Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот SYNOPTIK » 13 Юни 2011, 16:27

Военномедицинска академия и болницата на МВР ще бъдат слети. Това ще стане най-вероятно от 1 януари 2012 година, но за целта трябва да бъдат променени четири закона.
Това заявиха министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов и заместникът му Веселин Вучков по време на кръгла маса "Ведомственото здравеопазване - перспективи и развитие", цитирани от БТА и "Фокус".

„Нека не говорим емоционално, че ще закриваме МВР-болница и ще ограничим медицинското обслужване на служителите. Не. Важно е да се осигури най-добрата лекарска помощ. Когато се обединят ВМА и МВР-болница, те ще могат да бъдат много по-полезни”, мотивира се Цветанов.

По думите му днес няма да се вземе окончателно решение, но "сливането ще е най-доброто решение за служителите на двете системи".
"Искаме да създадем по-добре работещ механизъм за медицинско обслужване на служителите на МВР", допълни вицепремиерът, който бе категоричен, че няма да бъде нарушен социалният им статус при обединяването на двете болници.
Министърът на отбраната Аню Ангелов пък заяви, че дълговете на Военномедицинска академия се трупат, защото МВР и президентството не заплащат лечението на служители от Националната служба за охрана, ДАНС и Националната разузнавателна служба.

Директорът на ВМА ген. Стоян Тонев обясни на свой ред, че друг проблем, пред който е изправено лечебното заведение, са парите за храна. Причината е, че за военни са предвидени 5,10 лева за храна дневно, докато за цивилни граждани Здравната каса заплаща 2,10 лева. Тези пациенти лежат в едни и същи стаи и по тази причина имат едно и също меню. Така болницата поемала за своя сметка разликата в цената за храната на цивилните.

Около 30% от преминалите пациенти във Военномедицинска академия са служители на МО и МВР, докато другите 70 на сто са цивилни граждани.

Друга причина за сливането на двете болници е служителите на МВР да могат да ползват всички санаториуми и клиники на ВМА. Освен това цивилни граждани ще могат да бъдат лекувани и в сградите на МВР болница, обясни ген. Тонев.

Инфо : dnes.dir.bg

Според мен е видно,че в МВР болница нещата не са както трябва. Преди година и нещо,масово напускаха и то доценти от там,включително и зам.шефа на болницата. Когато го попитах "Защо,шефе ?",той просто махна с ръка...
Убеден съм,че ген. Стоян Тонев и достатъчно ерудиран,и ще намери начин това сливане да не е в ущърб,а даже и напротив,що се отнася за служителите на МВР !
Санаториумите на МВР също се водят към МВР болница,и въпреки че са на изгодни цени,просто не функционират на 100%. Примерно служители на МВР,масово ползват базата на МО в град Хисаря,защото там нещата не са така замряли...
Ако изобщо не се движиш, оковите почти не се усещат.
Щастието е единственото нещо, което при делене се умножава.
Аватар
SYNOPTIK
PoliceBG
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 18 Авг 2009, 14:41
Местоположение: София Завинаги един от ВАС

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот Raptor » 15 Юни 2011, 20:23

http://www.glasove.com/mitovete-okolo-prisuedinyavaneto-na-bolnitsata-na-mvr-kum-vma-14274
В понеделник се проведе кръгла маса под наслов „Ведомствено здравеопазване – перспективи и развитие” с участието на министъра на вътрешните работи Цветан Цветанов и министрите на отбраната и на здравеопазването Аню Ангелов и Стефан Константинов. Основната цел на дискусията се оказа официалното оповестяване на „новината” за „присъединяването” на Медицинския институт (МИ) на МВР към Военномедицинска академия (ВМА) от 1 януари 2012 г. Как точно ще се случи това обаче, не се разбра. Предстояло широко обсъждане и промени в поне четири закона. Какво ти „широко обсъждане” може да предстои, след като още през май със заповед на Цветанов е създадена работна група в МВР (№ Із – 1303/19.05.2011 г.), която да подготви необходимите нормативни промени. А те засягат доста правни проблеми, вкл. кой ще дава оценка за годност за работа в МВР, кой ще прави медицински експертизи за подсъдими и арестанти по съдебните дела, как ще се запази статутът на държавни служители на работещите в МИ на МВР, които са над 40-годишна възраст...
Идеята очевидно е на началника на ВМА ген. Стоян Тонев. С неговото предложение се е съгласил премиерът Бойко Борисов – дали заради обещанието за намаляване на разходите или заради други задкулисни интереси, свързани с апетитните имоти и санаториуми на МИ на МВР, засега остава неясно.
Факт е обаче проведеният на 31 май медицински съвет с участието на началници на клиники, отделения, кабинети, на медицински служби и старши медицински сестри, на който като гост генералът е дал „информация относно присъединяването на МИ на МВР към ВМА”. Първите му думи били, че след разговор с премиера същият му разпоредил да се срещне с колегите си от болницата на МВР и да им обясни как ще стане „присъединяването”.
Типично в бойкоборисовски стил – никакво предварително обсъждане сред колектива на болницата или в средите на служителите на МВР. Както обикновено, каруцата е пред коня: първо се взима решение и се пристъпва към изпълнението му, пък после се организира „дискусия” за хвърляне на прах в очите на хората.
Разбира се, слухове за такава „реформа” отдавна се носят. А и не само слухове, защото ето какво казва ген. Тонев в интервю за в. „Труд” на 11 май миналата година: „Подготвя се обединение на всички ведомствени болници – на военното, транспортното министерство, на МВР, без Правителствена болница...”. И допълва, че целта е намаляване на административно-управленските разходи с 8–10% и оптимизиране на личния състав за сметка на съкращение в дублиращата се администрация.
И в понеделник ген. Тонев подчерта, че „присъединяването” на МИ-МВР към ВМА ще намали разходите – кои точно и с колко обаче остава загадка. Но пък е ясно, че контингентът на МВР е 50–60 хиляди души. Той трябва да мине на обслужване във ВМА, което означава, че осигуровките на тези десетки хиляди служители – средно по 80–100 лв. месечно на човек, ще отиват в бюджета на ВМА. Това са готови пари, както се казва.
Впрочем има един на пръв поглед смешен детайл в цялата история – термина „присъединяване”. В правния мир такъв термин, когато става дума за предприятия, няма. Това в определен смисъл напомня на дългогодишния мъгляв юридически статут на „стопанското обединение” НДК...
Дано обаче и в този случай юридическото невежество да не се дължи на конкретни интереси. Защото в изброените в Кодекса на труда случаи, когато трудовите правоотношения със служителите и работниците не се прекратяват, са изброени: „сливане”, „вливане”, „промяна на правноорганизационната форма” и др. Но сред тях не фигурира „присъединяване” на едно предприятие към друго”. А именно така е записано в заповедта, подписана от Цветан Цветанов! Дали е случайно? Другото странно обстоятелство е, че той я подписва не като вътрешен министър, а като вицепремиер...
Нека разнищим някои от популяризираните от ген. Тонев и вътрешния министър тези, представяйки и други факти и гледни точки, които засега са удобно се премълчават.
Цветанов с плам обяви: „Искаме да имаме най-доброто здравно обслужване за служителите на МВР и членовете на техните семейства”. Разбирай във ВМА. Служители на МВР обаче се опасяват, че членовете на техните семейства след минаването на МИ-МВР под шапката на ВМА няма да могат да се лекуват при сегашните условия. В този контекст е странно и изявлението на министъра на отбраната Аню Ангелов, който заяви, че задълженията на ВМА са около 50% от задълженията на Министерството на отбраната (МО) и произлизат от това, че държавни институции не плащат нищо за лечение – нито НСО, нито НРС, нито ДАНС. Това не отговаря на истината. От ДАНС изобщо не са доволни от пакета, който им е платен във ВМА, защото се оказва, че включва твърде малко неща и непрекъснато се налага доплащане от джоба. Дори сержантите от армията доплащат във ВМА по думите на самия ген. Тонев.
Бюджетът на МИ-МВР е 16 млн. лв. (а не 3 млн., както твърди ген. Тонев), които идват от бюджета на МВР, надхвърлящ 1 милиард лева. От тези 16 милиона 6 милиона са за Фонд „Работна заплата” (ФРЗ) и 10 милиона са издръжка на болницата – храна, лекарства, консумативи, договори и пр. Според лекари от болницата на МВР с този бюджет те съумяват да лекуват служителите от МВР, техните семейства и пенсионерите от системата. Дълговете на болницата са около 240 000 лева, за разлика от ВМА, която има натрупани стотици (според ген. Тонев само десетки) милиони задължения, независимо от многократно по-големия си бюджет. Всъщност, както повечето големи болници, ВМА също е давала щури пари за ремонти и преобзавеждане. Не е ли твърде неразумен лукс например поставянето на междинни врати в клиника на болницата, една от които струва 3000 евро?!
Мит е също така, че болницата на МВР не работи по клинични пътеки на НЗОК. Напротив, от клинични пътеки тя печели около 4 милиона лева, които отиват в бюджета на МВР. С други думи, медицинският състав почти се самоиздържа.
Затова идеята за „присъединяване” на МИ на МВР към ВМА се тълкува от мнозина като прехвърляне на проблемите на болната глава върху здравата, т.е. цели се покриване поне на част от задълженията на ВМА чрез здравното обслужване на МВР в бъдеще.
Не са малко лекарите в МИ на МВР, които смятат, че болницата през последните 2 години съзнателно се управлява лошо, с тенденция към „самозакриване” – не се правят необходими ремонти, не се назначават нови кадри, съкращава се персонал. Не е за подценяване фактът, че настоящият директор Киров и неговият заместник Петров са пенсионери от Министерството на отбраната.
В болницата на МВР реални ремонти са направени на операционните зали и на две отделения – „Хирургия” и „Урология”. Останалото си е постарому. Това затруднява работата. От друга страна обаче, лечебното заведение получава акредитация „Трета категория”. Според специалисти това няма как да отговаря на истината, т.е. този документ е направо с невярно съдържание. А свидетели твърдят, че комисиите от Министерството на здравеопазването изобщо не са минавали на проверки, а са работили само по документи. Лекари от болницата са подали жалба до МВР, която остава без отговор, но предизвиква поредна формална проверка. И в крайна сметка МИ-МВР получава акредитация „Трета категория” без необходимата материално-техническа база и изисквания брой хабилитирани лица (независимо че професорите в болницата на МВР са повече от професорите във ВМА). Със сигурност на изискванията за „Трета категория” отговарят две отделения. Има отделения, които няма как да изпълнят стандартите, защото не разполагат с възможности за извършване на някои дейности.
Големи пропуски има по отношение на спешната помощ – може смело да се твърди, че това отделение не отговаря на медицинския стандарт „Спешна медицина” и акредитацията „Трета категория” отново е фалшива. Във връзка с това е подадена жалба до МВР от д-р Бояджиев – зам.-началник на отделението, през февруари 2011 г., в която ясно е казано защо изискванията по стандарта не могат да бъдат изпълнени. Отговор от МВР не се получава. В средата на май д-р Бояджиев изпраща втора жалба – вече до министър-председателя Бойко Борисов, в която уведомява, че „системата на здравеопазване на служителите на МВР не е адекватна спрямо изискванията на Закона и медицинските стандарти”. Прилага и първата жалба до Цветанов, където са посочени конкретните аргументи за това – например, че лекарите с различни по вид медицински специалности са недостатъчно, че специфичните изследвания се извършват от екипи на болницата, които са на разположение извън рамките на нормалното работно време и че в отделението се извършват дейности само по 4 направления. Фактът, че на една от вратите в отделението е поставен надпис „Противошокова зала”, не означава изпълнен стандарт, защото „стандарти не се спазват с надписи”. И жалбата до министър-председателя остава без отговор. Вместо това д-р Бояджиев напуска болницата на МВР, защото смята, че няма какво повече да направи. На раздяла чува от ръководството думите: „Ти може да си прав, но си сам...”.
Ето още разпространявани заблуди. Например, че в болницата на МВР не се обслужват външни лица. Напротив, тя отдавна е отворена за всички граждани. За в. „Стандарт” пък началникът на ВМА обяснява, че целта е „полицаите и пенсионерите от системата на МВР да могат да ползват нашите болнични бази безплатно като военните”. Че нима досега полицаите са плащали за лечения или изследвания във ВМА? Не. Същото важи и за членовете на семействата им и пенсионерите от МВР. На базата на договори за сътрудничество МВР е плащало на МО.
„Присъединяването” на МИ на МВР към ВМА ще се превърне и в социален проблем. Цветанов обеща, че няма да има съкращения или ако има те ще засегнат незаетите длъжности и пенсионерите. Само че вътрешният министър явно не е наясно с някои законови текстове, по които работят лечебните заведения, а все пак болницата на МВР е регистрирана по чл. 5 ал. 1 от Закона за лечебните заведения (ЗЛЗ).
Съкращаването на незаетите длъжности е много коварна мярка, защото за да съществува например отделението „Х” в болницата на МВР, по съответния медицински стандарт в него трябва да има 4 лекари (2 специалисти и 2 без специалност). Но в отделението „Х” работят само двама лекари – как се справят, те си знаят. За останалите две лекарски длъжности умишлено не се обявяват конкурси. И като се съкратят тези незаети длъжности, автоматично отделението „Х” вече няма да отговаря на стандарта. Няма как при редукция на лекарския и медицинския състав (защото и за медицинските сестри има стандарти) да не падне нивото на компетентност на клиниките и отделенията.
Но това не е всичко. Съгласно чл. 9, ал. 6 от ЗЛЗ на територията на държавно лечебно заведение за болнична помощ може да осъществява дейност друго лечебно заведение за болнична помощ само ако клиниките, отделенията и лабораториите в двете лечебни заведения извършват различни медицински дейности. Това на практика означава, че трябва да се закрият всички дублиращи звена в болницата на МВР, когато я „присъединят” към ВМА. Или някой умник планира тя просто да се превърне в база за долекуване. Е, разбира се, хипотетично съществува и вариантът да променят ЗЛЗ, но едва ли ще се стигне дотам...
Така или иначе, на дискусията в понеделник ген. Тонев трябваше да представи „концепция за обединяването на здравните дейности” на двете ведомствени болници. Никой обаче не разбра точно каква е тази концепция, нито дали тя е обвързана с някакъв бизнес план и финансови разчети.
Остават отворени следните важни въпроси, на които преди да се предприемат реални действия, правителството трябва да отговори конкретно и ясно:
Първо, ще доведе ли планираната стъпка до редуциране на социални придобивки на служителите в МВР и какво точно ще спечелят (или изгубят) те?
Второ, какви ще са последствията за работещите близо 800 души в болницата на МВР?
http://www.xnetbg.com/

"E pluribus, unum!"
От многото, едно цяло!(лат.)
Аватар
Raptor
КОМИСАР
 
Мнения: 925
Регистриран на: 02 Сеп 2009, 10:18

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот SYNOPTIK » 30 Юни 2011, 10:58

Назрява бунт около решението за обединяването на МВР-болница с ВМА

Около 200 000 пенсионери от вътрешното министерство могат да бъдат лишени от привилегията да се лекуват при преференциални условия

Около 400 души, предимно среден медицински персонал, ще останат без работа, ако се изпълни решението МВР-болница да се обедини с Военна.

Синдикатът на медицинските служители в системата на МВР предстои да се събере на общо събрание и да вземе решения за организирани действия против обединението на двете военизирани здравни заведения.

Големият проблем, който не е решен, е за пенсионерите и членовете на техните семейства, които сега имат право да се лекуват в МВР – болница и санаториумите към нея. МВР стопанисва ведомствени санаториуми в основни балнеологични центрове и има концесия за използване на минералните води за 50 години. Ако не се вземе свестно решение около 200 000 души, контингент на болницата на МВР, могат да останат без гарантирана болнична помощ и съпътстващо лечение в санаториум.

Против реформаторското решение за обединение на Военна болница с тази на МВР основно са от средния медицински персонал и обслужващите звена. Лекарите по-скоро са съгласни, защото им се гарантира статутът на държавни служители със всички облаги от него.

Петте синдиката в МВР нямат единна позиция по въпроса, затова организацията на медицинските служители в системата се е заела да постави проблема пред обществото и управляващите.

автор: Велислав Русев
Инфо: Sofia-Press.com

Продължавам да мисля,че промяната ще е положителна ! Поне силно се надявам да е така !
Ако изобщо не се движиш, оковите почти не се усещат.
Щастието е единственото нещо, което при делене се умножава.
Аватар
SYNOPTIK
PoliceBG
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 18 Авг 2009, 14:41
Местоположение: София Завинаги един от ВАС

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот малкия » 01 Юли 2011, 22:11

Информацията е, меко казано, неточна.
Първо. Вече нееднократно ни беше обяснявано, че - от една страна - като пациенти няма да загубим правата си. Нито ние, нито членовете на семействата и родителите ни, нито пенсионираните колеги. От друга, персоналът след сливането (или вливането, или преливането - аман от икономическа терминология, когато говорим за лечебни заведения!) ще продължи да работи както досега. Държавните служители - по ЗМВР (знаете, че съществува такъв прецедент с колегите от Министерство на правосъдието), ЛРТП запазват статута си на ЛРТП по ЗМВР, а трудовите правоотношетия с тях се уреждан по чл. 123 от КТ.
Второ. Насрочено е извънредно заседание на ССП с единствена точка в дневния ред - промените в законодателството, свързани с това сливане.

Живот и здраве, проектът за изменение и допълнение на ЗОВС ще се появи на бял свят тия дни - доста преди да бъде внесен в Парламента - та може би нещата ще се поизяснят.

Лично аз също се надявам промените да са за добро.
_________________________________
Валентин Попов ГПУ - Благоевград
малкия
Синдикат
Синдикат
 
Мнения: 868
Регистриран на: 29 Авг 2009, 12:47

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот Raptor » 11 Юли 2011, 09:24

SYNOPTIK написа:...
Продължавам да мисля,че промяната ще е положителна ! Поне силно се надявам да е така !

Не продължавай!
Истината е, че в страната има общо .... 5 военни болници при 2 пъти по-малък състав на МО! Персоналът на всички военни болници е 3-4 пъти по-голям от персонала на МИ-МВР.
Другата истина е, че само Военна болница София има над 16 млн лв дългове, а МИ-МВР няма никакви задължения, освен няколко хил. лв просрочени плащания.
Третата истина е, че обслужването на пенсионерите и членовете на семействата във военните болници се свежда само до изпълнението на клиничните пътеки на ЗК - т.е. както във всяка друга болница, работеща по договор със ЗК! В МИ-МВР много често след изтичане на сроковете по клиничните пътеки тези пациенти се "долекуват" като пълноправни служители за сметка на бюджета на МВР!
http://www.xnetbg.com/

"E pluribus, unum!"
От многото, едно цяло!(лат.)
Аватар
Raptor
КОМИСАР
 
Мнения: 925
Регистриран на: 02 Сеп 2009, 10:18

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот малкия » 23 Юли 2011, 09:55

СТАНОВИЩЕ НА СФСМВР ПО СЛИВАНЕТО НА МИ НА МВР И ВМА

УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,

В последния месец бяхме поканени на две срещи, в които да ни бъде разяснено какво цели вливането на МИ на МВР във ВМА, както и да бъде чуто становището ни по въпроса.
Форматите на двете срещи бяха коренно различни. На едната присъстваха министрите на МО, МВР и МЗ, а на втората от страна на ръководството само ген. Тонев-ръководител на ВМА.
И двете срещи създадоха у нас впечатление за нещо недоизказано, но не това е важното в случая.
От предложените проектодокументи не личи сериозно отношение към проблема. Няма нужната обосновка и задълбоченост на анализа по дискутираната тема. Няма ясна визия за алгоритъма на сливането.
Оставаме с впечатление, че нашето присъствие там е с цел легализиране, най-общо казано, на идеята.
От предложението не може да се направи никакъв извод коя е причината, налагаща извършването на това вливане. Проектът не е придружен с мотиви, нито с финансова обосновка колко ще струва на държавния бюджет.

Това наше становище се основава на следните аргументи , базирани на предложения ни на втората среща във ВМА проект за ЗИД на ЗМВР:

Предложеният проект на ЗИД на ЗМВР не решава основния въпрос за даване на гаранции, че ще се запази досегашната функция на Медицинският институт на МВР да обезпечава здравното обслужване на служителите на МВР в съществуващия обем. Основанията за това са следните:

С оглед съдържанието на предложението
Въпреки че § 10, ал.2 възпроизвежда буквално чл.134 от ЗМВР, в ал.3 на същия параграф се предлага условията за осъществяване на тези дейности да се определят в Правилника за устройството и дейността на ВМА. Така практически се създава възможност подзаконовият нормативен акт (какъвто е правилникът на ВМА) да въведе условия, който съществено да ограничат изпълнението на дейностите. Например да се ограничи броя на посещенията в института от един служител в рамките на годината, да се установи период от време след посещение, преди изтичането на който да не може да се ползва медицинско обслужване, да се ограничи възможността за консултации при специалист и т.н. Прегледът на достъпните нормативни актове, който уреждат дейността на ВМА (ЗОВС, Правилник на ВМА) показва, че в тях уредба от такова естество за сегашният контингент на ВМА липсва. Това поражда въпроса какво налага де се създава такава уредба по отношение условията и реда за ползване на медицинско обслужване от служители на МВР.
Сходно е положението и по отношение на кръга лица, за които § 10, ал.4 и 5 предвиждат, че ще могат да ползват медицинско обслужване в Медицинския институт. Норма с такова съдържание следва да се формулира в същинската част на съответния закон, а не в Преходни и заключителни разпоредби на ЗИД. Това е така, защото нормата урежда трайно въпроса за лицата, а не го решава само за определен период от време след влизането в сила на съответните изменения. Не по-малко съществен е въпроса дали тези категории лица ще могат да ползват медицинско обслужване и в другите звена на ВМА, така като те са изброени в чл.3 от Правилника на ВМА. В този правилник липсва такава диференциация на сегашния контингент на ВМА. Категоричното определяне, че тези лица ползват медицинско обслужване само от този институт, доколкото нормата ще се съдържа в закон, може да доведе до откази в някои случаи те да бъдат обслужвани в другите звена, каквито са военните болници на територията на страната.
Проектът предлага закриване на ЦТЕЛК в МВР (§ 5 за отмяната на чл.134 от ЗМВР, чиято ал.2 е уредбата сега.) Това поставя въпроса кое звено във ВМА ще поеме нейните функции, поради спецификите при заболяванията на служителите в МВР в сравнение с тези в отбраната.
Прави впечатление, че формата на предложението като цяло е сгрешена и е в противоречие със Закона за нормативните актове и Указа за прилагането. Тъй като приемащата структура е ВМА, която е на пряко подчинение на министъра на отбраната (чл.78 от ЗОВС), предложенията следва да са оформени като ЗИД на ЗОВС. Съществена част от тях следва да намерят систематичното си място в съдържателната част на закона, а не като преходни правила.

С оглед статуса на служителите в медицинския институт
При реализацията на идеята за вливането крайният резултат ще бъде, че тези служители ще станат служители на МО. Дори и да се запази режима за държавна служба в МВР по отношение на тях (което е нелогично), те няма да бъдат служители на МВР.
Няма пречка законът, който вкарва промяната, да запази досегашното им положение като ниво – да не се намаляват възнагражденията, които те получават към момента на сливането и т.н. Този подход е използван при създаването на ДАНС по отношение на служителите в структурите, които влязоха в агенцията. Самата уредба, обаче, трябва да се включи в ЗОВС, тъй като там подробно се урежда държавната служба в МО.
Няма как да се гарантира, че няма да има съкращения, тъй като чл.3, ал.5 от Правилника на ВМА изрично определя, че числеността на ВМА се определя с акт на МС, а ал.7 на същия член, че длъжностното разписание на ВМА се утвърждава от министъра на отбраната по предложение на началника на ВМА. Колко човека са нужни за дейността е въпрос по целесъобразност, а не по законосъобразност.

С оглед финансовата обосновка на предложенията
Стартирането на предложението в началото на есенната сесия на Народното събрание (м.Септември), каквато явно е идеята, създава проблеми и във връзка с финансирането на дейностите.
Според чл.7 от Закона за устройството на държавния бюджет, бюджетите на държавните органи (каквито са МВР и МО) включват и всички разходи за дейността им. Според чл.15, ал.1 от същия закон, Министерството на финансите определя срок, в който държавните органи следва да представят проект на бюджета на съответния държавен орган. Този срок при всички положения следва да е съобразен със срока по чл.20, ал.5 от Закона за устройството на държавния бюджет, който задължава МФ да внесе в Народното събрание проекта за бюджет за следващата година не по-късно от два месеца преди започването й, т.е. не по-късно от 31 октомври.
Яснотата за развитието на бюджетната процедура е от значение, тъй като е свързана с отговор на въпроса по бюджета на кое министерство – МВР или МО ще се планират средствата за медицинско обслужване и издръжка, които сега се предоставят на Медицинския институт. Със сигурност тази промяна ще наложи увеличаване на бюджета на МО, което няма как да бъде заложено в проекта на бюджет за 2012 г., който се изготвя сега, тъй като все още не е станала промяната факт. Така може да се създаде положение, при което за 2012 г. да няма финансиране на дейността на Медицинския институт в рамките на ВМА и така практически служителите на МВР да бъдат лишени от медицинско обслужване. Липсата на планиран бюджет ще доведе и до невъзможност институтът да покрие задълженията си, които според § 10, ал.1 от предложението, се запазват и след вливането.

С оглед правното положение на Медицинския институт в рамките на ВМА
Предлага се в § 10, ал.1 институтът да бъде самостоятелно юридическо лице в рамките на ВМА. Според чл.3, ал.4 от Правилника на ВМА такъв статут няма нито едно от другите звена в нейната структура. Затова не става ясно кое налага медицинския институт да бъде юридическо лице, тъй като това няма нищо общо с определяне на разпоредителите с бюджетни кредити. Разпоредител е ВМА, според чл.3, ал.6 от Правилника й. Статутът на ЮЛ само ще запази тежестта институтът сам да отговаря за задълженията, които има към момента на вливането. Как ще ги погасява е въпрос, обвързан с бюджета, който ще получи.
Формулировката в §10, ал.1, че се запазват дълготрайните материални активите може да означава само, че сградният фонд на института и техниката, която има сега ще трябва да се прехвърли в МО. Няма гаранция, че след това ще се ползва точно от медицинския институт. Още повече, че § 10, ал.7 предвижда, че МС следва да уреди отношенията във връзка с вливането.


Докато повдигнатите по-горе въпроси не намерят своя категоричен и ясен отговор, СФСМВР не възнамерява да дава принципно одобрение на вливането на МИ на МВР във ВМА.
Заявяваме, че ще продължим работа в създадената работна група, създадена в рамките на ССП в МВР, тъй като това е единствения представителен формат за работа по проекта.


УС на СФСМВР
_________________________________
Валентин Попов ГПУ - Благоевград
малкия
Синдикат
Синдикат
 
Мнения: 868
Регистриран на: 29 Авг 2009, 12:47

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот Lord » 03 Авг 2011, 09:49

Дама оглави МВР болница

МВР болница вече се оглавява от специалист по вътрешни болести. Във вторник доц. д-р Даниела Монова бе представена от заместник-министър Веселин Вучков пред състава на здравното заведение. Със заповед на Цветан Цветанов за заместници са назначени доцентите Димитър Попов и Коста Костов.

Пред докторите Вучков уверил, че ръководството на МВР няма да позволи “да се разгради постигнатото до този момент и извоюваните социални придобивки за служителите, които ползват услугите на болницата”, казаха от пресцентъра на ведомството.

Доц. д-р Даниела Монова е с придобити специалности по вътрешни болести, нефрология и клинична фармакология и терапия. Тя започнала кариерата си в болница в Костинброд. През 2003 г. постъпва в МВР болница, а от миналата година става и зам.-директор. Доц. Монова има зад гърба си едно изобретение и над 150 научни публикации. Участвала е и като съавтор в над 10 учебника. Тя е и носител на златен медал от Световното изложение за иновации и изобретения през 1991 г.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=986849
________________________________________________________________
Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.” - Хамлет , по точно Шекспир;-)
Аватар
Lord
КОМИСАР
 
Мнения: 5861
Регистриран на: 19 Авг 2009, 01:21

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот Sir Humphrey » 03 Авг 2011, 18:32

Пред докторите Вучков уверил, че ръководството на МВР няма да позволи “да се разгради постигнатото до този момент и [u]извоюваните социални придобивки за служителите, които ползват услугите на болницата”[/u], казаха от пресцентъра на ведомството.


Извоюваните? Бих казал "хартисалите".
Аватар
Sir Humphrey
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1234
Регистриран на: 26 Авг 2009, 22:13

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот Лъчезар Серафимов » 04 Авг 2011, 23:33

Многократно съм споделял мнението си, че в МВР няма място за подобни структури. Болници, столове за хранене, МТСО... Общо казано и написано по стария му стил ТИЛ. От тези неща още преди много години армията ни се "отърва". Служителите на МВР трябва да имат тези придобивки по право и презумция, а МВР трябва да премахне подобни паразитни структури.
Аватар
Лъчезар Серафимов
MASTER
 
Мнения: 1164
Регистриран на: 17 Апр 2010, 01:59

Re: Обединяват ВМА и МВР-болница от 2012 г.

Мнениеот BARETATA » 13 Яну 2012, 20:30

Запазва се самостоятелността на МВР-болница
Решението обяви пред състава на медицинския институт министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов


Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов и заместникът му Веселин Вучков се срещнаха със състава на Медицинския институт на МВР. На срещата беше обявено запазването на юридическата самостоятелност на здравното заведение в организационната структура на МВР. Наред с това бяха представени и няколко промени. Запазва се нивото на здравни услуги, които МИ предоставя на служителите на МВР, членовете на техните семейства, пенсионерите от системата на МВР, курсантите от Академията на МВР и служителите, наградени с „Почетен знак”. Ще се засили функционалното взаимодействие между Военно-медицинска академия и МИ-МВР на базата на сключени договори за медицинско обслужване и ясни финанссови взаимоотношения. Закриват се поликлиничните звена на МИ-МВР в Пловдив и Варна и обособяването им в медицински служби по подобие на структурите в другите областни градове. Прекратява се практиката на безплатно предоставяне на медицинско обслужване на външни потребители от държавната администрация и поставянето на тези взаимоотношения на основите на строги финансови разчети за видовете и обема на здравните услуги.
Министър Цветанов запозна състава с утвърдения нов щат на Медицинския институт, влязъл в сила от 1 януари, призова за строга финансова дисциплина, увеличаване на инвестиционния компонент в бюджета на института и уплътняване на щата с добри специалисти.
http://press.mvr.bg/NEWS/news120113_03.htm
Чл. 5-ЗМВР: "Служителите на МВР,при изпълнение на служебните си задължения,са физически неприкосновени и се ползват с особената закрила на закона."
Аватар
BARETATA
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 4722
Регистриран на: 22 Авг 2009, 12:42


Назад към Полицията в България

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта