Страница 3 от 13

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 06 Апр 2015, 20:44
от dakota_
кпц написа:Не откривам начин Директива 88 да е основание за въвеждане на коефициента 0.143.
Ако е толкова важно това преизчисляване на нощен труд към дневен, то трябва изменение на 187, ал. 1 ЗМВР.
Отделно е нужно да се ограничат 12- и 24-часовите смени до минимума на изключенията, предвидени в Директивата. Тук обаче ще има въстание. Щото много колеги свикнаха да ходят рядко на работа, а така ще им се "разкъса" времето и няма да остава за четене и самоподготовка. :D А точно тези колеги са основната част от членската синдикална маса.


Погледни какво пише в чл. 187 ал.3 от ЗМВР

(3) (Изм. - ДВ, бр. 14 от 2015 г.) Работното време на държавните служители се изчислява в работни дни - подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени - сумирано за едномесечен период. Поради спецификата на дейността в Медицинския институт на МВР може да се определя и 6-часова смяна. При работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период.

Забележи,че в ал.3 има противоречие между първото и третото изречение ;)
Един път може да има 12 и 24 часови смени и в третото изречение се казва,че когато има нощен труд смяната не може да надвишава 8 часа. Това е една недомислица при приемане на закона.

В същият член има ал.(7) (Изм. - ДВ, бр. 14 от 2015 г.) Извънредният труд не може да надвишава 70 часа на тримесечен период и 280 часа годишно
Тази алинея масово се нарушава,превърнала се е от задължителна в пожелателна!
Тази алинея би трябвало да се отмени изцяло. Това е една от многото глупости на Йовчев и вината да я има тази алинея е негова. Той направи едни популистки изявления,че слага край на извънредният труд,че не може да се надвишават определени часове и всичко това бяха едни големи глупости,като цялото управление на орешарското правителство...
Ако трябва да спазваме закона,трябва да затворим управленията и МВР да не може да си изпълнява функциите. Закона се нарушава по обективна необходимост и е наложително тази алинея да се отмени...
Сещам се за още доста такива проблеми,но спирам,че поста стана дълъг...

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 17 Апр 2015, 18:25
от Lord
Проект на Закон за изменение и допълнение на Кодекса за социално осигуряване (допълнение към законопроекта от 09.04.2015г.)

http://www.mlsp.government.bg/bg/minist ... hl.69.docx

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 17 Апр 2015, 22:19
от кпц
Lord написа:Проект на Закон за изменение и допълнение на Кодекса за социално осигуряване (допълнение към законопроекта от 09.04.2015г.)

http://www.mlsp.government.bg/bg/minist ... hl.69.docx


Този законопроект е по-добър за бившите служители на МВР, отколкото за настоящите.

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2015, 21:11
от малкия
А това е позицията на МВР по въпроса.



РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
Рег. № …………………….


ДО
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ
ПО ДЕМОГРАФСКАТА И СОЦИАЛНАТА
ПОЛИТИКА И МИНИСТЪР НА
ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА

Г-Н ИВАЙЛО КАЛФИН


УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КАЛФИН,

Представям на Вашето внимание становище на Министерство на вътрешните работи по публикувания на интернет страницата на Министерство на труда и социалната политика проект на Закон за изменение и допълнение на кодекса за социално осигуряване (допълнение към проекта на ЗИДКСО от 09.04.2015 г.). Настоящото становище изразява позицията на ръководството на министерството и всички синдикални организации в Министерство на вътрешните работи.
1. По проекта в неговата цялост.
С представените допълнителни законодателни предложения се предлага промяна в условията за придобиване право на пенсия от лицата по чл. 69 от КСО като се въвежда кумулативно изискване за наличието на определена минимална възраст, считано от 1.01.2016 г., която да нараства прогресивно до достигане на предложения праг от 55 г.
Необходимо е да посочим, че от приемането на КСО по отношение на служителите на Министерството на вътрешните работи не е съществувало изискване за наличието на възраст, като същевременно осигурителният стаж за придобиване право на пенсия е нараствал чувствително и то не плавно за разлика от общия ред за придобиване право на пенсия, като с промените в КСО от 2011 г. се прие рязко увеличение с две години, считано от 1.01.2012 г. на 27 г. на изискуемият тогава (и увеличен през предходните периоди от 20 на 25 – години) общ осигурителен стаж.
Като се отчитат изложените в мотивите към законопроекта съображения за необходимостта от промяна и подобряване ефективността на пенсионно-осигурителния модел, за да бъде обоснован един балансиран подход за цялостното решаване на поставената проблематика, е необходимо в мотивите към законопроекта да бъде заложено по задълбочено анализиране и мотивиране на предложената съществена промяна в условията за пенсиониране на лицата по чл. 69 от КСО – от гледна точка на относителния дял на тази категория служители спрямо общия процент пенсиониращи се лица, съотношението и размера на осигурителните вноски и тяхната относителна тежест за пенсионно осигурителната система, което да обоснове и очакваният краен ефект/цел на промените. Това предполага същите да бъдат подкрепени със съответни разчети за предлаганата възраст, базата на която тя е определена, а така също подкрепени обобщени данни за средната продължителност на живот след пенсиониране на служителите от ведомствата в сектор „Сигурност и обществен ред”.
Въз основа на това, анализът на допълнителните предложения по чл. 69 от КСО да бъде обвързан и съотнесен към цялостния анализ/мотиви за предлаганите промени в пенсионно-осигурителния модел, изложени в първоначално публикувания за обществено обсъждане Законопроект за изменение и допълнение на КСО.
2. По конкретни текстове:
2.1.В § 1 от Закон за изменение и допълнение на Кодекса за социално осигуряване (допълнение към проекта на ЗИДКСО от 09.04.2015 г.):
- в т. 2 относно чл. 69, ал. 2 предлагаме думите „Държавните служители“ да се заменят с „Лицата, изпълнявали или изпълняващи държавна служба“ и думите „52 години и 10 месеца“ да се заменят с „50 години“;
-в т. 4 относно чл. 69, ал. 6 предлагаме след думата „изпълняващи“ да се добави „или изпълнявали“ и думите „52 години и 10 месеца“ да се заменят с „50 години“;.
Мотиви: постигане съответствие с целта на законопроекта – лицата по чл. 69 от КСО да могат да упражнят правото си на пенсия независимо от прекратяване на осигуряването/службата в посочените ведомства, т. е . независимо от това дали към момента на упражняване на правото на пенсия притежават качеството на държавни служители в тези ведомства.
- точка 6 относно създаването на ал. 9 в чл. 69 да се заличи.
2.2. В § 3 от Закон за изменение и допълнение на Кодекса за социално осигуряване (допълнение към проекта на ЗИДКСО от 09.04.2015 г.) думите „до 31 декември 2015 г.“ да се заличат.
3. Допълнителни предложения:
- създаване на отделен фонд в Националния осигурителен институт, в който да се обединят двата „стълба“ на социалното осигуряване за служителите по чл. 69 от КСО;
- осигурителните вноски да са за сметка на служителите на Министерство на вътрешните работи, без промяна на нетното възнаграждение.

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 26 Май 2015, 22:46
от dsuzunov

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 27 Май 2015, 19:31
от nrg
dsuzunov написа:http://parliament.bg/bills/43/502-01-39.pdf


Балерините и танцьорите ще могат да се пенсионират 10 (десет!?!?!) години по-рано от служителите на МО, МВР и ДАНС...гениално, както винаги.

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 27 Май 2015, 21:40
от Lord
nrg написа:Балерините и танцьорите ще могат да се пенсионират 10 (десет!?!?!) години по-рано от служителите на МО, МВР и ДАНС...гениално, както винаги.


А би трябвало да се пенсионират поне 15 г. по-рано от служителите на МВР и МО. ДАНС могат да послужат поне до 72. Говоря сериозно, колега. Ако малко си спортувал по-сериозно и си ходил по състезания, но не по шахмат, би знаел, какво значи балерина да танцува 25 г. или пилот 20 г., или водолаз - спасител 20 г.


Мисля, че не е добре да се гледа в чуждо канче. Ако ще се прави реформа в МВР и реална, ама истинска диференциация на видовете служба в МВР е много лесно, но липсва воля в ръководството за това. Винаги се е декларирала такава и винаги не се е правила.

Всичко е много просто, казвал съм го: Всички служители, без значение дали са официално на разположение, чиито телефони непрестанно и почти ежедневно звънят в извънработно време, празнични и почивни дни по служебен повод и същите излизат и работят на терен се причисляват, към полагащите първа категория труд. Всички останали, работещи, като администрация или откровени чиновници /не им познавам дейността в детайли/ да се прецени и прецезира, къде и като какви да им се квалифицира дейността, но не и първа категория.

Ха дано, ама надали...

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 28 Май 2015, 10:12
от dakota_
Lord написа:Всичко е много просто, казвал съм го: Всички служители, без значение дали са официално на разположение, чиито телефони непрестанно и почти ежедневно звънят в извънработно време, празнични и почивни дни по служебен повод и същите излизат и работят на терен се причисляват, към полагащите първа категория труд. Всички останали, работещи, като администрация или откровени чиновници /не им познавам дейността в детайли/ да се прецени и прецезира, къде и като какви да им се квалифицира дейността, но не и първа категория.
Ха дано, ама надали...


Наистина е просто и елементарно. Само да влязат да го прочетат синдикалните лидери и да разберат какво да поискат и върху какво да преговарят с представителите на МВР,от които зависи това да се реализира и да стане факт.

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 28 Май 2015, 11:42
от Иво Тодоров
dakota_ написа:
Lord написа:Всичко е много просто, казвал съм го: Всички служители, без значение дали са официално на разположение, чиито телефони непрестанно и почти ежедневно звънят в извънработно време, празнични и почивни дни по служебен повод и същите излизат и работят на терен се причисляват, към полагащите първа категория труд. Всички останали, работещи, като администрация или откровени чиновници /не им познавам дейността в детайли/ да се прецени и прецезира, къде и като какви да им се квалифицира дейността, но не и първа категория.
Ха дано, ама надали...


Наистина е просто и елементарно. Само да влязат да го прочетат синдикалните лидери и да разберат какво да поискат и върху какво да преговарят с представителите на МВР,от които зависи това да се реализира и да стане факт.


Уважаеми Дакота,отвори си очите и си отпуши ушите. Казано и написано е.

Re: Проекти на нормативни актове, свързани с МВР

МнениеПубликувано на: 28 Май 2015, 12:12
от катюша
Иво Тодоров написа:
dakota_ написа:
Lord написа:Всичко е много просто, казвал съм го: Всички служители, без значение дали са официално на разположение, чиито телефони непрестанно и почти ежедневно звънят в извънработно време, празнични и почивни дни по служебен повод и същите излизат и работят на терен се причисляват, към полагащите първа категория труд. Всички останали, работещи, като администрация или откровени чиновници /не им познавам дейността в детайли/ да се прецени и прецезира, къде и като какви да им се квалифицира дейността, но не и първа категория.
Ха дано, ама надали...


Наистина е просто и елементарно. Само да влязат да го прочетат синдикалните лидери и да разберат какво да поискат и върху какво да преговарят с представителите на МВР,от които зависи това да се реализира и да стане факт.


Уважаеми Дакота,отвори си очите и си отпуши ушите. Казано и написано е.


Ивка,дай един линк към казаното и написаното,че и аз като колегата dakota_ съм го пропуснала. Пропуснал го е и г-н Калфин,но даде възможност да се представи списък на лицата и длъжностите,които попадат в условията на така наречената първа категория труд.
Към момента много баби /ССМВР,САСМВР/ хилаво дете.