Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:32

Чл. 33б. В лицензията по чл. 33, ал. 1 се вписват:
1. основанието и датата на издаване;
2. наименованието, седалището и адресът на управление на лицето, получило лицензията;
3. видът на дейностите, които ще се извършват;
4. местонахождението на аптеката, в която се извършва търговия на дребно и съхраняване на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
5. видът на отчетност;
6. името на магистър-фармацевта – ръководител на аптеката;
7. името и данни от документ за самоличност на магистър-фармацевта по чл. 34.
Чл. 33в. (1) В срок до 10 дни от всяка промяна на обстоятелствата, посочени в лицензиите по чл. 32, ал. 1 и чл. 33, ал. 1, лицензиантът подава заявление по реда на чл. 32а, съответно на чл. 33а, като прилага свързаните с промяната документи.
(2) Заявлението и документите към него по ал. 1 се разглеждат по реда на чл. 32а и 33а.
(3) Министърът на здравеопазването издава лицензия с отразена промяна или мотивирано отказва издаването й в срок до два месеца от постъпване на заявлението по ал. 1.
(4) При промяна на магистър-фармацевта по чл. 34, вписан в лицензията по чл. 33, ал. 1, титулярят на лицензията спира търговията на дребно с лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, до издаването на лицензия по ал. 3.
Чл. 33г. (1) За подновяване на лицензията по чл. 32, ал. 1 лицата подават заявление в Министерството на здравеопазването в срок до
3 месеца преди изтичане срока й на валидност, като прилагат документите по чл. 32а, ал. 1.
(2) При подновяване на лицензията, в случай че не са настъпили промени, лицата подават и декларация по образец, утвърден от министъра на здравеопазването, и не подават документите по чл. 32а, ал. 1, т. 8 и 9.
(3) Подновяването на лицензията се извършва в сроковете и по реда на чл. 32а.”
§ 25. Член 34 се изменя така:
„Чл. 34. Лицензиите по чл. 32, ал. 1 и чл. 33, ал. 1 се издават на физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското законодателство или по законодателството на държава членка, при условие че дейностите с наркотични вещества от приложения № 2 и 3, както и с лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества, се извършват под ръководството на магистър-фармацевт, който носи отговорност за изпълнението на мерките, предвидени в закона и в лицензията.”
§ 26. Член 35 се изменя така:
„Чл. 35. (1) Производството, преработването, съхранението, търговията, вносът и износът на наркотични вещества от приложения № 2 и 3 за ветеринарномедицински цели се извършват след издаване на лицензия от министъра на земеделието и храните.
(2) Лицензиите по ал. 1 се издават на физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското законодателство или по законодателството на друга държава членка, при условие че дейностите с наркотични вещества от приложения № 2 и 3, както и с лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, се извършват под ръководството на ветеринарен лекар, който носи отговорност за изпълнението на мерките, предвидени в закона и в лицензията.
(3) Изискванията и условията за извършване на дейностите по ал. 1 се определят с наредба на министъра на земеделието и храните.”
§ 27. Член 36 се изменя така:
„Чл. 36. (1) Лицата, кандидатстващи за лицензия по чл. 35, ал. 1, подават до генералния директор на Националната ветеринарномедицинска служба (НВМС) заявление по образец, което съдържа:
1. името и адреса или наименованието, седалището и адреса на управление на заявителя;
2. местонахождението на сградите и помещенията, в които ще се извършват дейностите с наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
3. вида на дейностите, които ще се извършват;
4. името и данните от документа за самоличност на ветеринарния лекар по чл. 35, ал. 2;
5. единен идентификационен код (ЕИК).
(2) Към заявлението по ал. 1 се прилагат:
1. копие от лицензията за производство или лицензията за търговия на едро или дребно с ветеринарномедицински продукти (ВМП), издадени по реда на Закона за ветеринарномедицинската дейност (ЗВД);
2. свидетелство за съдимост на заявителя - едноличен търговец, или на управителя или изпълнителния директор на юридическото лице – заявител, и на ветеринарния лекар по чл. 35, ал. 2;
3. копие от дипломата на ветеринарния лекар по т. 2;
4. документ, издаден от съответния окръжен следствен отдел, удостоверяващ, че срещу заявителя - едноличен търговец, управителя или изпълнителния директор на юридическото лице, или срещу ветеринарния лекар по чл. 35, ал. 2 няма повдигнато обвинение за умишлено престъпление от общ характер;
5. документ, издаден от Агенцията по вписванията или от съда по регистрация на заявителя - търговец, че той не е обявен в несъстоятелност или че не е в производство за обявяване в несъстоятелност;
6. документ, издаден от Агенцията по вписванията или от съда по регистрация на заявителя - юридическо лице, че той не се намира в ликвидация;
7. удостоверение, издадено от съответната данъчна служба, относно наличието или липсата на публични задължения към държавата;
8. копие от съдебното решение за регистрация и удостоверение за актуално състояние, данъчна регистрация, както и регистрация по БУЛСТАТ, а лицата, регистрирани или пререгистрирани по Закона за търговския регистър, посочват ЕИК;
9. копие от акта за въвеждане в експлоатация на обекта, в който ще се извършват дейностите с наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, издаден по реда на Закона за устройство на територията;
10. копие от документ за право на собственост или право на ползване на обекта, в които ще се извършват дейности с наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
11. копие от договора за охрана с органите на Министерството на вътрешните работи или с физическо или юридическо лице, притежаващо разрешение за осъществяване на частна охранителна дейност, и копие от това разрешение;
12. списък на наркотичните вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, с които ще се извършват дейностите, посочени в заявлението;
13. копие от инструкция за извършване на дейности с наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, утвърдена от заявителя по т. 2;
14. копие от заповед на едноличния търговец или управляващия дружеството за определяне на лицата, които отговарят пряко за изпълнението на дейностите с наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
15. документ, удостоверяващ, че на отговорния ветеринарен лекар са възложени функциите по изпълнение на задълженията, предвидени в лицензията;
16. документ за платена такса в размер, определен в тарифата по чл. 9, ал. 3.
(3) Лицата, които извършват производство по чл. 35, ал. 1, прилагат към документите по ал. 2 и:
1. описание на технологичния процес (технологичната схема при производство на наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества) и кратко описание на машините и съоръженията, които ще се използват при производството и преработването на наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
2. копие от материално-разходния норматив от технологичния регламент за производство на всеки лекарствен продукт, съдържащ наркотични вещества.”
§ 28. Създават се чл. 36а – 36е:
„Чл. 36а. (1) Генералният директор на НВМС със заповед определя комисия, която разглежда документите по чл. 36, извършва проверка на място за установяване на съответствието с изискванията на закона и наредбата по чл. 35, ал. 3 и съставя протокол в два екземпляра.
(2) При установяване на пропуски в представените документи или несъответствие между състоянието на сградите и помещенията и изискванията, определени с наредбата по чл. 35, ал. 3, комисията уведомява писмено заявителя и дава указания за отстраняването им.
(3) В случаите по ал. 2 срокът за издаване на лицензията спира да тече до отстраняване на пропуските и/или несъответствията.
(4) Комисията по ал. 1 изготвя становище до генералния директор на НВМС.
(5) Генералният директор на НВМС въз основа на становището на комисията представя на министъра на земеделието и храните предложение за издаване на лицензия или за мотивиран отказ за издаването й.
(6) Министърът на земеделието и храните въз основа на предложението по ал. 5 издава лицензия за производство, преработване, съхранение, търговия на едро или дребно, внос и/или износ на наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, или мотивирано отказва издаването й в срок до 3 месеца от датата на подаване на заявлението.
(7) Отказът по ал. 6 може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Чл. 36б. (1) В лицензията по чл. 35, ал. 1 се вписват:
1. основанието и датата на издаване/подновяване;
2. името и адресът или наименованието, седалището и адресът на управление на лицето, получило лицензията;
3. видът на дейностите, които ще се извършват, и срокът на лицензията;
4. местонахождението на сградите и помещенията, в които се произвеждат, преработват, съхраняват или търгуват на едро или дребно наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
5. видът на отчетност;
6. името на ветеринарния лекар по чл. 35, ал. 2.
(2) Към лицензията по ал. 1 се прилага списък на наркотичните вещества и лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества, с които ще се извършват дейностите, посочени в заявлението.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:33

Чл. 36в. Лицензията се връчва лично на заявителя или на упълномощено от него лице след представяне на нотариално заверено пълномощно.
Чл. 36г. (1) Притежателят на лицензия за дейности по чл. 35, ал. 1 или упълномощено от него лице подава заявление до генералния директор на НВМС при всяка промяна на обстоятелствата, посочени в лицензията, по реда на чл. 36.
(2) Към заявлението се прилагат документите, свързани с промяната.
(3) Генералния директор на НВМС със заповед определя комисия, която:
1. при промяна на обстоятелства по чл. 36б, ал. 1, т. 2, 5 и 6 извършва проверка на представената към заявлението документация по реда на чл. 36а, ал. 1-4 без проверка на място;
2. при промяна на обстоятелства по чл. 36б, ал. 1, т. 3 и 4 и ал. 2 извършва действията по чл. 36а, ал. 1-4.
(4) Генералният директор на НВМС въз основа на становището на комисията представя на министъра на земеделието и храните предложение за издаване на допълнение към лицензията или за мотивиран отказ за издаването му.
(5) Министърът на земеделието и храните въз основа на предложението по ал. 4 издава допълнение към лицензията или прави мотивиран отказ за издаването му в срок до:
1. два месеца от подаване на заявлението - за промени на обстоятелствата по ал. 3, т. 1;
2. три месеца от подаване на заявлението - за промени на обстоятелствата по ал. 3, т. 2.
Чл. 36д. (1) За подновяване на лицензията лицата подават заявление до генералния директор на НВМС в срок до три месеца преди изтичане срока й на валидност, като прилагат документи по чл. 36а, ал. 2, т. 1-8, 11 и 16.
(2) Подновяването на лицензията се извършва от министъра на земеделието и храните по предложение на генералния директор на НВМС след проверка по реда на чл. 36а, ал. 1-4.
Чл. 36е. (1) В НВМС се води регистър на издадените лицензни за дейности с наркотични вещества за ветеринарномедицински цели от приложения № 2 и 3.
(2) В регистъра по ал. 1 се вписват данните по чл. 36б и данните, свързани с промените на обстоятелства в първоначално издадената лицензия.”
§ 29. Член 37 се изменя така:
„Чл. 37. Лицензиите по чл. 32, ал. 1 и 35, ал. 1 се издават за срок
3 години считано от датата на издаването, а лицензията по чл. 33, ал. 1 е безсрочна.
(2) Лицензията и удостоверението за регистрация по чл. 18а, ал. 2 са лични и не могат да се прехвърлят или преотстъпват.
(3) Лицензиите по чл. 32, ал. 1 и чл. 33, ал. 1 се връчват лично на заявителя или на упълномощено от него лице, след представяне на нотариално заверено пълномощно.”
§ 30. Член 38 се изменя така:
„Чл. 38. В Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Министерството на здравеопазването се водят специални регистри за издадените лицензии и удостоверения за регистрация, както и за разрешителните по чл. 18а, ал. 3.”
§ 31. Член 39 се изменя така:
„Чл. 39. До 31 януари всяка година притежателите на лицензия за търговия на дребно и съхраняване на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, представят в съответния РЦЗ декларация, че няма промяна в обстоятелствата, при които е издадена лицензията, както и че не са възникнали обстоятелствата по чл. 41, ал. 1.”
§ 32. Член 40 се изменя така:
„Чл. 40. Физическите и юридическите лица, получили лицензия по чл. 32, ал. 1, чл. 33, ал. 1 и чл. 35, ал. 1, могат да придобиват, преотстъпват или разпределят наркотични вещества от приложения № 2 и 3 само на лица, притежаващи лицензия по този закон.”
§ 33. Член 41 се изменя така:
„Чл. 41. (1) Министърът на здравеопазването може да издаде заповед за отнемане на лицензията по чл. 32, ал. 1 и чл. 33, ал. 1 в следните случаи:
1. при нарушаване изискванията на закона;
2. при неспазване на условията, определени в лицензията;
3. след установяване на неверни данни, посочени при издаването й;
4. след издаване на заповед по чл. 99 за забрана на дейности;
5. при повдигане на обвинение за умишлено престъпление от общ характер или влязла в сила присъда за умишлено престъпление от общ характер срещу едноличния търговец или срещу отговорното за извършването на дейностите лице по чл. 34;
6. при поискване от друга държава във връзка с молба за правна помощ при разследване, наказателно преследване или съдебна процедура срещу лицето в чужбина.
(2) Заповедта за отнемане на лицензията се издава независимо от наложените административни наказания.
(3) След изтичане на 3 години от отнемане на лицензията по ал. 1,
т. 1-4 лицето може да кандидатства отново за получаване на лицензията по реда на чл. 32а и 33а.
(4) След реабилитирането на лицата по ал. 1, т. 5 те могат да кандидатстват отново за получаване на лицензия по реда на чл. 32а и 33а.
(5) След прекратяване на наказателното производство по ал. 1, т. 5, както и при отпадане на основанията по ал. 1, т. 6 министърът на здравеопазването я възстановява по искане на лицето.
(6) При отнемането на лицензията или при изтичането на срока на нейното действие по отношение на складовите наличности се прилага редът по чл. 45б.
(7) Не се отнема издадената на юридическо лице по чл. 32, ал. 1 лицензия за производство и съхранение, когато възникне основанието по
ал. 1, т. 5. В случай на влязла в сила присъда управителните органи на юридическото лице в 7-дневен срок от уведомяването предприемат действия за смяна на управителя/изпълнителния директор и/или на отговорното за извършването на дейностите лице по чл. 34.
(8) Не се отнема лицензията по чл. 33, ал. 1 на лечебно заведение за болнична помощ при възникване на основанията по ал. 1, т. 5. Ръководителят на лечебното заведение в 7-дневен срок предприема действия за смяна на ръководителя на аптеката.”
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:36

§ 34. Член 42 се изменя така:
„Чл. 42. (1) При установяване на основание по чл. 41, ал. 1, т. 1-4 и 6, когато лицензията е издадена от министъра на земеделието и храните, контролните органи от НВМС правят предложение до генералния директор за отнемането й.
(2) При установяване на основание по ал. 1 от друг държавен орган той незабавно уведомява писмено генералния директор на НВМС.
(3) В случаите по ал. 2 генералният директор на НВМС със заповед определя комисия, която извършва проверка на обстоятелствата, посочени в уведомлението.
(4) За резултатите от проверката по ал. 3 комисията представя становище на генералния директор на НВМС.
(5) Въз основа на данните по ал. 1 или становището на комисията, с което се потвърждава наличие на основание по ал. 1, генералният директор на НВМС прави предложение до министъра на земеделието и храните за отнемане на лицензията.
(6) Министърът на земеделието и храните въз основа на предложението по ал. 5 издава мотивирана заповед за отнемане на лицензията.
(7) Заповедта за отнемане на лицензията може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.”
§ 35. Член 43 се изменя така:
„Чл. 43. Отказът и отнемането на издадената лицензия по чл. 32,
ал. 1 и чл. 33, ал. 1 подлежат на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.”
§ 36. Член 44 се изменя така:
„Чл. 44. Лицензиите по чл. 32, ал. 1, чл. 33, ал. 1 и чл. 35, ал. 1 се прекратяват:
1. с изтичането на срока, за който са издадени, и в случай че притежателите им не подадат молба за подновяването им;
2. по молба на притежателите им, подадена до органа, който ги е издал;
3. при смърт на магистър-фармацевта, регистриран като едноличен търговец и получил лицензия по реда на чл. 33, ал. 1;
4. при прекратяване на разрешението за производство на лекарствени продукти или на разрешението за търговия на едро с лекарствени продукти, или на разрешението за откриване на аптека, издадени по реда на ЗЛПХМ;
5. при прекратяване дейността на едноличния търговец или на юридическото лице и заличаване на регистрацията им.”
§ 37. Членове 44а и 44б се отменят.
§ 38. Член 45 се изменя така:
„Чл. 45. (1) В двуседмичен срок от прекратяването на лицензията по чл. 44, както и от отнемането на лицензия или прекратяването на лицензия или регистрация за дейности с прекурсори от първа и втора категория по молба на оператор до Междуведомствената комисия за контрол на прекурсорите или при смърт на едноличния търговец контролните органи извършват инспекция на сградите и помещенията, в които са били осъществявани дейности с наркотични вещества от приложения № 2 и 3 и прекурсори от първа и втора категория, както и на водената документация. Специалните регистри се предават за съхраняване на държавния орган, издал лицензията.
(2) В 3-месечен срок от приключването на инспекцията физическите лица или техните наследници, както и юридическите лица могат да предоставят складовите си наличности на лица, получили лицензия по реда на този закон, като уведомят за това съответно Министерството на здравеопазването, Министерството на земеделието и храните или Междуведомствената комисия за контрол на прекурсорите при министъра на икономиката, енергетиката и туризма.
(3) Притежателите на лицензия за търговия на дребно и съхраняване на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, могат да предоставят по реда на ал. 2 складовите си наличности само на лица, получили лицензия по реда на този закон, в срок не по-късно от два месеца от приключването на инспекцията.
(4) След изтичането на срока по ал. 2 складовите наличности от наркотични вещества по приложения № 2 и 3 се унищожават по реда на чл. 97, а складовите наличности на прекурсори от първа и втора категория се унищожават под контрола на Междуведомствената комисия за контрол на прекурсорите при министъра на икономиката, енергетиката и туризма. Разходите по унищожаването са за сметка на лицата по ал. 2.”
§ 39. Членове 45а - 45в се отменят.
§ 40. В чл. 46 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „чл. 32” се заменят с „чл. 32, ал. 1 и чл. 35, ал. 1”.
2. В ал. 3 думата „само” се заличава.
§ 41. В чл. 47, ал. 6 след думата „внос” се добавя „и износ”.
§ 42. В чл. 54, ал. 2 след думата „лицензия” се добавя „както и лицата, осъществяващи внос и износ на наркотични вещества за нуждите на разрешаването за употреба на лекарствен продукт или за клинично изпитване”.
§ 43. В глава пета наименованието на раздел IV се изменя така:
„Изисквания при търговията и съхраняването на наркотични вещества от приложения № 2 и 3, предписването, отпускането и притежаването на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества”
§ 44. Член 55 се изменя така:
„Чл. 55. (1) Право да закупуват и съхраняват наркотични вещества от приложения № 2 и 3 и да отпускат лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, имат само лицата, получили лицензия по чл. 32, ал. 1,
чл. 33, ал. 1 и чл. 35, ал. 1.”
(2) Снабдяването и съхраняването на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, в специалните складове на държавния медицински резерв и във военновременните запаси на Министерството на вътрешните работи и Министерството на отбраната се извършват след издаване на разрешение по ред, определен с наредба на Министерския съвет.”
§ 45. В чл. 56 след думата „отпускат” се добавя „лекарствени продукти, съдържащи наркотични”.
§ 46. В чл. 57 след думата „количества” се добавя „лекарствени продукти, съдържащи”.
§ 47. В чл. 58 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думата „притежават” се добавя „лекарствени продукти, съдържащи”.
2. В ал. 2 думите „рецепта или” се заличават.
§ 48. В чл. 59 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „внасят и да изнасят” се заменят с „носят за лична употреба лекарствени продукти, съдържащи”.
2. В ал. 2 думите „документ, издаден” се заменят с „разрешение, издадено”, а думите „за внос и износ на наркотични вещества” се заличават.
3. В ал. 3 думата „Документът” се заменя с „Разрешението”.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:37

4. Създава се ал. 4:
„(4) Лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества по
ал. 1, може да се носят само от лицата, на които са предписани.”
§ 49. В чл. 60 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя:
„(1) Лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества от приложения № 2 и 3, се предписват по ред, определен с наредба на министъра на здравеопазването.”
2. В ал. 2 думите „упойващи и психотропни” се заменят с „лекарствени продукти, съдържащи наркотични”.
3. В ал. 3 след думите „отчитане на” се добавят „лекарствените продукти, съдържащи”, а думата „наркотичните” се заменя с „наркотични”.
4. В ал. 4 след думата „предписват” се добавя „лекарствените продукти, съдържащи”.
§ 50. В чл. 61, ал. 1 след думата „вещества” се добавя „и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 51. В чл. 63, ал. 1 думите „техните препарати и” се заменят с „лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества, както и”.
§ 52. В чл. 65 думите „15 дни” се заменят с „10 дни” и думите „техните препарати” се заменят с „лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 53. В чл. 65а думите „15 дни” се заменят с „10 дни” и думите „техните препарати” се заменят с „лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 54. В чл. 65б се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думата „наличните” се добавя „лекарствени продукти, съдържащи”, а думите „и техните препарати” се заличават.
2. В ал. 3 думите „наркотични вещества и техните препарати” се заменят с „лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 55. Създават се чл. 65в и чл. 65г:
„Чл. 65в. В срок до 10 дни след края на всяко тримесечие лицата, осъществяващи внос и износ на наркотични вещества по чл. 46, ал. 3 и 4, представят отчет за внесените и изнесените наркотични вещества в дирекция "Наркотични вещества" на Министерството на здравеопазването.”
Чл. 65г. В срок до 30 дни след края на всяка календарна година Министерството на вътрешните работи и Министерството на отбраната представят отчет в дирекция "Наркотични вещества" на Министерството на здравеопазването за съхраняваните лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества от специалните складове на държавния медицински резерв и от военновременните запаси.”
§ 56. В чл. 66 думите „техните препарати” се заменят с „лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 57. В чл. 68 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думите „опаковки на” се добавя „лекарствените продукти, съдържащи”, а думата „наркотичните” се заменя с „наркотични”.
2. В ал. 2 изречение първо се изменя така:
„За лекарствени продукти, съдържащи упойващи вещества опаковката следва да се маркира диагонално с две червени ленти, а за лекарствени продукти, съдържащи присхотропни вещества – с две сини ленти.”
3. Алинеи 4 и 5 се отменят.
§ 58. В чл. 69 след думите „превозването на” се добавя „лекарствени продукти, съдържащи”, а думите „и на техните препарати” се заличават.
§ 59. Член 70 се изменя така:
„Чл. 70. Забранява се пряката и непряката реклама пред обществеността на наркотичните вещества и растенията от приложения № 1, 2 и 3 и лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества.”
§ 60. В чл. 73 ал. 1 се изменя така:
„(1) За медицински и образователни цели, научни и лабораторни изследвания, както и за поддържане на работното състояние на служебните кучета, разкриващи наркотични вещества, се разрешава на физически и юридически лица да произвеждат, придобиват, внасят, изнасят, съхраняват, прилагат и използват ограничени количества от растенията и веществата от приложения № 1, 2 и 3 и техни препарати и от прекурсори.”
§ 61. В чл. 74 думата „разрешително” се заменя с „разрешение”.
§ 62. В чл. 80 се правят следните изменения и допълнения:
1. Досегашният текст става ал. 1.
2. Създават се ал. 2-4:
„(2) В Националния център по наркомании се създава Национален фокусен център като част от Европейската информационна мрежа за наркотици и наркомании, подпомагаща Европейския център за мониторинг на наркотици и наркомании.
(3) Националният фокусен център по ал. 2 изгражда и поддържа публична информационна система за наркотици и наркомании, както и информационна система за ранно предупреждение за нови наркотични вещества като част от Европейската система за ранно предупреждение.
(4) Функциите и задачите на Националния фокусен център се определят с правилника за устройството и дейността на Националния център по наркомании.”
§ 63. В чл. 83, ал. 2 думите „Министерският съвет по предложение на Националния” се заменят с „Националният”.
§ 64. Наименованието на глава седма се изменя така:
„Превенция на употребата, лечение и психосоциална рехабилитация на лица, зависими или злоупотребяващи с наркотични вещества”
§ 65. В чл. 84 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинеи 1 и 2 се изменят така:
„(1) Министерството на здравеопазването, Министерството на образованието, младежта и науката, Министерството на труда и социалната политика, Министерството на отбраната, Министерството на физическото възпитание и спорта и Държавната агенция за закрила на детето съобразно своята компетентност осигуряват, разработват и изпълняват програми за намаляване търсенето на наркотични вещества, които съответно включват: превенция на употребата на наркотични вещества, лечение и психосоциална рехабилитация на лица, злоупотребяващи или зависими от наркотични вещества, и намаляване на вредите от употребата на наркотични вещества.
(2) На лицата, които са зависими или злоупотребяват с наркотични вещества, се осигурява достъп до програми за лечение, психосоциална рехабилитация и намаляване на вредите от употребата на наркотични вещества.”
2. В ал. 3 накрая се добавя „и лечебни заведения, регистрирани по Закона за лечебните заведения”.
§ 66. Създават се чл. 84а и 84б:
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:37

„Чл. 84а. Условията и редът за осъществяване на програми за превенция на употребата на наркотични вещества се определят с наредба на министъра на здравеопазването и министъра на образованието, младежта и науката.
Чл. 84б. Условията и редът за осъществяване на програми за намаляване на вредите от употребата на наркотични вещества се определят с наредба на министъра на здравеопазването.”
§ 67. Член 85 се изменя така:
„Чл. 85. (1) Всеки български гражданин има право на лечение и психосоциална рехабилитация при зависимост или злоупотреба с наркотични вещества.
(2) Министерството на здравеопазването създава система за събиране, обработка, анализ и разпространение на информация за програмите за лечение и психосоциална рехабилитация.”
§ 68. Създава се чл. 85а:
„Чл. 85а. (1) Към министъра на здравеопазването се създава Експертен съвет по лечение на зависимости.
(2) Функциите, съставът и организацията на дейността на експертния съвет по ал. 1 се уреждат с правилник на министъра на здравеопазването.”
§ 69. В чл. 86 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя:
„(1) Координацията и методическото ръководство на дейностите, свързани с превенция на употребата на наркотични вещества, лечение и психосоциална рехабилитация на лица, злоупотребяващи или зависими от наркотични вещества, и намаляване на вредите от употребата на наркотични вещества се извършват от Националния център по наркомании към Министерството на здравеопазването.”
2. Създава се нова ал. 2:
„(2) Специализираният контрол на лечебната дейност се извършва от Националния център по наркомании, като на територията на страната се подпомага от РЦЗ към Министерството на здравеопазването.”
3. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
§ 70. Член 87 се изменя така:
„Чл. 87. (1) Програми за лечение с агонисти и агонист-антагонисти на лица, зависими към опиоиди, се осъществяват с разрешение, издадено от министъра на здравеопазването или от оправомощен от него заместник-министър при условия и по ред, определени с наредба на министъра на здравеопазването.
(2) Министърът на здравеопазването може да откаже издаването на разрешение при условия и по ред, определени с наредбата по ал. 1.
(3) Отказът на министъра на здравеопазването за издаване на разрешение подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.”
§ 71. Създават се чл. 87а – 87в:
„Чл. 87а. Разрешението по чл. 87, ал. 1 се прекратява:
1. с изтичането на срока, за който е издадено, в случай че притежателят не е подал молба за подновяването му;
2. по молба на притежателя, подадена до министъра на здравеопазването.
Чл. 87б. Министърът на здравеопазването или оправомощен от него заместник-министър, издал разрешението по чл. 87, ал. 1, може да го отнеме в следните случаи:
1. при констатирани системни нарушения на условията и реда за осъществяване на програми за лечение с агонисти и агонист-антагонисти, установени с наредбата по чл. 87, ал. 1;
2. при констатирани системни нарушения на стандартите за добра практика за лечение на синдром на зависимост към опиоиди с агонисти и агонист-антагонисти;
3. при неспазване на условията, определени в разрешението;
4. при установяване на неверни данни, посочени при издаването му.
Чл. 87в. (1) Националният център по наркомании създава и поддържа служебна база данни на лицата, включени в програми за лечение с агонисти и агонист-антагонисти.
(2) Базата данни по ал. 1 съдържа:
1. уникален идентификационен код на лицето;
2. лекарствен продукт, използван при лечението на лицето;
3. дата на постъпване и наименование на лечебното заведение, осъществяващо програма за лечение с агонисти и агонист-антагонисти;
4. дата на изписване от програма за лечение с агонисти и агонист-антагонисти.
(3) Условията и редът за създаване и използване на служебната база данни по ал. 1 се регламентират с наредбата по чл. 87, ал. 1.”
§ 72. В чл. 88 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Участието на лица, злоупотребяващи или зависими от наркотични вещества, в програми за лечение, за психосоциална рехабилитация и за намаляване на вредите се основава на принципите на доброволност и поверителност, като информация се предоставя на лица и служби само в предвидените в закон случаи.”
2. В ал. 4 думите „индивидуалното или колективното” се заличават.
3. Създава се ал. 5:
„(5) Лечението на непълнолетни лица, зависими или злоупотребяващи с наркотични вещества, се извършва с тяхното информирано съгласие и със съгласието на родител или попечител.”
§ 73. Член 89 се изменя така.
„Чл. 89 (1) Програмите за психосоциална рехабилитация за лица, които са били зависими или са злоупотребявали с наркотични вещества, се осъществяват:
1. от институциите и лицата по чл. 18 от Закона за социално подпомагане;
2. от амбулатория за специализирана медицинска помощ - индивидуална практика за специализирана медицинска психиатрична помощ и групова практика за специализирана медицинска психиатрична помощ, медицински център и диагностично-консултативен център, когато се провеждат в домашна среда;
3. в лечебни заведения за стационарна психиатрична помощ и в диспансери за психиатрични заболявания, когато се провеждат в извъндомашна среда.
(2) Условията и редът за осъществяване на програми за психосоциална рехабилитация се определят с наредба на министъра на здравеопазването и министъра на труда и социалната политика.”
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:38

§ 74. В чл. 91 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „при Министерството на финансите” се заменят с „към министъра на финансите по ред, определен с наредба на Министерския съвет, и”.
2. В ал. 2 думите „за съхраняване” се заличават, а след думите „Агенция "Митници” се добавя „по реда на наредбата по ал. 1”.
§ 75. В чл. 92 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се отменя.
2. В ал. 2 думите „влизането в сила на присъдата или до изтичане на давностните срокове за погасяване на наказателното преследване” се заменят с „приключване на наказателното производство по съответния ред”.
§ 76. В чл. 93 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите „със съдържание на тетрахидроканабинол над
0,2 тегловни процента” се заличават.
2. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Растенията по ал. 1 се унищожават на място от комисия, съставена от представители на Министерството на вътрешните работи, след вземане на представителна проба.”
§ 77. В чл. 95 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „от Министерския съвет” се заменят със „с наредбата по чл. 91, ал. 1”.
2. Алинея 2 се отменя.
3. Алинея 3 се изменя така:
„(3) Унищожаването по ал. 1 извън случаите по чл. 93 се извършва от комисия, съставена от представители на Националната следствена служба, Агенция "Митници", дирекция "Наркотични вещества" на Министерството на здравеопазването и Главна дирекция "Борба с организираната престъпност" (ГДБОП).”
4. Създава се ал. 4:
„(4) Всички документи, свързани с унищожаването на растенията, наркотичните вещества, техните препарати и представителните проби, се съхраняват 4 години от датата на унищожаването.”
§ 78. В чл. 96 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думата „Наблюдаващите” се заменя със „За целите на унищожаването наблюдаващите”.
2. В ал. 2 думата „Съдебните” се заменя със „За целите на унищожаването съдебните”.
§ 79. В чл. 97 думите „техните препарати” се заменят с „лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 80. Член 101 се изменя така:
„Чл. 101. Който не спазва изискванията на чл. 29, се наказва с глоба от 1000 до 100 000 лв.”
§ 81. Член 102 се изменя така:
„Чл. 102. Който не спазва реда за предписване и отпускане на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества от приложения № 2
и 3, определен с наредбата по чл. 60, ал. 1, се наказва с глоба от 500 до 1000 лв., а при повторно нарушение - с глоба 5000 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание.”
§ 82. В чл. 104 думите „техните препарати” се заменят с „лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества”.
§ 83. В чл. 107б думите „чл. 89, ал. 3” се заменят с „чл. 89, ал. 1”.
§ 84. В § 1 от Допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 13 думата „средства” се заменя с „продукти”.
2. В т. 16 накрая се поставя запетая и се добавя „невключващи производство”.
3. Точка 20 се изменя така:
„20. "Програма за лечение с агонисти и агонист-антагонисти" означава предписване на лекарствени продукти (опиеви агонисти или агонист-антагонисти) в съчетание с широк спектър от медицински и психосоциални услуги за облекчаване на неблагоприятните медицински, психологични и физиологични ефекти, присъщи на опиоидната зависимост, при условия и по ред, определени от министъра на здравеопазването.”
4. В т. 23а думите „митническата територия” се заменят с „територията”.
5. В т. 23б думите „митническата територия” се заменят с „територията”.
6. Създават се т. 29 - 31:
„29. "Пряка реклама" е всяка форма на търговско послание, съобщение или препоръка, която цели популяризирането на наркотични вещества и/или употребата им чрез използване на самите вещества или на действия, свързани с тяхната употреба, производство и/или разпространение.
30. "Непряка реклама" е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва име и/или изображение, представляващо или наподобяващо наркотично вещество, за реклама върху стоки и рекламни продукти.
31. „Системни нарушения” са три или повече нарушения на условията и реда за осъществяване на програми за лечение с агонисти и агонист-антагонисти, установени с наредбата по чл. 87, ал. 1, или на стандартите за добра практика за лечение на синдром на зависимост към опиоиди с агонисти и агонист-антагонисти.”
§ 85. В приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 след думата „Ацеторфин” се добавя „1-Бензил пиперазин”, след „Beta-хидроксифентанил” се добавя
„4 Бромо-2,5-диметоксифениламин”, след „DOET” се добавя „2,5-диметокси-4-йодофенетиламин (2C-I), 2,5-диметокси-4-етилтиофенетиламин (2C-T-2),
2,5-диметокси-4-(n)-пропилтиофенетиламин (2C-T-7)”, след „4-метиламинорекс” се добавя „4-метилтиоамфетамин (4-MTA)”, след думата „Опиум” се добавя „Пара-метоксиметамфетамин (PMMA)”, след „ТМА” се добавя
„2,4,5-триметоксиамфетамин (TMA-2)” и след думата „Фенетилин” се добавя „Фенилпиперазин и неговите халогенни производни”.
§ 86. В приложение № 2 към чл. 3, ал. 2 след думата „Кодеин” се добавя „Кодеин-N-оксид”.
§ 87. В приложение № 3 към чл. 3, ал. 2 след думата „Буталбитал” се добавя „1,4-Бутандиол”, след „Винилбитал” се добавя „Гама-бутиролактон”, след „Гама-хидроксибутират” се добавя „Гама-хидроксибутирова киселина”, след „Кетазолам” се добавя „Кетамин” и след „Халоксазолам” се добавя „Хлорал хидрат”.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 15 Яну 2010, 22:40

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 88. Областните съвети по наркотичните вещества в общините, които са административни центрове на области, продължават да осъществяват дейността си и се преименуват в общински съвети по наркотичните вещества.
§ 89. Изпратените в Агенция „Митници” наркотични вещества, растения и препарати не по установения ред, за които не е съставен предавателно-приемателен протокол и наказателното производство е приключило по съответния ред, се унищожават в шестмесечен срок от влизането в сила на този закон.
§ 90. В срок една година от влизането в сила на този закон комисия от представители на Министерството на здравеопазването чрез дирекция "Наркотични вещества" на Министерството на здравеопазването, Министерството на финансите чрез Агенция "Митници", Министерството на вътрешните работи чрез съответната компетентна структура, Софийската градска прокуратура и Столичната следствена служба унищожава съхраняваните от Министерството на здравеопазването наркотични вещества.
§ 91. В чл. 284 от Наказателно-процесуалния кодекс след думата „доказателства” се поставя запетая и се добавя „с изключение на наркотичните вещества, прекурсорите и растенията, съдържащи наркотични вещества”.

Законът е приет от 41-ото Народно събрание на …………………… 2010 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот ROBOCOP » 24 Яну 2010, 18:13

За НК да се премахне кумулацията на присъди и за всяко отделно престъпление обвиняемия да се осъжда без да се прилага ''Чл. 23. (1) Ако с едно деяние са извършени няколко престъпления или ако едно лице е извършило няколко отделни престъпления, преди да е имало влязла в сила присъда за което и да е от тях, съдът, след като определи наказание за всяко престъпление отделно, налага най-тежкото от тях.'' от НК. Трябва да се събират присъдите сумарно както се събират присъдите в САЩ и накрая обвиняемия се осъжда на 80-90 години лишаване от свобода.
ROBOCOP
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Авг 2009, 21:03

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 25 Яну 2010, 20:18

Проект!
З А К О Н
за изменение и допълнение на Наказателно-процесуалния кодекс


(Обн., ДВ, бр. 86 от 28.10.2005 г., в сила от 29.04.2006 г., изм., бр. 46 от 12.06.2007 г., в сила от 1.01.2008 г., изм. и доп., бр. 109 от 20.12.2007 г., в сила от 1.01.2008 г., изм., бр. 69 от 5.08.2008 г., изм. и доп., бр. 109 от 23.12.2008 г., изм., бр. 12 от 13.02.2009 г., в сила от 1.01.2010 г. (*) - изм., бр. 32 от 28.04.2009 г., изм. и доп., бр. 27 от 10.04.2009 г., доп., бр. 33 от 30.04.2009 г.)

§ 1. В чл. 11 се създават нови алинеи 3 и 4 със следното
съдържание:
(3) Предвидените в този кодекс процесуални задължения за
обвиняемия, пострадалия и другите лица, които участват в наказателното
производство, подлежат на доброволно изпълнение.
(4) При неизпълнение на процесуални задължения съдът, прокурорът
и разследващите органи са длъжни да вземат предвидените мерки срещу
виновните лица.

§ 2. В чл. 12 се създават нови алинеи 3, 4 и 5 със следното
съдържание:
(3) Страните и всички участници в наказателното производство са длъжни добросъвестно да упражняват своите процесуални права и точно и в срок да изпълняват своите процесуални задължения.
(4) За неизпълнение на задължение по ал. 3 виновните лица носят съответната отговорност.
(5) Когато в резултат на неизпълнение на процесуално задължение или недобросъвестно упражняване на процесуални права е било отложено действие по разследването, процесуално действие или съдебното заседание, виновното лице се наказва с глоба от петстотин до пет хиляди лева и дължи всички направени разноски във връзка с отлагане на делото.

§ 3. В чл. 15 се създават нови алинеи 5, 6, 7 и 8 със следното
съдържание:
(5) Процесуалните права, предвидени в този кодекс, се упражняват по преценка на техните носители.
(6) Процесуалните права могат да се упражняват от лицата, които ги притежават, чрез устно или писмено изявление или чрез предприемане на действия по тяхното изпълнение.
(7) Съдът, прокурорът и разследващите органи не могат да задължат обвиняемия, пострадалия и другите лица, които участват в наказателното производство, да упражняват свои процесуални права.
(8) Процесуалното действие или действието по разследването,
установени в този кодекс, се считат за надлежно извършени и когато
лицето, с предвидено участие в тях, не е упражнило процесуалните си
права, въпреки че е била осигурена възможност за това.

§ 4. В чл. 24 се правят следните допълнения:
1. В ал.1 т. 8, накрая се добавя изразът „или с налагане на
административно наказание".
2. Създава се нова т. 12 със следното съдържание:
12. Деецът е съучастник в извършено престъпление, но е съдействал решително за изясняване на обстоятелствата по делото чрез информация или по друг начин, като е предоставил на компетентните органи всички материали във връзка със случая, ако доказването на престъплението е било невъзможно по друг начин.
3. Алинея 3 се отменя.

§ 5. В чл. 46 се правят следните изменения:
1. В ал. 3 се заличава изречение 2 („Неговите писмени указания са
задължителни за тях").
2. Създава се нова ал. 4 със следното съдържание:
(4) Писмените указания на по-горестоящия прокурор по длъжност и на прокурора от по-горестоящата прокуратура по въпросите, с които е сезиран, са задължителни за подчинените му прокурори.
3. Досегашната ал. 4 става ал. 5.

§ 6. Чл.57 се изменя така: пред съюза „или" се поставя запетая и след
нея се добавя изразът „да заличи следите от престъплението".

§ 7. В чл. 71 ал. 2 се изменя така:
(2) Обвиняемият и свидетелят могат да бъдат доведени принудително без предварително призоваване, когато са се укрили или нямат постоянно местоживеене.
§ 8. Чл. 74, ал. 2 се изменя така:
(2) При смърт на пострадалия, правата му преминават върху
неговите наследници.
§ 9. В чл. 94 се правят следните изменения:
1. т. 7 се отменя.
2. ал. 4 се изменя, както следва:
(4) Когато обвиняемият упълномощи защитник, назначеният защитник продължава участието си в наказателното производство като запасен защитник, без право да извършва предвидените в този кодекс действия. Той може да упражнява правата на защитник, ако упълномощеният защитник не се яви при извършване на действието по разследването, друго процесуално действие или в съдебно заседание.
§ 10. В чл. 96 се създава нова ал. 3 със следното съдържание:
(3) При замяната на един защитник с друг защитник по
упълномощаване от обвиняемия, съответният компетентен орган назначава
служебен защитник, който има правата по чл. 94, ал. 4.
§11. В чл. 118 ал. 2 се изменя, както следва:
(2) Когато протоколите за извършени действия по разследването или отделни процесуални действия не са изготвени, съгласно изискванията на този кодекс, лицата, които са ги съставили, могат да бъдат разпитани като свидетели за обстоятелствата, отраявазени в същите протоколи.
§ 12. В чл. 120 се правят следните изменения:
1.В ал.З думата „сто" се заменя с думата „петстотин".
2. В ал. 4 думата „петстотин" се заменя с думата „хиляда".
§ 13. Чл. 124 се изменя така:
Показанията на свидетел, дадени по реда на чл. 141, се преценяват на общо основание с всички доказателства и доказателствени средства.
§ 14. В чл. 133 се създава нова ал. 3 със следното съдържание:
(3) Документите на службата OLAF и на други международни разследващи органи се представят в съда по искане на страните.
§ 15. В чл. 146, ал. 4 да отпадне изразът „под наблюдение на
лекар".
§ 16. Чл. 172 се изменя така:
(2) Специалните разузнавателни средства се използват за разкриване и разследване на тежки умишлени престъпления, когато това е невъзможно по друг начин.
§ 17. В чл. 177 се правят следните изменения:
(1) Данните от специалните разузнавателни средства се преценяват на общо основание, заедно с всички доказателства и доказателствени средства.
(2) Резултатите, получени извън направеното искане по чл. 173, могат да се ползват в наказателното производство, когато съдържат данни за друго тежко умишлено престъпление по чл. 172, ал. 2.
(3) В наказателното производство могат да се използват и резултати, получени от прилагането на СРС по реда на ЗСРС за разкриване и разследване на тежки умишлени престъпления. В тези случаи обвиняемият може да поиска техническа експертиза, ако оспорва автентичността или достоверността на ВДС, създадено въз основа на приложените СРС.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

Re: Проекти за изменение и допълнение за различни закони

Мнениеот Polix » 25 Яну 2010, 20:20

§ 18. В чл. 194 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 се създава нова т. 4 със следното съдържание:
4. които са в компетентността на разследващия полицай, но съставляват особена фактическа или правна сложност или извършените деяния са с изключителна обществена опасност, установена с постановление на наблюдаващия прокурор.
§ 19. В чл. 200 се правят следните изменения:
Създава се ал.1, чието съдържание повтаря досегашния текст на чл. 200
Създава се нова ал.2 със следното съдържание:
/2/Постаноленията на разследващия орган и прокурора могат да се обжалват в едноседмичен срок от получаването им.
§ 20. В чл. 219, алинеи 5, 6 и 7 се изменят, както следва:
(5) Когато обвиняемият не се яви без уважителни причини,
разследващият орган отлага предявяването в срок до три денонощия и
взема мерки за принудителното му довеждане, като го уведомява писмено,
че има право на защитник по упълномощаване и ако желае защитник,
следва своевременно да си го осигури.
(6) Когато обвиняемият се яви без защитник, предявяването се отлага за срок до 24 часа, само ако защитата е задължителна или ако обвиняемият не е могъл своевременно да упълномощи защитник.
(7) Когато обвиняемият се яви отново без защитник, разследващият орган му предявява постановлението за привличане.
Досегашната ал. 7 става ал. 8.
§ 21. В чл. 227 се правят следните изменения:
1. Алинеи 2 и 3 се обединяват в една ал. 2 със следното съдържание:
(2) За предявяване на разследването се призовават обвиняемият и
пострадалият, ако последният е поискал това. В призовката до обвиняемия
се вписват указанията по чл. 219, ал. 5.
2. Алинеи 3, 4 и 5 се изменят и придобиват следното съдържание:
(3) Участието в предявяването на разследването е процесуално право на лицата по ал. 2 и неговото упражняване не е задължително, а зависи само от волята им.
(4) Разследващият орган е длъжен да осигури само необходимите условия за предявяване на разследването, но не и участието на лицата по ал. 2 в това процесуално действие.
(5) Когато обвиняемият се яви без защитник, предявяването на разследването се извършва съответно при условията на чл. 219, ал. 6 и 7.
§ 22. Чл. 228 се изменя така:
1. В алинея 1 след думата „срок" се добавя израза „съгласуван с лицата, участващи в предявяването".
2. В алинея 1 се създава ново второ изречение със следното съдържание:
„Когато първоначално определения срок се окаже обективно недостатъчен, той може да бъде продължен за не повече от три дни".
Създава се нова ал. 4 със следното съдържание:
(4) Когато процедурата по предявяването на разследването е започнала законосъобразно, но за отделни насрочени дати за проучване на материалите не се явява защитник, предявяването не се отлага, нито се назначава задължителна защита. В тези случаи се прилага ал. 1, изр. 2.
§ 23. В чл. 234 се правят следните изменения:
Алинея 1 се изменя и добива следното съдържание:
(1) Разследването се извършва и делото се изпраща на прокурора
най-късно в шестмесечен срок от привличането на дееца в качеството му
на обвиняем.
§ 24. Чл. 243 се допълва с нова ал. 10 със следното съдържание:
(10) Прекратените наказателни производства на основание чл. 78а НК, които не са били обжалвани се изпращат незабавно на по-горестоящата прокуратура, която се произнася по тяхната правилност и законосъобразност в 30-дневен срок.
§ 25. В чл. 246, ал. 1 се изменя и придобива следната редакция:
Чл. 246 (1) Прокурорът съставя обвинителен акт, когато са събрани необходимите доказателства за разкриване на обективната истина и за повдигане на обвинението пред съда, няма основание за прекратяване или спиране на наказателното производство и не е допуснато отстранимо съществено нарушение на процесуалните правила.
§ 26. В чл. 248 се правят следните изменения и допълнения:
1. Ал. 2 т.3 придобива следното съдържание:
(2) Съдията-докладчик проверява:
3. допуснато ли е съществено процесуално нарушение в досъдебното
производство.
2.Създава се нова ал.3 със следното съдържание:
(3) Съществено процесуално нарушение на досъдебното
производство, по смисъла на ал. 2, т. 3, ако не е отстранено, е допуснато,
когато:
1. досъдебното производство е проведено от некомпетентен орган или в отсъствие на обвиняем, когато присъствието му е задължително, или без участието на защитник, когато защитата е задължителна;
2. на обвиняемия и на пострадалия не са разяснени процесуалните им
права или не са осигурени условия за тяхното упражняване и това е
ограничило правото им на защита;
3. обвиняемият не е привлечен в това му качество или
постановлението за привличане не му е предявено по надлежния ред;
4. на обвиняемия не са предявени доказателствените материали след разследването по вина на разследващия орган;
5. пострадалият и неговият повереник не са допуснати да участват в досъдебното производство или при извършването на отделни действия по разследването, или при предявяване на разследването, в нарушение на закона;
6. разследващият орган не е съставил обвинително заключение, когато това е задължително;
7. с обвинителния акт е допуснато съществено изменение на обстоятелствата, при които е било предявено обвинението, без да са предявени на обвиняемия;
8. обвинителният акт е вътрешно противоречив и не може да се установи, какво е приел прокурорът.
§ 27. В чл. 249 се създават нови алинеи 3, 4 и 5 със следното
съдържание:
(3) Указанията на съдията-докладчик по ал. 2 са задължителни за прокурора и разследващите органи по приложението на материалния и процесуалния закон.
(4) Разпореждането на съдията-докладчик по ал. 2 може да бъде обжалвано от заинтересованите страни с частна жалба и частен протест по реда на Глава двадесет и втора.
(5) Когато разпореждането по ал. 2 очевидно противоречи на данните по делото и закона, компетентният въззивен съд може да спре изпълнението му до постановяване на въззивното решение по частната жалба или частния протест.
§ 28. Чл. 256, ал. 4 се изменя, както следва:
(5) Определението по ал. 3 подлежи на обжалване и протестиране по
реда на Глава двадесет и втора.
§ 29. В чл. 271 се правят следните изменения и допълнения:
1. Ал. 11 се изменя по следния начин:
(11) Когато делото се отлага, поради неявяване без уважителни причини на:
1. подсъдим - съдът заменя мярката за неотклонение в по-тежка и постановява принудително довеждане за следващото съдебно заседание;
2. защитник - съдът налага глоба и възлага всички направени разноски за съдебното заседание, като съобщава на съответната адвокатска колегия и назначава служебен защитник на подсъдимия;
3. свидетел или вещо лице - съдът налага глоба и може да постанови принудително довеждане за неявилия се свидетел.
2.Създава се нова алинея 12 със следното съдържание:
(12) Друга служебна ангажираност на защитника за същата дата не се счита за уважителна причина за неявяване по делото. При тези обстоятелства защитникът е длъжен да упражни правомощието си по чл. 93, ал. 3, като преупълномощи друг защитник.
3.Създава се нова ал.13 със следното съдържание:
(13) При повторно отлагане на делото поради заболяване на защитника или замяна на защитник от подсъдимия, съдът назначава служебен защитник.
4.Създава се нова ал.14 със следното съдържание:
(14) При явяване на редовно упълномощен защитник служебният остава в залата и присъства на всички съдебни заседания до окончателното приключване на делото в съответната инстанция, като резервен защитник. При всяко следващо неявяване на редовно упълномощения защитник, независимо от причината, резервният защитник поема защитата на подсъдимия.
§ 30. Чл. 287, ал. 1 се променя така:
(1) Когато на съдебното следствие се разкрият обстоятелства, които не са били установени на досъдебното производство, прокурорът повдига ново обвинение, ако тези обстоятелства изменят съществено обстоятелствената част на обвинението или представляват основание за приложение на закон за по-тежко наказуемо престъпление.
§ 31. Чл. 308 се изменя както следва:
(1) Мотивите се изготвят заедно с присъдата.
(2) По дела, които представляват фактическа или правна сложност,
мотивите могат да бъдат изготвени и след обявяване на присъдата, но не
по-късно от петнадесет дни.
§ 32. Чл. 319, ал. 1 се изменя така:
(1) Жалбата и протестът се подават в петнадесет дневен срок от обявяване на присъдата, а в случаите по чл. 308, ал. 2 - в тридесет дневен срок.
§ 33. Чл. 320, ал. 1 се изменя, както следва:
(1) Жалбата и протестът са писмени. В тях се посочват: съдът, до който се подават; от кого се подават; оплакването срещу присъдата и искането, което се прави. В жалбата и протестът се посочват неизяснените обстоятелства и доказателствата, които следва да се съберат и проверят от въззивния съд.
§ 34. В чл. 335 се правят следните изменения:
1. Отменя се т. 1 на ал. 1.
2. Съдържанието на т. 2 се включва към първата част на ал. 1 и тя
придобива следния вид:
(1) Въззивният съд отменя присъдата и връща делото за ново разглеждане на прокурора, когато се установи, че престъплението, за което е образувано производството по тъжба на частния тъжител, е от общ характер.
3. Ал. 2 се изменя така:
(2) Въззивният съд отменя присъдата и връща делото на първата
инстанция в случаите по чл. 348, ал. 3 и 4.
4. Създава се нова ал. 3 със следното съдържание:
(3) Когато са налице повторно условията на ал. 2, въззивният съд не
връща делото за ново разглеждане, а го решава окончателно по същество.
5. Досегашната ал. 3 става ал. 4 със същото съдържание.
§ 35. Чл. 343 се допълва по следния начин:
Създава се ал. 2 със следното съдържание:
(2) Когато обжалваният съдебен акт е разпореждане на съдия-докладчик по чл. 249, ал. 2, изпълнението на този акт може да бъде спряно и при условията на чл. 249, ал. 4.
§ 36. В чл. 354 се създава нова ал. 4 със следното съдържание:
(4) Ако отмени повторно обжалваната присъда, касационната
инстанция връща делото за окончателното му решаване по същество на въззивния съд. Ако бъде обжалвана или протестирана присъдата на
въззивния съд, касационната инстанция постановява решение, с което
приключва наказателното производство, без да връща делото за ново
разглеждане.
Досегашната ал. 4 става ал. 5.
Изборът е един и нека той винаги да е правилният
Polix
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Авг 2009, 23:01

ПредишнаСледваща

Назад към Полицията в България

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта

cron