“Ползване на платения годишен отпуск
Чл. 57. (1) Платеният годишен отпуск се ползва наведнъж или на части през календарната година, за която се полага, в съответствие с утвърден от органа по назначаването график.
(2) До 31 декември на предходната календарна година органът по назначаването утвърждава график за ползването от държавните служители на платения годишен отпуск за следващата календарна година след консултации с представителите на синдикалните организации, ако има такива. Графикът се изготвя така, че да се даде възможност на всички държавни служители да ползват платения си годишен отпуск до края на календарната година, за която се полага.
(3) Държавният служител ползва платения си годишен отпуск с писмено разрешение на органа по назначаването в съответствие с графика по ал. 2. В случай че в периода, посочен в графика, държавният служител се намира в друг отпуск, той може да ползва полагащия му се платен годишен отпуск по друго време в рамките на същата календарна година.
(4) Органът по назначаването е длъжен да разреши ползването на платения годишен отпуск на държавния служител, когато той е поискан за периода, посочен в графика по ал. 2, освен ако ползването му е отложено по реда на чл. 59.
(5) На работниците и служителите, които изповядват вероизповедание, различно от източноправославното, органът по назначаването е длъжен да разреши по техен избор ползване на част от годишния платен отпуск или неплатен отпуск за дните на съответните религиозни празници, но не повече от броя на дните за източноправославните религиозни празници по чл. 55, ал. 1.”
2. В чл. 59 се правят следните изменения и допълнения:
а) създава се нова ал. 2:
“(2) По писмено искане на държавния служител и със съгласието на органа по назначаването ползването на част от платения годишен отпуск в размер не повече от 10 работни дни може да се отложи за следващата календарна година.”
б) досегашната ал. 2 става ал. 3;
в) досегашната ал. 3 става ал. 4 и се изменя така:
“(4) Органът по назначаването издава мотивирана писмена заповед, когато:
1. отлага ползването на част от отпуска по реда на ал. 1;
2. отказва да отложи ползването на част от отпуска в случаите по ал. 2;
3. отказва да разреши ползването на поискан отпуск в други случаи.”
г) досегашната ал. 4 става ал. 5;
д) досегашната ал. 5 се отменя.
3. Създава се чл. 59а:
“Погасяване на правото на ползване
Чл. 59а. (1) Когато платеният годишен отпуск или част от него не е ползван до изтичане на две години от края на годината, за която се полага, независимо от причините за това, правото на ползването му се погасява по давност.
(2) Когато платеният годишен отпуск е отложен при условията и по реда на чл. 59, ал. 3, правото на държавния служител на ползването му се погасява по давност след изтичане на две години от края на годината, в която е отпаднала причината за неползването му.”
4. Член 61, ал. 2 се изменя така:
“При прекратяване на служебното правоотношение държавният служител има право на парично обезщетение за неизползвания платен годишен отпуск, правото на ползване за който не е погасено по давност. Обезщетението за неизползвания отпуск се определя пропорционално на времето, което се признава за служебен стаж.”
5. В преходните и заключителните разпоредби се създава § 8в и § 8г:
“§ 8в. Неизползваният платен годишен отпуск или част от него за 2010 г., включително и отложеният по реда на чл. 59, ал. 1, може да се ползва до 31 декември 2012 г.
§ 8г. Графикът за ползването на платения годишен отпуск за 2011 г. се утвърждава по реда на чл. 57, ал. 2 до 31 март 2011 г.”
§ 7. Законът влиза в сила от датата на обнародването му в Държавен вестник, с изключение на § 4 и § 6, т. 4, които влизат в сила от 1 януари 2012 година.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Полицаите и военните са скъпи за данъкоплатците...

Мнениеот Polix » 16 Яну 2011, 17:40

МОТИВИ
КЪМ ПРОЕКТА НА ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА
КОДЕКСА НА ТРУДА

С приетия през м. юли м. г. Закон за изменение и допълнение на Кодекс на труда беше въведен нов ред за ползване на платения годишен отпуск през календарната година, за която се отнася. Предвидени бяха две възможности за отлагане на ползването му: от работодателя при важни производствени причини, но не повече от 10 работни дни - през следващата календарна година, и когато през календарната година, за която се отнася, работникът или служителят не е имал възможност да го ползва изцяло или отчасти поради ползване на отпуск за временна неработоспособност, за бременност, раждане и осиновяване или за отглеждане на малко дете - наведнъж в календарната година, в която е отпаднала причината за неползването му.
Предвидена беше и двугодишна погасителна давност на правото на ползване на платен годишен отпуск.
При прилагане на тези разпоредби обаче възникнаха различия при тълкуването им. Това налага да бъдат приети нови промени в Кодекса на труда, чрез които да се изключи възможността за различно тълкуване, както и да се преодолее до известна степен противоречието, породено от стриктните разпоредби за ползването на платения годишен отпуск и възможностите за неговото отлагане и прилагането на погасителната давност.
С оглед правилното планиране на ползването на отпуските от работниците и служителите и възможността да се ползват още от началото на календарната година, за която се отнасят, в законопроекта е предвидено работодателят да утвърждава графика за ползването им до 31 декември на предходната календарна година.
За да се гарантира навременното ползване на отпуска в случай на бездействие от страна на работника или служителя, се урежда правото на работодателя да предостави едностранно отпуска, без да е необходимо да изчаква да изтекат 5 работни дни след определената в графика начална дата за ползване.
Предвидена е и възможността по писмено искане на работника или служителя и със съгласието на работодателя ползването на част от платения годишен отпуск в размер не повече от 10 работни дни да може да се отложи за следващата календарна година.
С отделен текст е регламентирано погасяване на правото на ползване на платения годишен отпуск, когато платеният годишен отпуск или част от него не е ползван до изтичане на две години от края на годината, за която се полага, независимо от причините за това.
След обявяването за противоконституционна частта от текста “за текущата календарна година пропорционално на времето, което се признава за трудов стаж, и за неизползвания отпуск, отложен по реда на чл. 176” на разпоредбата на чл. 224, ал. 1 от Кодекса на труда, която влиза в сила от 1 януари 2012 г., възниква необходимост от прецизирането й. Поради това в законопроекта изрично е предвидено, че обезщетението за неизползвания отпуск се определя пропорционално на времето, което се признава за трудов стаж.
С изрична преходна разпоредба е уредено, че неизползваният платен годишен отпуск или част от него за 2010 г., включително и отложеният по реда на чл. 176, ал. 1, може да се ползва до 31 декември 2012 г.
Също така изрично е регламентирано, че графикът за ползването на платения годишен отпуск за 2011 г. се утвърждава по реда на чл. 173, ал. 1 до 31 март 2011 г.
С предложените изменения и допълнения на Закона за държавния служител се предвижда утвърждаване на график за ползването на платения годишен отпуск от държавните служители до 31 декември на предходната година, както и възможност по писмено искане на държавния служител и със съгласието на органа по назначаването ползването на част от платения годишен отпуск в размер не повече от 10 работни дни да може да се отложи за следващата календарна година.
С изрични преходни разпоредби, както в Кодекса на труда, е уредено ползването на неизползвания отпуск или част от него за 2010 г., включително и отложения по реда на чл. 59, ал. 1, както и срокът за утвърждаване на графика за 2011 г.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Предишна

Назад към Полицията в България

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта

cron