от Polix » 23 Яну 2010, 10:51
Към Lord,
Вие колега имате предвид системата при която последващо се обработват ЗМ,по това какво ще подадат розследващите полицаи, там Вие от това което сте написал отлично знаете какво се въвежда, аз отчасти зная от коя служба се прави това и какви са документи, които са необходими,тъй като имам частичен поглед по тях. Ако там бъде направена справка наистина ще излезе, че лицето е тъжител и прочие. В този аспект имате моето съгласие. Да може да се направи справка и в една друга система, но там правата за достъп са за определен брой потребители според компетенциите им.
Вероятно може за има и друг начин ,който да ми е убягнал и наистина имам желание да науча кой може да е,защото ще ми е от полза в работата.
Само, че аз имах предвид следното. Ако лицето подаде заявление например да му бъде дадена информация кога му е заведена молбата или жалбата с която обявява събитието, обичайното което се прави е да се започне със справка именно във въпросната деловодна система която визирах и ако там не е въведено въпросното ЕГН ще е доста трудна справката нали? Ако например са въведени имената/дори например в най-лошия случай само две от тях ще е възможно да се направи справка, както и да се разберат допълнителните обстоятелства в анотации. Оттам ще се проследи и останалото - до финала. Защото съгласете се, че може и повече от един РП да са работили по конкретния случай. Поне аз няма да направя справка в системата която предполагам, че визирате освен ако нямам в конкретния случай писмен повод за това,а защо - и двамата отлично знаем.
В крайна сметка въпроса опира до това служителят към който се обръща лицето с устна молба да му обърне нужното внимание, да го ислуша и ако знае и най-вече има желание да му помогне дори и да няма пълната възможност да стори това,защото това внимание и отношение всеки човек може да оцени - доброто отношение.За съжаление съм била свидетел на лошо и пренебрежително отношение дори колегата или колежката /дори да имат право,даже за съжаление и аз в редки случаи се усещам че правя/, но впечатлението което остава в околните е негативно.
В този ред на мисли се сещам, че имаше идея да се обслужват гражданите от определени служители /нещо от рода "обслужване на едно гише"/, които именно да приемат и обработват такива запитвания и да помагат на гражданите без да губят време да отидат за съдействие или да бъдат обслужени в най-кратък срок ,като не се губи време и нерви както на тях, така и на служителя който ще има неприятния повод да каже след определено време чакане лицето например на опашка,че не е за него. Това уви отиде отново в небитието.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният