Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
13 Юни 2011, 16:27
от SYNOPTIK
Военномедицинска академия и болницата на МВР ще бъдат слети. Това ще стане най-вероятно от 1 януари 2012 година, но за целта трябва да бъдат променени четири закона.
Това заявиха министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов и заместникът му Веселин Вучков по време на кръгла маса "Ведомственото здравеопазване - перспективи и развитие", цитирани от БТА и "Фокус".
„Нека не говорим емоционално, че ще закриваме МВР-болница и ще ограничим медицинското обслужване на служителите. Не. Важно е да се осигури най-добрата лекарска помощ. Когато се обединят ВМА и МВР-болница, те ще могат да бъдат много по-полезни”, мотивира се Цветанов.
По думите му днес няма да се вземе окончателно решение, но "сливането ще е най-доброто решение за служителите на двете системи".
"Искаме да създадем по-добре работещ механизъм за медицинско обслужване на служителите на МВР", допълни вицепремиерът, който бе категоричен, че няма да бъде нарушен социалният им статус при обединяването на двете болници.
Министърът на отбраната Аню Ангелов пък заяви, че дълговете на Военномедицинска академия се трупат, защото МВР и президентството не заплащат лечението на служители от Националната служба за охрана, ДАНС и Националната разузнавателна служба.
Директорът на ВМА ген. Стоян Тонев обясни на свой ред, че друг проблем, пред който е изправено лечебното заведение, са парите за храна. Причината е, че за военни са предвидени 5,10 лева за храна дневно, докато за цивилни граждани Здравната каса заплаща 2,10 лева. Тези пациенти лежат в едни и същи стаи и по тази причина имат едно и също меню. Така болницата поемала за своя сметка разликата в цената за храната на цивилните.
Около 30% от преминалите пациенти във Военномедицинска академия са служители на МО и МВР, докато другите 70 на сто са цивилни граждани.
Друга причина за сливането на двете болници е служителите на МВР да могат да ползват всички санаториуми и клиники на ВМА. Освен това цивилни граждани ще могат да бъдат лекувани и в сградите на МВР болница, обясни ген. Тонев.
Инфо :
dnes.dir.bgСпоред мен е видно,че в МВР болница нещата не са както трябва. Преди година и нещо,масово напускаха и то доценти от там,включително и зам.шефа на болницата. Когато го попитах "Защо,шефе ?",той просто махна с ръка...
Убеден съм,че ген. Стоян Тонев и достатъчно ерудиран,и ще намери начин това сливане да не е в ущърб,а даже и напротив,що се отнася за служителите на МВР !
Санаториумите на МВР също се водят към МВР болница,и въпреки че са на изгодни цени,просто не функционират на 100%. Примерно служители на МВР,масово ползват базата на МО в град Хисаря,защото там нещата не са така замряли...
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
30 Юни 2011, 10:58
от SYNOPTIK
Назрява бунт около решението за обединяването на МВР-болница с ВМА Около 200 000 пенсионери от вътрешното министерство могат да бъдат лишени от привилегията да се лекуват при преференциални условия
Около 400 души, предимно среден медицински персонал, ще останат без работа, ако се изпълни решението МВР-болница да се обедини с Военна.
Синдикатът на медицинските служители в системата на МВР предстои да се събере на общо събрание и да вземе решения за организирани действия против обединението на двете военизирани здравни заведения.
Големият проблем, който не е решен, е за пенсионерите и членовете на техните семейства, които сега имат право да се лекуват в МВР – болница и санаториумите към нея. МВР стопанисва ведомствени санаториуми в основни балнеологични центрове и има концесия за използване на минералните води за 50 години. Ако не се вземе свестно решение около 200 000 души, контингент на болницата на МВР, могат да останат без гарантирана болнична помощ и съпътстващо лечение в санаториум.
Против реформаторското решение за обединение на Военна болница с тази на МВР основно са от средния медицински персонал и обслужващите звена. Лекарите по-скоро са съгласни, защото им се гарантира статутът на държавни служители със всички облаги от него.
Петте синдиката в МВР нямат единна позиция по въпроса, затова организацията на медицинските служители в системата се е заела да постави проблема пред обществото и управляващите.
автор: Велислав Русев
Инфо:
Sofia-Press.comПродължавам да мисля,че промяната ще е положителна ! Поне силно се надявам да е така !
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
01 Юли 2011, 22:11
от малкия
Информацията е, меко казано, неточна.
Първо. Вече нееднократно ни беше обяснявано, че - от една страна - като пациенти няма да загубим правата си. Нито ние, нито членовете на семействата и родителите ни, нито пенсионираните колеги. От друга, персоналът след сливането (или вливането, или преливането - аман от икономическа терминология, когато говорим за лечебни заведения!) ще продължи да работи както досега. Държавните служители - по ЗМВР (знаете, че съществува такъв прецедент с колегите от Министерство на правосъдието), ЛРТП запазват статута си на ЛРТП по ЗМВР, а трудовите правоотношетия с тях се уреждан по чл. 123 от КТ.
Второ. Насрочено е извънредно заседание на ССП с единствена точка в дневния ред - промените в законодателството, свързани с това сливане.
Живот и здраве, проектът за изменение и допълнение на ЗОВС ще се появи на бял свят тия дни - доста преди да бъде внесен в Парламента - та може би нещата ще се поизяснят.
Лично аз също се надявам промените да са за добро.
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
11 Юли 2011, 09:24
от Raptor
SYNOPTIK написа:...
Продължавам да мисля,че промяната ще е положителна ! Поне силно се надявам да е така !
Не продължавай!
Истината е, че в страната има общо .... 5 военни болници при 2 пъти по-малък състав на МО! Персоналът на всички военни болници е 3-4 пъти по-голям от персонала на МИ-МВР.
Другата истина е, че само Военна болница София има над 16 млн лв дългове, а МИ-МВР няма никакви задължения, освен няколко хил. лв просрочени плащания.
Третата истина е, че обслужването на пенсионерите и членовете на семействата във военните болници се свежда само до изпълнението на клиничните пътеки на ЗК - т.е. както във всяка друга болница, работеща по договор със ЗК! В МИ-МВР много често след изтичане на сроковете по клиничните пътеки тези пациенти се "долекуват" като пълноправни служители за сметка на бюджета на МВР!
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
23 Юли 2011, 09:55
от малкия
СТАНОВИЩЕ НА СФСМВР ПО СЛИВАНЕТО НА МИ НА МВР И ВМА
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,
В последния месец бяхме поканени на две срещи, в които да ни бъде разяснено какво цели вливането на МИ на МВР във ВМА, както и да бъде чуто становището ни по въпроса.
Форматите на двете срещи бяха коренно различни. На едната присъстваха министрите на МО, МВР и МЗ, а на втората от страна на ръководството само ген. Тонев-ръководител на ВМА.
И двете срещи създадоха у нас впечатление за нещо недоизказано, но не това е важното в случая.
От предложените проектодокументи не личи сериозно отношение към проблема. Няма нужната обосновка и задълбоченост на анализа по дискутираната тема. Няма ясна визия за алгоритъма на сливането.
Оставаме с впечатление, че нашето присъствие там е с цел легализиране, най-общо казано, на идеята.
От предложението не може да се направи никакъв извод коя е причината, налагаща извършването на това вливане. Проектът не е придружен с мотиви, нито с финансова обосновка колко ще струва на държавния бюджет.
Това наше становище се основава на следните аргументи , базирани на предложения ни на втората среща във ВМА проект за ЗИД на ЗМВР:
Предложеният проект на ЗИД на ЗМВР не решава основния въпрос за даване на гаранции, че ще се запази досегашната функция на Медицинският институт на МВР да обезпечава здравното обслужване на служителите на МВР в съществуващия обем. Основанията за това са следните:
С оглед съдържанието на предложението
Въпреки че § 10, ал.2 възпроизвежда буквално чл.134 от ЗМВР, в ал.3 на същия параграф се предлага условията за осъществяване на тези дейности да се определят в Правилника за устройството и дейността на ВМА. Така практически се създава възможност подзаконовият нормативен акт (какъвто е правилникът на ВМА) да въведе условия, който съществено да ограничат изпълнението на дейностите. Например да се ограничи броя на посещенията в института от един служител в рамките на годината, да се установи период от време след посещение, преди изтичането на който да не може да се ползва медицинско обслужване, да се ограничи възможността за консултации при специалист и т.н. Прегледът на достъпните нормативни актове, който уреждат дейността на ВМА (ЗОВС, Правилник на ВМА) показва, че в тях уредба от такова естество за сегашният контингент на ВМА липсва. Това поражда въпроса какво налага де се създава такава уредба по отношение условията и реда за ползване на медицинско обслужване от служители на МВР.
Сходно е положението и по отношение на кръга лица, за които § 10, ал.4 и 5 предвиждат, че ще могат да ползват медицинско обслужване в Медицинския институт. Норма с такова съдържание следва да се формулира в същинската част на съответния закон, а не в Преходни и заключителни разпоредби на ЗИД. Това е така, защото нормата урежда трайно въпроса за лицата, а не го решава само за определен период от време след влизането в сила на съответните изменения. Не по-малко съществен е въпроса дали тези категории лица ще могат да ползват медицинско обслужване и в другите звена на ВМА, така като те са изброени в чл.3 от Правилника на ВМА. В този правилник липсва такава диференциация на сегашния контингент на ВМА. Категоричното определяне, че тези лица ползват медицинско обслужване само от този институт, доколкото нормата ще се съдържа в закон, може да доведе до откази в някои случаи те да бъдат обслужвани в другите звена, каквито са военните болници на територията на страната.
Проектът предлага закриване на ЦТЕЛК в МВР (§ 5 за отмяната на чл.134 от ЗМВР, чиято ал.2 е уредбата сега.) Това поставя въпроса кое звено във ВМА ще поеме нейните функции, поради спецификите при заболяванията на служителите в МВР в сравнение с тези в отбраната.
Прави впечатление, че формата на предложението като цяло е сгрешена и е в противоречие със Закона за нормативните актове и Указа за прилагането. Тъй като приемащата структура е ВМА, която е на пряко подчинение на министъра на отбраната (чл.78 от ЗОВС), предложенията следва да са оформени като ЗИД на ЗОВС. Съществена част от тях следва да намерят систематичното си място в съдържателната част на закона, а не като преходни правила.
С оглед статуса на служителите в медицинския институт
При реализацията на идеята за вливането крайният резултат ще бъде, че тези служители ще станат служители на МО. Дори и да се запази режима за държавна служба в МВР по отношение на тях (което е нелогично), те няма да бъдат служители на МВР.
Няма пречка законът, който вкарва промяната, да запази досегашното им положение като ниво – да не се намаляват възнагражденията, които те получават към момента на сливането и т.н. Този подход е използван при създаването на ДАНС по отношение на служителите в структурите, които влязоха в агенцията. Самата уредба, обаче, трябва да се включи в ЗОВС, тъй като там подробно се урежда държавната служба в МО.
Няма как да се гарантира, че няма да има съкращения, тъй като чл.3, ал.5 от Правилника на ВМА изрично определя, че числеността на ВМА се определя с акт на МС, а ал.7 на същия член, че длъжностното разписание на ВМА се утвърждава от министъра на отбраната по предложение на началника на ВМА. Колко човека са нужни за дейността е въпрос по целесъобразност, а не по законосъобразност.
С оглед финансовата обосновка на предложенията
Стартирането на предложението в началото на есенната сесия на Народното събрание (м.Септември), каквато явно е идеята, създава проблеми и във връзка с финансирането на дейностите.
Според чл.7 от Закона за устройството на държавния бюджет, бюджетите на държавните органи (каквито са МВР и МО) включват и всички разходи за дейността им. Според чл.15, ал.1 от същия закон, Министерството на финансите определя срок, в който държавните органи следва да представят проект на бюджета на съответния държавен орган. Този срок при всички положения следва да е съобразен със срока по чл.20, ал.5 от Закона за устройството на държавния бюджет, който задължава МФ да внесе в Народното събрание проекта за бюджет за следващата година не по-късно от два месеца преди започването й, т.е. не по-късно от 31 октомври.
Яснотата за развитието на бюджетната процедура е от значение, тъй като е свързана с отговор на въпроса по бюджета на кое министерство – МВР или МО ще се планират средствата за медицинско обслужване и издръжка, които сега се предоставят на Медицинския институт. Със сигурност тази промяна ще наложи увеличаване на бюджета на МО, което няма как да бъде заложено в проекта на бюджет за 2012 г., който се изготвя сега, тъй като все още не е станала промяната факт. Така може да се създаде положение, при което за 2012 г. да няма финансиране на дейността на Медицинския институт в рамките на ВМА и така практически служителите на МВР да бъдат лишени от медицинско обслужване. Липсата на планиран бюджет ще доведе и до невъзможност институтът да покрие задълженията си, които според § 10, ал.1 от предложението, се запазват и след вливането.
С оглед правното положение на Медицинския институт в рамките на ВМА
Предлага се в § 10, ал.1 институтът да бъде самостоятелно юридическо лице в рамките на ВМА. Според чл.3, ал.4 от Правилника на ВМА такъв статут няма нито едно от другите звена в нейната структура. Затова не става ясно кое налага медицинския институт да бъде юридическо лице, тъй като това няма нищо общо с определяне на разпоредителите с бюджетни кредити. Разпоредител е ВМА, според чл.3, ал.6 от Правилника й. Статутът на ЮЛ само ще запази тежестта институтът сам да отговаря за задълженията, които има към момента на вливането. Как ще ги погасява е въпрос, обвързан с бюджета, който ще получи.
Формулировката в §10, ал.1, че се запазват дълготрайните материални активите може да означава само, че сградният фонд на института и техниката, която има сега ще трябва да се прехвърли в МО. Няма гаранция, че след това ще се ползва точно от медицинския институт. Още повече, че § 10, ал.7 предвижда, че МС следва да уреди отношенията във връзка с вливането.
Докато повдигнатите по-горе въпроси не намерят своя категоричен и ясен отговор, СФСМВР не възнамерява да дава принципно одобрение на вливането на МИ на МВР във ВМА.
Заявяваме, че ще продължим работа в създадената работна група, създадена в рамките на ССП в МВР, тъй като това е единствения представителен формат за работа по проекта.
УС на СФСМВР
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
03 Авг 2011, 09:49
от Lord
Дама оглави МВР болницаМВР болница вече се оглавява от специалист по вътрешни болести. Във вторник доц. д-р Даниела Монова бе представена от заместник-министър Веселин Вучков пред състава на здравното заведение. Със заповед на Цветан Цветанов за заместници са назначени доцентите Димитър Попов и Коста Костов.
Пред докторите Вучков уверил, че ръководството на МВР няма да позволи “да се разгради постигнатото до този момент и извоюваните социални придобивки за служителите, които ползват услугите на болницата”, казаха от пресцентъра на ведомството.
Доц. д-р Даниела Монова е с придобити специалности по вътрешни болести, нефрология и клинична фармакология и терапия. Тя започнала кариерата си в болница в Костинброд. През 2003 г. постъпва в МВР болница, а от миналата година става и зам.-директор. Доц. Монова има зад гърба си едно изобретение и над 150 научни публикации. Участвала е и като съавтор в над 10 учебника. Тя е и носител на златен медал от Световното изложение за иновации и изобретения през 1991 г.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=986849
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
03 Авг 2011, 18:32
от Sir Humphrey
Пред докторите Вучков уверил, че ръководството на МВР няма да позволи “да се разгради постигнатото до този момент и [u]извоюваните социални придобивки за служителите, които ползват услугите на болницата”[/u], казаха от пресцентъра на ведомството.
Извоюваните? Бих казал "хартисалите".
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
04 Авг 2011, 23:33
от Лъчезар Серафимов
Многократно съм споделял мнението си, че в МВР няма място за подобни структури. Болници, столове за хранене, МТСО... Общо казано и написано по стария му стил ТИЛ. От тези неща още преди много години армията ни се "отърва". Служителите на МВР трябва да имат тези придобивки по право и презумция, а МВР трябва да премахне подобни паразитни структури.
Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.
Публикувано на:
13 Яну 2012, 20:30
от BARETATA
Запазва се самостоятелността на МВР-болница
Решението обяви пред състава на медицинския институт министърът на вътрешните работи Цветан ЦветановМинистърът на вътрешните работи Цветан Цветанов и заместникът му Веселин Вучков се срещнаха със състава на Медицинския институт на МВР. На срещата беше обявено запазването на юридическата самостоятелност на здравното заведение в организационната структура на МВР. Наред с това бяха представени и няколко промени. Запазва се нивото на здравни услуги, които МИ предоставя на служителите на МВР, членовете на техните семейства, пенсионерите от системата на МВР, курсантите от Академията на МВР и служителите, наградени с „Почетен знак”.
Ще се засили функционалното взаимодействие между Военно-медицинска академия и МИ-МВР на базата на сключени договори за медицинско обслужване и ясни финанссови взаимоотношения. Закриват се поликлиничните звена на МИ-МВР в Пловдив и Варна и обособяването им в медицински служби по подобие на структурите в другите областни градове. Прекратява се практиката на безплатно предоставяне на медицинско обслужване на външни потребители от държавната администрация и поставянето на тези взаимоотношения на основите на строги финансови разчети за видовете и обема на здравните услуги.Министър Цветанов запозна състава с утвърдения нов щат на Медицинския институт, влязъл в сила от 1 януари, призова за строга финансова дисциплина, увеличаване на инвестиционния компонент в бюджета на института и уплътняване на щата с добри специалисти.
http://press.mvr.bg/NEWS/news120113_03.htm