Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 01 Окт 2009, 20:10

(4) Подателите на документите по ал. 1 се уведомяват за резултатите от съответните проверки, когато това е възможно, при спазване на правилата за защита на класифицираната информация и защита на личните данни.
(5) Сигналите, подадени до Държавна агенция „Национална сигурност” във връзка с дейността на длъжностни лица в нейната администрация, се разглеждат по реда на Административнопроцесуалния кодекс.”
§ 4. В чл. 8 се създава ал. 9:
“(9) Tрудът на председателя и на заместник-председателите на агенцията се зачита като първа категория.”
§ 5. Създава се чл. 10а:
„Чл. 10а. (1) Административното ръководство на администрацията на агенцията се осъществява от главен секретар.
(2) Главният секретар ръководи администрацията, като координира и контролира административните звена за точното спазване на нормативните актове и на законните разпореждания на председателя на агенцията и отговаря за отчетността при изпълнение на ежегодните цели на администрацията, включително координира и контролира разпределението и използването на имуществото, предоставено за управление на агенцията. Главният секретар организира и координира взаимодействието на агенцията с други ведомства и организации. Главният секретар изпълнява и други функции, възложени му от председателя на агенцията.
(3) Главният секретар подпомага председателя и заместник-председателите на агенцията при изпълнението на техните правомощия. Той е непосредствено подчинен на председателя на агенцията.
(4) При изпълнение на правомощията си главният секретар издава заповеди, отнасящи се до администрацията на агенцията или до отделни структурни звена.
(5) Главният секретар не осъществява правомощията си по отношение на оперативно-издирвателната дейност на агенцията.”

§ 6. Член 11 се изменя така:
„Чл. 11. (1) Основни структурни звена в администрацията на Държавна агенция „Национална сигурност” са специализираните дирекции, териториалните дирекции, самостоятелните териториални отдели и специализираните административни дирекции.
(2) Общата численост на служителите в агенцията се определя с Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция „Национална сигурност” по предложение на председателя на агенцията.”
§ 7. Член 12 се изменя така:
„Чл. 12. (1) Специализираните дирекции на Държавна агенция „Национална сигурност” и дейностите, които осъществяват, се определят с акт на Министерския съвет по предложение на председателя на агенцията, като в състава им задължително се включват специализирана дирекция „Технически операции” и специализирана дирекция „Сигурност на Държавна агенция „Национална сигурност”.
(2) Структурата на дирекциите по ал. 1 се определя с акт на председателя на агенцията. Структурата включва отдели и сектори.
(3) Специализираните дирекции по ал. 1 извършват оперативно-издирвателна дейност.
(4) Специализираните дирекции в рамките на своята компетентност осъществяват методическо ръководство и контрол на териториалните дирекции и самостоятелните териториални отдели по съответното направление на дейност.
(5) Дирекция „Сигурност на Държавна агенция „Национална сигурност” е и административно звено по сигурността на информацията в агенцията.”
§ 8. В чл. 13 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Специализираните административни дирекции са:
1. дирекция “Инспекторат”;
2. дирекция “Финансово разузнаване”;
3. дирекция “Информация и архив”;
4. дирекция “Координация и информационно-аналитична дейност”;
5. дирекция “Човешки ресурси”;
6. дирекция “Правно-нормативна дейност”;
7. дирекция “Международно сътрудничество”;
8. дирекция “Финансово-стопанска и управление на собствеността”;
9. дирекция “Административно обслужване”.”
2. Алинеи 2, 3 и 4 се отменят.
3. Алинея 5 се изменя така:
„(5) Териториалните дирекции и самостоятелните териториални отдели на Държавна агенция „Национална сигурност” се създават с акт на Министерския съвет по предложение на председателя, с който се определят седалищата и районите им на действие. Териториалните дирекции и самостоятелните териториални отдели извършват оперативно-издирвателна дейност.”
4. Създава се ал. 6:
„(6) Структурата и дейностите на териториалните дирекции и на самостоятелните териториални отдели се определя с акт на председателя на агенцията. Структурата на териториалните дирекции включва отдели и сектори, а структурата на самостоятелните териториални отдели може да включва и сектори. В териториалните дирекции и в самостоятелните териториални отдели могат да се изграждат и структурни звена от по-нисък ранг.”
§ 9. Член 14 се изменя така:
„Чл. 14. (1) Дейностите на специализираните административни дирекции се определят с правилника за прилагане на закона.
(2) В дирекциите по ал. 1 с акт на председателя могат да се създават отдели и сектори.”
§ 10. Член 15 се изменя така:
„Чл. 15. (1) Специализираните дирекции и специализираните административни дирекции се ръководят от директори, които се назначават от председателя на агенцията и са преки ръководители на служителите в дирекциите.
(2) Директорът на дирекция “Сигурност на Държавна агенция „Национална сигурност” е и служител по сигурността на информацията.“
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 01 Окт 2009, 20:11

§ 11. Член 16 се изменя така:
„Чл. 16. (1) Директорите по чл. 15 осъществяват общото и непосредственото ръководство на дирекциите, като:
1. планират, организират, ръководят, контролират и отговарят за дейността им;
2. изпълняват заповедите на председателя на агенцията и се отчитат пред него;
3. отговарят за резултатите от дейността, за спазването на законите, другите нормативни актове и заповедите на председателя;
4. координират дейността на дирекциите с други държавни органи чрез председателя на агенцията;
5. управляват информационните фондове, осигуряват и отговарят за информационното единство на дирекцията със съответните териториални дирекции и самостоятелни териториални отдели;
6. отговарят за управлението на човешките ресурси;
7. изпълняват други функции, възложени със заповед на председателя, заместник-председателите и главния секретар на агенцията, в рамките на законоустановените дейности на Държавна агенция „Национална сигурност”.
(2) В изпълнение на правомощията си по ал. 1 директорите издават заповеди.”
§ 12. Член 17 се изменя така:
„Чл. 17. (1) Териториалните дирекции се ръководят от директори, самостоятелните териториални отдели - от началници, които се назначават от председателя на агенцията и осъществяват общото и непосредственото ръководство на дирекциите, съответно на отделите, като:
1. планират, организират, ръководят, контролират и отговарят за изпълнението на заповедите на висшестоящите им органи;
2. отговарят за резултатите от дейността, спазването на законите, другите нормативни актове и заповедите на председателя;
3. отговарят пред председателя на агенцията за цялостната дейност на териториалните дирекции, съответно на самостоятелните териториални отдели;
4. управляват информационните фондове в териториалните дирекции, съответно в самостоятелните териториални отдели;
5. осъществяват взаимодействие с другите структурни звена в агенцията;
6. отговарят за управлението на предоставените на дирекциите, съответно на отделите, имоти;
7. отговарят за управлението на човешките ресурси;
8. осъществяват взаимодействие с органите на държавната власт и местното самоуправление;
9. изпълняват други функции, възложени със заповед на председателя, заместник-председателите и главния секретар на агенцията, в рамките на законоустановените дейности на Държавна агенция „Национална сигурност”.
(2) В изпълнение на правомощията по ал. 1 директорите, съответно началниците на самостоятелни териториални отдели, издават заповеди.”
§ 13. В чл. 20, ал. 1 се правят следните изменения:
1. Точка 16 се отменя.
2. Точка 19 се отменя.
3. В т. 20 думите „за прикритие на дейността на служител под прикритие или при провеждане на операции под прикритие по т. 16” се заличават.
§ 14. Член 22 се отменя.
§ 15. В чл. 31 ал. 1 и 2 се изменят така:
„(1) Държавна агенция “Национална сигурност” има право да ползва информация от информационни фондове на Министерството на вътрешните работи за изпълнение на възложените й със закон правомощия.
(2) Достъпът до информацията по ал. 1 се осъществява по начин, непозволяващ разкриване на интереса на агенцията, и при спазване на принципа “необходимост да се знае”.”
§ 16. Създава се чл. 31а:
“Чл. 31а. При постъпване на информация, свързана с изпълнението на функции на Министерството на вътрешните работи, Държавна агенция “Национална сигурност” предоставя данните на компетентните органи на Министерството на вътрешните работи.”
§ 17. В чл. 41, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
1. В основния текст думата „задължителни” се заличава.
2. Създава се т. 3:
„3. придобиване, загубване и възстановяване на българско гражданство по Закона за българското гражданство.”
§ 18. В чл. 42 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1, т. 7 думите „с другите структурни звена на агенцията и” се заличават.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 01 Окт 2009, 20:12

2. Създава се ал. 5:
„(5) При необходимост от взаимодействие в областта на криптографската сигурност председателят на агенцията сключва споразумения с органи по криптографска сигурност на други държави, с които Република България има влезли в сила международни договори за защита на класифицирана информация.”
§ 19. В чл. 50, ал. 3 се правят следните допълнения:
1. В т. 4 след думата „осъществяване” се поставя запетая и се добавя „след разрешение на председателя на агенцията”.
2. Създава се т. 7:
„7. са сътрудници или служители под прикритие на други служби за сигурност или служби за обществен ред.”
§ 20. В чл. 64 ал. 5 се изменя така:
„(5) Когато отсъствието е над 30 работни дни, със заповедта по ал. 2 се определя месечно възнаграждение в размер на основното месечно възнаграждение за ранга и степента на замествания служител.”
§ 21. В чл. 71 ал. 2 се изменя така:
„(2) Базата за определяне размера на основното месечно възнаграждение за най-ниския ранг за държавните служители в Държавна агенция „Национална сигурност” се определя ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България, като месечното възнаграждение се увеличава с коефициент спрямо базата, както следва:
1. за агенти - не по-малко от 3,4;
2. за сътрудници - не по-малко от 2,2.”

§ 22. В чл. 73 ал. 2 се изменя така:
„(2) Базата за определяне размера на заплатата за най-ниската длъжност се определя ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България, като заплатата за длъжност се увеличава с коефициент спрямо базата, както следва:
1. за висше образование - не по-малко от 2,6;
2. за средно образование - не по-малко от 1,5.”
§ 23. Член 75 се изменя така:
„Чл. 75. За пътуването на служителите на агенцията и техните семейства при отиване и връщане от платен годишен отпуск веднъж в годината се заплаща сума в размер на половината от определения размер на минималната работна заплата за страната. Условията и редът за изплащането на сумите се определят със заповед на председателя на агенцията.”
§ 24. В чл. 76, ал. 2 думата „държавен” се заличава.
§ 25. В чл. 77, ал. 3 думите „Министерството на държавната администрация и административната реформа” се заменят с „Министерския съвет”.
§ 26. В чл. 90, ал. 1 т. 4 се изменя така:
„4. понижаване в ранг, степен на ранг или длъжност, за срок от три месеца до една година;”.
§ 27. В чл. 110, ал. 1 се създава т. 2а:
„2а. при придобито и упражнено право на пенсия - по преценка на органа по назначаване;”.
§ 28. В чл. 120, ал. 3 думите „Националната експертна лекарска комисия” се заменят със „съответните експертни лекарски комисии в лечебните заведения по чл. 77, ал. 2”.
§ 29. В чл. 123, ал. 2 т. 3 се отменя.
§ 30. Член 125 се изменя така:
“Чл. 125. (1) Органите на агенцията могат да задържат лице, което е нарушило охраната и пропускателния режим в района на охраняван обект на агенцията.
(2) В случаите по ал. 1 незабавно се уведомяват компетентните полицейски органи.
(3) При предаване на задържаното лице на съответните полицейски органи се съставя протокол, който съдържа:
1. собствено, бащино и фамилно име на съставителя и неговата длъжност;
2. дата на съставяне на протокола;
3. дата и място на задържането;
4. описание на обстоятелствата, при които е било задържано лицето;
5. собствено, бащино и фамилно име на задържаното лице, ЕГН, постоянен или настоящ адрес;
6. обясненията или възраженията на задържаното лице, ако е направило такива;
7. собствено, бащино и фамилно име на свидетелите (ако има такива), ЕГН, постоянен или настоящ адрес и техните писмени показания.
(4) Протоколът се подписва от съставителя и се предава на полицейските органи.
(5) Преди предаване на лицето и съставянето на протокола на задържаното лице се извършва медицински преглед.”
§ 31. В чл. 126, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 2 думите „при задържане” се заличават.
2. Създава се т. 3:
„3. в случаите по чл. 125, ако лицето оказва съпротива или се опитва да избяга.”
§ 32. В чл. 127 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 се създава т. 3:
„3. в случаите по чл. 125, ал. 1, ако лицето оказва съпротива или се опитва да избяга.”
2. Алинея 2 се изменя така:
“(2) Помощните средства са: белезници; каучукови, пластмасови, щурмови и електрошокови палки и прибори; патрони с гумени, пластмасови и шокови куршуми; устройства за принудително спиране на превозни средства; светлинни и звукови устройства с отвличащо въздействие.”

3. Алинея 8 се изменя така:
“(8) Забранява се използването на физическа сила и помощни средства по отношение на малолетни лица и бременни жени.”
§ 33. В § 1 от Допълнителната разпоредба се правят следните изменения:
1. Създават се нови т. 1, 2 и 3:
„1. „Национална сигурност” е динамично състояние на обществото, при което са защитени териториалната цялост, суверенитетът и конституционно установения ред на страната, когато са гарантирани демократичното функциониране на институциите, основните права и свободи на гражданите, устойчивото икономическо развитие и благосъстояние на населението, както и когато страната успешно защитава националните си интереси и реализира националните си приоритети.
2. „Посегателство срещу националната сигурност” са целенасочени действия или бездействия на лица, групи или организации, водещи до процеси или събития, нарушаващи устойчивото състояние на националната сигурност на Република България.
3. „Служебна тайна” е информацията, която не е държавна тайна, но е свързана с изпълнението на функциите и задачите на агенцията и с реализирането на правомощията на органите й или е получена в резултат на тази дейност, нерегламентираният достъп до която би се отразил негативно на интересите и сигурността на държавата, на дейността на агенцията, на нейните служители във връзка с изпълнението на службата им или на трети лица.”
2. Досегашните т. 1 - 6 стават съответно т. 4 - 9.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 34. В тримесечен срок от влизането в сила на закона Министерският съвет внася в Народното събрание проекти на закони за изменение и допълнение на законите, чиито разпоредби трябва да бъдат приведени в съответствие с този закон.
§ 35. (1) В тримесечен срок от влизането в сила на закона Министерският съвет изменя Правилника за прилагането на Закона за Държавна агенция „Национална сигурност”.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 01 Окт 2009, 20:13

(2) До влизането в сила на изменението на правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция „Национална сигурност” служителите на агенцията изпълняват служебните си задължения съобразно действащата дотогава нормативна уредба.
§ 36. В Закона за здравното осигуряване (обн., ДВ, бр. 70 от
1998 г.; изм. и доп., бр. 93 и 153 от 1998 г., бр. 62, 65, 67, 69, 110 и 113 от 1999 г., бр. 1, 31 и 64 от 2000 г., бр. 41 от 2001 г., бр. 1, 54, 74, 107, 112, 119 и 120 от
2002 г., бр. 8, 50, 107 и 114 от 2003 г., бр. 28, 38, 49, 70, 85 и 111 от 2004 г., бр. 39, 45, 76, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 17, 18, 30, 33, 34, 59, 80, 95 и 105 от 2006 г., бр. 11 от 2007 г.; Решение № 3 на Конституционния съд от 2007 г. - бр. 26 от
2007 г.; изм. и доп., бр. 31, 46, 53, 59, 97, 100 и 113 от 2007 г., бр. 37, 71 и 110 от 2008 г. и бр. 35, 41 и 42 от 2009 г.), в чл. 37, ал. 3 след думите „вътрешните работи” се поставя точка и запетая и се добавя „задържани на основание чл. 125, ал. 1 от Закона за Държавна агенция „Национална сигурност”.
§ 37. В Закона за мерките срещу изпирането на пари (обн., ДВ,
бр. 85 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 1 и 102 от 2001 г., бр. 31 от 2003 г. бр. 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 54, 59, 82 и 108 от 2006 г., бр. 52, 92 и 109 от 2007 г., бр. 16, 36, 67 и 69 от 2008 г. и бр. 22 и 23 от 2009 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. Член 17 се изменя така:
„Чл. 17. (1) Контролът по прилагането на закона се упражнява от министъра на финансите и от председателя на Държавна агенция “Национална сигурност”.
(2) При изпълнение на функциите си по закона органите на Министерството на финансите и на Държавна агенция “Национална сигурност” си взаимодействат по ред, определен със съвместна инструкция на министъра на финансите и на председателя на агенцията.
(3) Контролните органи на дирекция „Финансово разузнаване” на Държавна агенция “Национална сигурност” извършват проверки на място на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 по прилагането на мерките за превенция на използването на финансовата система за целите на изпирането на пари, както и при съмнение за изпиране на пари.
(4) Контролни органи на дирекция „Финансово разузнаване” на Държавна агенция “Национална сигурност” са определените от председателя на Държавна агенция “Национална сигурност” длъжностни лица от състава на дирекцията.


(5) Проверките по ал. 1 могат да се извършват съвместно с органите, на които със специален закон е възложено да упражняват контрол върху лицата по чл. 3, ал. 2 и 3.
(6) Проверките се извършват въз основа на писмена заповед на председателя на Държавна агенция “Национална сигурност” или на упълномощено от него длъжностно лице, в която се посочват целите, срокът и мястото на проверката, проверяваното лице, както и имената и длъжностите на проверяващите лица.
(7) Лицата по чл. 3, ал. 2 и 3, държавните органи, органите на местното самоуправление и техните служители са длъжни да оказват съдействие на контролните органи на дирекция „Финансово разузнаване” на Държавна агенция “Национална сигурност” при изпълнението на техните функции.
(8) При извършване на проверките на място контролните органи по ал. 3 имат право на свободен достъп в служебните помещения на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3, както и да изискват документи и да събират сведения във връзка с изпълнението на възложената им задача.”
2. В чл. 23, ал. 1 след числото „15а” се добавя „или откаже да даде съдействие по чл. 17, ал. 7, или да осигури свободен достъп в служебните помещения на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3, да предостави изисканите документи или сведения по чл. 17, ал. 8”.
§ 38. В Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия (обн., ДВ, бр. 102 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 41, 57 и 109 от 2007 г., бр. 69 от 2008 г. и бр. 25, 35 и 42 от 2009 г.), в чл. 3, ал. 1 т. 16 се изменя така:
„16. директорът, заместник-директорите, директорите на дирекции, началниците на отдели и началниците на сектори в служба “Военна информация” и служба “Военна полиция” на Министерството на отбраната, директорът, заместник-директорите, началниците на отдели и началниците на секции в Националната разузнавателна служба, началникът, заместник-началниците, началниците на отдели и началниците на сектори в Националната служба за охрана, председателят, заместник-председателите и държавните служители в Държавна агенция “Национална сигурност”;”.



§ 39. В Закона за специалните разузнавателни средства (обн., ДВ, бр. 95 от 1997 г.; изм. и доп., бр. 70 от 1999 г., бр. 49 от 2000 г., бр. 17 от 2003 г., бр. 86 от 2005 г., бр. 45 и 82 от 2006 г., бр. 109 от 2007 г. и бр. 43 и 109 от 2008 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 10в думите “Закона за Държавна агенция “Национална сигурност“ се заличават.
2. В чл. 13, ал. 1 т. 1 се изменя така:
„1. Главна дирекция „Криминална полиция”, Главна дирекция „Охранителна полиция”, Главна дирекция „Гранична полиция”, дирекция „Вътрешна сигурност”, областните дирекции на Министерството на вътрешните работи; специализираните дирекции (с изключение на дирекция “Технически операции”), териториалните дирекции и самостоятелните териториални отдели на Държавна агенция “Национална сигурност”.”
3. В чл. 16:
а) в ал. 2 думите „специализираните дирекции в Държавна агенция “Национална сигурност” се заменят със „специализирана дирекция „Технически операции” на Държавна агенция “Национална сигурност”;
б) създава се ал. 3:
“(3) Когато е направено искане за използване на оперативния способ по чл. 6 срещу служител на Министерството на вътрешните работи, след получаване на писменото разрешение по чл. 15 министърът на вътрешните работи може да издаде писмено разпореждане за прилагане на специалното разузнавателно средство от специализирана дирекция “Технически операции” на Държавна агенция “Национална сигурност”.“
4. В чл. 20 ал. 1 се изменя така:
“(1) Специалните разузнавателни средства извън тези по ал. 2 се осигуряват и прилагат единствено от специализирана дирекция “Оперативни технически операции” и от специализираното звено за осигуряване и прилагане на разследване чрез служител под прикритие на Министерството на вътрешните работи и от специализирана дирекция “Технически операции” на Държавна агенция “Национална сигурност”.”
§ 40. В Закона за електронните съобщения (обн., ДВ, бр. 41 от
2007 г.; изм. и доп., бр. 109 от 2007 г., бр. 36, 43 и 69 от 2008 г. и бр. 17, 35, 37, 42 и 45 от 2009 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 274, ал. 1 думата „главна” се заличава.
2. В чл. 275, ал. 1 и 6 думата „главна” се заличава.
3. В чл. 276, ал. 1 думата „главна” се заличава.
4. В чл. 301, ал. 3 след думите „т. 5” се добавя „и 6”.
5. В чл. 321 думата „главна” се заличава.
6. В чл. 342, ал. 1 думата „главна” се заличава.
§ 41. В Закона за контрол над взривните вещества, огнестрелните оръжия и боеприпасите (обн., ДВ, бр. 133 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 85 от
2000 г., бр. 99 от 2002 г., бр. 71 от 2003 г., бр. 102 и 105 от 2005 г., бр. 17, 30 и 38 от 2006 г., бр. 11 и 95 от 2007 г. и бр. 69 от 2008 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 1, ал. 2 след думите “Министерството на вътрешните работи” се поставя запетая и се добавя “за Държавна агенция “Национална сигурност”.
2. В Преходните и заключителните разпоредби:
а) в § 6 след думите “Министерството на вътрешните работи” се поставя запетая и се добавя “в Държавна агенция “Национална сигурност”;
б) в § 7:
аа) досегашният текст става ал. 1 и в нея след думите “Министерството на вътрешните работи” се поставя запетая и се добавя “на държавните служители от Държавна агенция “Национална сигурност”;
бб) създава се ал. 2:
“(2) Стажът, придобит по Закона за Министерството на вътрешните работи, Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и Закона за държавния служител от служителите, преминали в Държавна агенция “Национална сигурност”, се зачита за прослужено време по ал. 1.”
§ 42. В Закона за пътищата (обн., ДВ, бр. 26 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 88 от 2000 г., бр. 111 от 2001 г., бр. 47 и 118 от 2002 г., бр. 9 и 112 от 2003 г., бр. 6 и 14 от 2004 г., бр. 88 и 104 от 2005 г., бр. 30, 36, 64, 102, 105 и 108 от 2006 г., бр. 59 от 2007 г., бр. 43 и 69 от 2008 г. и бр. 12, 32, 41, 42 и 75 от 2009 г.), в чл. 10б след думите “и на пътните превозни средства” се добавя “на Държавна агенция “Национална сигурност” и се поставя запетая.

§ 43. В Закона за пощенските услуги (обн., ДВ, бр. 64 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 112 от 2001 г., бр. 45 и 76 от 2002 г., бр. 26 от 2003 г., бр. 19, 88, 99 и 105 от 2005 г., бр. 34, 37, 80 и 86 от 2006 г., бр. 41, 53 и 109 от 2007 г., бр. 109 от 2008 г. и бр. 35 от 2009 г.), в чл. 14 ал. 2 се изменя така:
„(2) Изискванията за пощенската сигурност се определят с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласувано с министъра на вътрешните работи и с председателя на Държавна агенция “Национална сигурност”.”
§ 44. Параграфи 21 и 22 влизат в сила от 1 януари 2010 г.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 29 Окт 2009, 19:38

ПРОЕКТ НА З А К О Н

за изменение и допълнение на Закона за защита срещу
домашното насилие
(Обн., ДВ, бр. 27 от 2005 г.; изм., бр. 82 от 2006 г.)



§ 1. В чл. 1, ал. 2 след думата „гражданската” се поставя запетая и се добавя „административнонаказателната”.
§ 2. Член 2 се изменя така:
„Чл. 2. (1) Домашно насилие е всеки акт на физическо, сексуално, психическо, емоционално или икономическо насилие, както и опитът за такова насилие, принудителното ограничаване на личния живот, личната свобода и личните права, извършени спрямо лица, които се намират в родствена връзка, които са или са били в семейна връзка или във фактическо съпружеско съжителство.
(2) Домашно насилие, извършено в присъствието на дете, се счита за психическо и емоционално насилие и върху него.”
§ 3. В чл. 3 се правят следните изменения и допълнения:
1. Точки 6 и 7 се изменят така:
“6. лице, с което се намира в родствена връзка по съребрена линия до четвърта степен включително;
7. лице, с което се намира или е било в родствена връзка по сватовство до трета степен включително;”.
2. Създават се т. 9 и 10:
“9. възходящ или низходящ на лицето, с което се намира във фактическо съпружеско съжителство;
10. лице, с което родителят се намира или е бил във фактическо съпружеско съжителство”.
§ 4. В чл. 4 ал. 2 се изменя така:
„(2) В случаите, когато има данни за опасност за живота или здравето на пострадалото лице, то може да подаде и молба до органите на Министерството на вътрешните работи за предприемане на мерки съгласно Закона за Министерството на вътрешните работи.”
§ 5. В чл. 5 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1:
а) в основния текст думите „Защитата срещу домашното насилие се осъществява чрез:” се заменят с „Мерките за защита срещу домашното насилие са:”;
б) в т. 3 след думата „приближава” се добавя „пострадалото лице”.
2. В ал. 2 думите “от един месец до една година“ се заменят с “от
3 до 18 месеца”.
3. Създава се нова ал. 3:
„(3) Мярката по ал. 1, т. 4 не се налага при висящ съдебен спор между родителите по упражняване на родителските права, по определяне местоживеенето на детето или режима на лични отношения.”
4. Досегашната ал. 3 става ал. 4.
§ 6. В чл. 6 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 3 се изменя така:
„(3) Органите на изпълнителната власт и/или юридическите лица, регистрирани едновременно по реда на чл. 18, ал. 2 и 3 от Закона за социално подпомагане и на чл. 45 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел, работят за защита на лицата, пострадали от домашно насилие.”
2. Създават се ал. 5 - 8:
„(5) Всяка година до 31 март Министерският съвет приема Национална програма за превенция и защита от домашно насилие.
(6) Средствата за финансиране изпълнението на задълженията по програмата се определят ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година по бюджетите на съответните министерства, определени в националната програма по ал. 5.
(7) Ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година по бюджета на Министерството на правосъдието се определят средства за финансиране на проекти на юридически лица с нестопанска цел, които отговарят на изискванията на
ал. 3 и при условие, че те осъществяват дейности по този закон, за разработване и изпълнение на:
1. програми за превенция и защита от домашно насилие, които се отнасят до:
а) подготовка и одобряване на програми в учебни заведения;
б) програми за работа с органите на съдебната власт и с органите на Министерството на вътрешните работи;
в) мониторинг на прилагането на закона;
г) провеждане на семинари и конференции, издания и публикации;
2. програми за предоставяне на помощ на лица, пострадали от домашно насилие, които включват:
а) социално, психологическо и правно консултиране и помощ от специалисти;
б) насочване към други необходими специалисти и интердисциплинарни консултации, както и към кризисни центрове за лица, пострадали от домашно насилие;
3. обучение на лицата, които извършват защитата по закона;
4. специализирани програми, посещавани от лицата, които са извършили домашно насилие и които включват социални и психологически консултации.
(8) Юридическите лица, регистрирани едновременно по реда на
чл. 18, ал. 2 и 3 от Закона за социално подпомагане и на чл. 45 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел, които работят за защита на лицата, пострадали от домашно насилие, имат право на субсидия от държавния бюджет при условия и по ред, определени с правилника за прилагане на закона.”
§ 7. Член 7 се изменя така:
“Чл. 7. Компетентен да наложи мярка за защита е районният съд по постоянния или настоящия адрес на пострадалото лице.”
§ 8. Член 8 се изменя така:
„Чл. 8. Производството по издаване на заповедта може да се образува по молба на:
1. пострадалото лице, ако е навършило 14-годишна възраст или е поставено под ограничено запрещение;
2. законния представител на пострадалото лице;
3. директора на дирекция „Социално подпомагане”, когато пострадалото лице е непълнолетно, поставено е под запрещение или е с увреждания;
4. брат, сестра или лице, което е в родствена връзка по права линия без ограничения с пострадалото лице.”
§ 9. В чл. 9 се правят следните изменения:
1. В ал. 1:
a) в основния текст думите „Молбата или искането са писмени и съдържат:” се заменят с „Молбата е писмена и съдържа:”;
б) точка 1 се изменя така:
„1. имената, адреса и единния граждански номер на молителя, адреса на дирекция „Социално подпомагане”; в случай че пострадалото лице не може или не желае да разкрие постоянния или настоящия си адрес, то може да посочи друг адрес;”
в) точка 4 се изменя така:
„4. датата, мястото, начина и други факти и обстоятелства за извършеното домашно насилие;”.
2. В ал. 2 думите „чл. 8, т. 2 и 3” се заменят с „чл. 8, т. 3 и 4”.
§ 10. В чл. 10 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „или искането” се заличават.
2. В ал. 2:
а) думите „или искането” се заличават;
б) след думата “регистър” се добавя „с отделна поредна номерация (индекс) на делата”.
3. Алинея 3 се отменя.
§ 11. В чл. 11 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите „чл. 8, т. 1 и 3” се заменят с „чл. 8”.
2. В ал. 3 думите „а в случаите по чл. 8, т. 2 разноските се заплащат от Агенцията за социално подпомагане” се заменят с „освен когато молбата е за защита на лица, които не са навършили 16-годишна възраст, както и на лица, поставени под запрещение, или лица с увреждания”.
§ 12. В чл. 12 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите „или на искането” и „или искането” се заличават и думите „30 дни” се заменят с „един месец”.
2. В ал. 2 думите „чл. 8, т. 2 и 3” се заменят с „чл. 8, т. 3 и 4”.
§ 13. В чл. 14, ал. 1 думите „или искането” се заличават.
§ 14. В чл. 15, ал. 2 думите „или на искането” се заличават.
§ 15. В чл. 17 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 изречение трето се заличава.
2. Създава се нова ал. 2:
„(2) При подаване на жалбата не се внася държавна такса.”
3. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
4. Досегашната ал. 3 става ал. 4 и в нея думите „тридневен срок” се заменят с „едноседмичен срок”.
5. Досегашната ал. 4 става ал. 5 и в нея думите „14-дневен срок” се заменят с „едномесечен срок”.
6. Досегашната ал. 5 става ал. 6.
§ 16. В чл. 18 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите „или искането” се заличават, а думите „пряка и непосредствена последваща опасност” се заменят с „пряка, непосредствена или последваща опасност”.
2. В ал. 4 думите „30 дни” се заменят с „един месец” и думите „или искането” се заличават.
3. В ал. 5 думите „чл. 8, т. 2 и 3” се заменят с „чл. 8, т. 3 и 4”.
§ 17. В чл. 19 след думата „защита” се добавя „не подлежи на обжалване и”.
§ 18. В чл. 21 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 2:
„(2) Когато е наложена мярка по чл. 5, ал. 1, т. 2 и извършителят откаже доброволно да я изпълни, той се отстранява от съвместно обитаваното жилище със съдействието на органите от районното управление на Министерството на вътрешните работи по местонахождението на жилището.”
2. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
§ 19. В Заключителните разпоредби се правят следните допълнения:
1. В § 4 след думата „подпомагане” се добавя „и на чл. 45 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел”.
2. Създава се § 4а:
„§ 4а. Изпълнението на закона се възлага на Министерския съвет.”
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 29 Окт 2009, 19:38

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 20. Производствата по молби (искания) и жалби, постъпили до влизането в сила на този закон, се разглеждат по досегашния ред.
§ 21. В 3-месечен срок от влизането в сила на закона Министерският съвет приема правилник за прилагането му.
§ 22. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник” с изключение на § 6, т. 2 относно чл. 6, ал. 5, 6, 7 и 8, който влиза в сила от 1 януари 2010 г.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 29 Окт 2009, 20:07

ПРОЕКТ НА З А К О Н за държавния бюджет на Република България за 2010 - извадка

Министерство на вътрешните работи/ в хил лв./
Приходи 101 100.0
Разходи 955 521.0
Субсидии от / Бюджетно Финансиране
министерства (нето) Вноски за / салдо
централния бюджет - 854 421.0

§ 10. Минималният размер на основната заплата за най-ниската длъжност,
предвидена за заемане от държавен служител по Закона за държавния служител, е 335
лв. от 1 януари 2010 г.
§ 11. Базата за определяне размера на основното месечно възнаграждение за най-
ниската длъжност на лицата по чл. 212, ал. 3 от Закона за отбраната и въоръжените
сили на Република България, чл. 199, ал. 3 и чл. 203, ал. 2 от Закона за Министерството
на вътрешните работи, чл. 22 от Закона за изпълнение на наказанията и задържането
под стража и чл. 71, ал. 2 и чл. 73, ал. 2 от Закона за Държавна агенция „Национална
сигурност” е 376 лв. от 1 януари 2010 г.

§ 66. В Закона за Министерството на вътрешните работи (обн., ДВ бр. 17 от 2006г.;
изм., бр. 30 и 102 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 105 от 2006 г.; изм., бр. 11, 31, 41, 46 и 57
от 2007 г.; изм. и доп., бр. 64 от 2007 г.; изм., бр. 109 от 2007 г., бр. 28 и 43 от 2008 г.;
изм. и доп., бр. 69 от 2008 г.; изм., бр. 94 от 2008 г.; доп., бр. 98 от 2008 г.; изм., бр. 27
от 2009 г.; изм. и доп., бр. 42 от 2009 г.; изм., бр. 74 от 2009 г.) чл. 209 се отменя.
V. Разходи по бюджета на Министерството на вътрешните работи за 2010 г.
№ Наименование на политики / други програми / програма "Администрация" Разходи (хил. лв.)
1 Политика "Опазване на обществения ред и противодействие на престъпността" - 659 517.5
2 Политика "Осигуряване на държавен противопожарен контрол, пожарогасителна и аварийноспасителна дейност" - 107 628.5
3 Политика "Общоосигуряващи дейности" - 147 604.7
4 Политика "Превенция при възникване на бедствия и аварии" - 3 364.8
5 Политика "Защита при бедствия" - 28 995.3
6 Програма "Убежище и бежанци" - 3 200.0
7 Програма "Специална куриерска служба"- 4 240.0
8 Програма "Администрация" 970.2
ОБЩО 955 521.0
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Sir Humphrey » 29 Окт 2009, 22:24

209 се отменя. Очакваше се.

Какво ли се крие в програма "Общоосигуряващи дейности"? Ами в програма "Администрация"? Администрацията не е ли общоосигуряваща дейност и защо ли струва само 970 хил? Това сигурно са заплатите на политическия кабинет.

А защо Спец. куриерска служба е при нас? Изглежда това ни се е паднало при разчекването на МДААР.

Не е необходимо някой да ми отговаря. Просто си разсъждавам писмено :) И публично :)
Аватар
Sir Humphrey
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1234
Регистриран на: 26 Авг 2009, 22:13

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 30 Окт 2009, 21:03

Sir Humphrey написа:209 се отменя. Очакваше се.

Какво ли се крие в програма "Общоосигуряващи дейности"? Ами в програма "Администрация"? Администрацията не е ли общоосигуряваща дейност и защо ли струва само 970 хил? Това сигурно са заплатите на политическия кабинет.

А защо Спец. куриерска служба е при нас? Изглежда това ни се е паднало при разчекването на МДААР.

Не е необходимо някой да ми отговаря. Просто си разсъждавам писмено :) И публично :)

За чл.209 от ЗМВР като че ли имаше готовност да се приеме това са нормално, особено след като бе отчетено, че в някои градове където обществен градски транспорт липсва- това бе резонно. Ще натовари бюджета на служителите в големите градове.
Но на мен ми направи впечатление следното:
1.Базата за определяне размера на основното месечно възнаграждение за най-ниската длъжност на лицата по чл. 224 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, чл. 199, ал. 3 и чл. 203, ал. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и чл. 20а от Закона за изпълнение на наказанията е 376 лв. от 1 януари 2009 г. - за 2010 г. - е 376 лв. от 1 януари 2010 г. Опппаааа :?:
2. Поглеждаме бюджета за 2009 г. за справка :
Министерство на вътрешните работи – хил. лв.
Приходи 127 000,0 планирано за 2010 г. -Приходи 101 100.0
Разходи . 1 032 738,0 планирано за 2010 - Разходи 955 521.0
Оппаляяяя обаче + три нови дирекции в тежест след като закриха едно министерство май :!: :roll:
Субсидии от/ вноски за/държавния бюджет - 905 738,0 към планирано за 2010 г. - 854 421.0

§ 13. Минималният размер на основната заплата за най-ниската длъжност, предвидена за заемане от държавен служител по Закона за държавния служител, е 335 лв. от 1 януари 2009 г. - за 2010 г. 335 лв. :!:
На печелившите честито. Нали се сещаш какво ни чака реално ? :D
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 07 Ное 2009, 00:35

Проект!
З А К О Н
за
допълнение на Наказателния кодекс
(Обн., ДВ, бр. 26 от 2.04.1968 г., в сила от 1.05.1968 г., попр., бр. 29 от 12.04.1968 г., изм., бр. 92 от 28.11.1969 г., изм. и доп., бр. 26 от 30.03.1973 г., доп., бр. 27 от 3.04.1973 г., изм., бр. 89 от 15.11.1974 г., в сила от 1.03.1975 г., изм. и доп., бр. 95 от 12.12.1975 г., изм., бр. 3 от 11.01.1977 г., доп., бр. 54 от 11.07.1978 г., бр. 89 от 9.11.1979 г., изм. и доп., бр. 28 от 9.04.1982 г., в сила от 1.07.1982 г., попр., бр. 31 от 20.04.1982 г., доп., бр. 44 от 5.06.1984 г., изм. и доп., бр. 41 от 28.05.1985 г., доп., бр. 79 от 11.10.1985 г., попр., бр. 80 от 15.10.1985 г., изм. и доп., бр. 89 от 18.11.1986 г., попр., бр. 90 от 21.11.1986 г., изм., бр. 37 от 16.05.1989 г., в сила от 16.05.1989 г., бр. 91 от 24.11.1989 г., в сила от 24.11.1989 г., бр. 99 от 22.12.1989 г., в сила от 22.12.1989 г., доп., бр. 10 от 2.02.1990 г., изм., бр. 31 от 17.04.1990 г., изм. и доп., бр. 81 от 9.10.1990 г., в сила от 9.10.1990 г., бр. 1 от 4.01.1991 г., бр. 86 от 18.10.1991 г., попр., бр. 90 от 1.11.1991 г., изм., бр. 105 от 19.12.1991 г., доп., бр. 54 от 3.07.1992 г., в сила от 3.07.1992 г., изм. и доп., бр. 10 от 5.02.1993 г., бр. 50 от 1.06.1995 г.; Решение № 19 от 12.10.1995 г. на Конституционния съд на РБ - бр. 97 от 3.11.1995 г.; доп., бр. 102 от 21.11.1995 г., в сила от 21.01.1996 г., изм. и доп., бр. 107 от 17.12.1996 г., бр. 62 от 5.08.1997 г., изм., бр. 85 от 26.09.1997 г.; Решение № 19 от 21.11.1997 г. на Конституционния съд на РБ - бр. 120 от 16.12.1997 г.; доп., бр. 83 от 21.07.1998 г., изм. и доп., бр. 85 от 24.07.1998 г., доп., бр. 132 от 10.11.1998 г., в сила от 1.01.1999 г., изм., бр. 133 от 11.11.1998 г., изм. и доп., бр. 153 от 23.12.1998 г., бр. 7 от 26.01.1999 г., изм., бр. 51 от 4.06.1999 г., бр. 81 от 14.09.1999 г., в сила от 15.12.1999 г., изм. и доп., бр. 21 от 17.03.2000 г., бр. 51 от 23.06.2000 г.; Решение № 14 от 23.11.2000 г. на Конституционния съд на РБ - бр. 98 от 1.12.2000 г.; доп., бр. 41 от 24.04.2001 г., изм., бр. 101 от 23.11.2001 г., бр. 45 от 30.04.2002 г., изм. и доп., бр. 92 от 27.09.2002 г., бр. 26 от 30.03.2004 г., бр. 103 от 23.11.2004 г., в сила от 1.01.2005 г., бр. 24 от 22.03.2005 г., бр. 43 от 20.05.2005 г., в сила от 1.09.2005 г., изм., бр. 76 от.2005 г., в сила от 1.01.2007 г., изм. и доп., бр. 86 от 28.10.2005 г., в сила от 29.04.2006 г., бр. 88 от 4.11.2005 г., изм., бр. 59 от 21.07.2006 г., в сила от 1.01.2007 г., изм. и доп., бр. 75 от 12.09.2006 г., в сила от 13.10.2006 г., бр. 102 от 19.12.2006 г., бр. 38 от 11.05.2007 г., бр. 57 от 13.07.2007 г., в сила от 13.07.2007 г., изм., бр. 64 от 7.08.2007 г., доп., бр. 85 от 23.10.2007 г., в сила от 23.10.2007 г., изм., бр. 89 от 6.11.2007 г., доп., бр. 94 от 16.11.2007 г., изм. и доп., бр. 19 от 22.02.2008 г., изм., бр. 67 от 29.07.2008 г., бр. 102 от 28.11.2008 г., бр. 12 от 13.02.2009 г., в сила от 1.01.2010 г. (*) - изм., бр. 32 от 28.04.2009 г., доп., бр. 23 от 27.03.2009 г., в сила от 1.11.2009 г., изм. и доп., бр. 27 от 10.04.2009 г., доп., бр. 47 от 23.06.2009 г., в сила от 1.10.2009 г., изм., бр. 80 от 9.10.2009г.)
§1. В наказателния кодекс, след Чл. 79 се създава нов Чл.79-а със следното съдържание:
Чл.79-а (1)Не се изключват по давност наказателното преследване и наказанието по отношение на престъпленията убийство, нанесена средна или тежка телесна повреда, психическо увреждане и изтезание, извършени по политически, етнически или религиозни причини в местата за лишаване от свобода, концентрационни лагери, трудово-възпитателни общежития, всякакви места за задържане и където и да било другаде, както и подбудителството и помагачеството към тях в периода от 09 септември 1944г. до 31 декември 1989г.
(2)За същите деяния не се прилага и изтеклата погасителна давност по действащите досега закони.

Преходна разпоредба
§2 Делата, прекратени поради изтекла давност за деяния по §1 се
възобновяват с влизане в сила на този закон.

ВНОСИТЕЛ:
н.п. ЛъчезарТошев

МОТИВИ


Законопроектът третира въпроса за давността за най-тежките престъпления извършени от комунистическия режим в България.

През 1968г. ООН приема Конвенцията за неприлагане срока на давност по отношение на военните престъпления и престъпленията против човечеството. Тази Конвенция е в сила за България. Съгласно чл.5 (4) от Конституцията Международните договори ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат.

Римският статут на Международния наказателен съд (ратифициран от Народното Събрание със закон на 15.03.2002г. ДВ бр.31, 2001г. и Обнародван ДВ,бр.68 от 16 юли 2002г.), изброява „престъпленията против човечеството”. Според него това са всяко едно от посочените в статута деяния, които се извършват като част от широко или систематично съзнателно нападение срещу гражданското население. Изброяването в Чл.7 включва деянията, предмет на §1 от закона.

Ето пълния текст на чл.7 от Римския Статут на Международния наказателен Съд.

„Член 7
1. По смисъла на този статут "престъпление против човечеството" е всяко от следните действия, което се извършва като част от широко или систематично съзнателно нападение срещу гражданското население:
(a) убийство;
(b) физическо унищожение;
(c) поробване;
(d) депортиране или насилствено преместване на население;
(e) лишаване от свобода или друго тежко лишаване от физическа свобода в нарушение на основните правила на международното право;
(f) изтезания;
(g) изнасилване, сексуално робство, насилствена проституция, насилствено забременяване, насилствена стерилизация или всяка друга форма на сексуално насилие с подобна тежест;
(h) преследване на определена група или общност поради политическа, расова, национална, етническа, културна, религиозна принадлежност или пол в съответствие с определението в ал. 3 или поради други основания, които са общопризнати за недопустими по международното право във връзка с всяко действие, посочено в тази алинея, или всяко престъпление от компетентността на съда;
(i) насилствено изчезване на лица;
(j) престъплението апартейд;
(k) други нечовешки деяния със сходно естество, които умишлено причиняват голямо страдание или тежко увреждане на тялото или на душевното или физическото здраве.
2. (а) По смисъла на ал. 1:
(b) "нападение срещу гражданското население" е поведение, свързано с многократното извършване на деяния измежду изброените в ал. 1 срещу всяко гражданско население, вследствие или в резултат на държавна или организационна политика за извършването на такова нападение;
(c) "физическо унищожение" е всяко умишлено налагане на условия за живот, насочено към изтребване на част от населението, включително лишаване от достъп до храна и медицинско обслужване;
(d) "поробване" е упражняването на някое или всички правомощия, свързани с правото на собственост над едно лице, и включва упражняването на такава власт при търговия с хора, особено жени и деца;
(e) "депортиране или насилствено преместване на население" е насилственото преселване на съответните лица чрез експулсиране или други принудителни действия от областта, в която те присъстват правомерно, без основание по международното право;
(f) "изтезание" е умишленото причиняване на тежка физическа или душевна болка или страдание на лице, което се намира под властта или контрола на обвиняемия; с изключение на това, изтезанието не включва болката или страданието, които са причинени или са присъщи, или са резултат единствено на правомерни санкции;
(g) "насилствено забременяване" означава неправомерното раждане от жена, чиято бременност е предизвикана насилствено, с намерение да се повлияе на етническия състав на определено население или да бъдат извършени други тежки нарушения на международното право; това определение в никакъв случай не се тълкува като засягащо националните закони, свързани с бременността;
(h) "преследване" е умишленото и тежко лишаване от основни права в противоречие с международното право поради причини, свързани с идентичността на групата или общността;
(i) "престъплението апартейд" означава нечовешки деяния с характер, аналогичен на посочените в ал. 1, извършени в контекста на институционализиран режим за систематично потискане и господство на една расова група над друга расова група или групи, и предприети с цел поддържане на този режим;
(j) "насилствено изчезване на лица" е арестуването, задържането или отвличането на лица от или с разрешението, подкрепата или съгласието на държава или политическа организация, последвано от отказ да се признае това лишаване от свобода или да бъде дадена информация за съдбата или местонахождението на тези лица, с цел те да бъдат лишени от правна защита за продължителен период от време.
3. По смисъла на този статут терминът "пол" означава двата пола - мъжки и женски, в контекста на обществото. Терминът "пол" няма никакво друго значение освен посоченото.”

Този статут развива дефиницията „Престъпления срещу човечеството” дадена в Чл..6с от Статута на Нюрнбергския международен военен трибунал от 8 август 1945г., потвърдени с Резолюция 3(I) /13.02.1946г. и Резолюция 95(I) /11.12.1946г. на Генералната Асамблея на ООН.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

ПредишнаСледваща

Назад към Полицията в България

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта