Един истински министър

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Re: Един истински министър

Мнениеот Lord » 11 Мар 2012, 16:01

BARETATA написа:Моето мнение,ще ти го кажа лично , защото нямам вяра на лицата ,които преглеждат Форума.


Нека си чете който иска, ние нито изнасяме КИ, нито с мненията си нарушаваме Закона, нито пък изразяваме политически пристрастия. ;) 8-)
________________________________________________________________
Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.” - Хамлет , по точно Шекспир;-)
Аватар
Lord
КОМИСАР
 
Мнения: 5861
Регистриран на: 19 Авг 2009, 01:21

Re: Един истински министър

Мнениеот SYNOPTIK » 11 Мар 2012, 16:14

Страхът ни погубва !
Все още има страх !
Как може,колега от Видин да стои с истинската си снимка и име от години,а други да се крием !?
Слагам и себе си в това число,защото и аз съм се крил,и аз понякога се налага да се крия.
Затова винаги съм залагал на Новата вълна служители-тези които открито заявяват проблемите си,и ако не намерят отговорите тук,минават "някъде там".
Как може МВР да няма реална представа за подбор на кандидатите си !?
Как все й трябват "послушковци" и "винаги верни на..." !
По-лошо ! Как въпреки всичко,системата си ги набавя точно такива !?
Тук не визирам теб,BARETATA ,защото те познавам и отлично знам становището ти и възможностите ти,и ако зависеше от такива като теб,престъпността у нас щеше да е сведена до някакъв поносим минимум.
А такива като теб са повече от 90 % в системата,но въпреки това системата е тромава и не върви.
Трябва да го признаем-не върви !
Ако изобщо не се движиш, оковите почти не се усещат.
Щастието е единственото нещо, което при делене се умножава.
Аватар
SYNOPTIK
PoliceBG
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 18 Авг 2009, 14:41
Местоположение: София Завинаги един от ВАС

Re: Един истински министър

Мнениеот spoon » 11 Мар 2012, 20:50

SYNOPTIK написа:Страхът ни погубва !
Все още има страх !



Колкото и да ми е неприятно се налага да призная, че ежедневно в службата виждам, че е така. Докога, колеги?!
spoon
Полицай
Полицай
 
Мнения: 161
Регистриран на: 12 Авг 2011, 19:52

Re: Един истински министър

Мнениеот BARETATA » 12 Мар 2012, 19:16

SYNOPTIK , благодаря за оценката , омръзна ми да ми идват жалби за насилие и обвинение в действия,несъвместими с Етичния кодекс и ЗМВР . Някои казват,че една лъжа повторена 100 пъти , става истина,ама не съм привърженик на това твърдение.Все още и до края ще отстоявам позицията си . На колегата от Видин , браво , но имам си лични причини аз да не съм така и ако някой ден направим сбирка , ще Ви го разкажа на 100 процента.А, Lord , братко от някои "службички" и предатели в пълния смисъл на думата , вяра нямам никаква , ама никаква ... Съжалявам,ако съм засегнал и обидил някой,но засега ще продължавам да пиша така и да внимавам какво пиша , не заради Страха,а заради Предпазливост от нас самите в МВР.
Чл. 5-ЗМВР: "Служителите на МВР,при изпълнение на служебните си задължения,са физически неприкосновени и се ползват с особената закрила на закона."
Аватар
BARETATA
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 4722
Регистриран на: 22 Авг 2009, 12:42

Re: Един истински министър

Мнениеот clearly » 17 Мар 2012, 12:52

Какво ли ще е мнението на министърът на МВР по констатациите които са направили от ,,Отворено общество''??И дали ще предприеме мерки за да не четем след време това което е написано по- долу?
Диагноза: МВР
Липсата на скандали май е единственото, от което МВР не може да се оплаче. Независимо дали шумни или тихи, проблемите на това ведомство, което е иначе с най-голям апарат и най-добро финансиране, са много на брой.
Скандалните разкрития за „дарителите” на МВР, за извършваните от служителите му безконтролни подслушвания и за размерите на полицейското насилие са само шумната част от проблемите на българското Вътрешно министерство. Далеч по-тихи, но не по-малко катастрофални за имиджа на ведомството са проблемите около неговата прозрачност и отчетност, твърди Иванка Иванова, ръководител на правния отдел на софийския институт „Отворено общество”.

Министерство на Всичките Работи?
МВР е единствената българска институция, която продължава да не публикува годишни отчети за своята дейност. В България секретността в сектора на сигурността се разпростира не само върху специалните служби, но и върху полицията, което не е нормално. В Европа вътрешните министерства се отчитат публично по 18 показатели, включително за начина на изразходване на обществените средства и дори за съотношението между мъжете и жените в отделните звена на системата. Допреди една година българското МВР оповестяваше публично единствено колко бюджетни средства е получило. Все още липсва публичност на важна информация, например за това каква работа и срещу какви пари е свършило министерството.
Изображение
Едва 25 на сто от българите гласуват доверие на полицията

Макар методиката за изчисляване на този важен за ефективността на полицейската работа показател да е променена, проблемите остават нерешени заради големия брой неотчетени престъпления. Според сравнителния анализ на "Отворено общество", убийствата в България са 4 пъти повече в относително изражение отколкото в Германия. В същото време България заема 6-то място в ЕС по брой на полицейски служители на 100 хиляди души от населението, докато Германия е на скромното 18-то място. Едва 25 на сто от анкетираните български граждани гласуват доверие на „родната” полиция. В Германия 8 от всеки 10 човека вярват на полицейските органи.

Митове и легенди от България

Изследването на "Отворено общество" разбива мита, поддържан от управленския елит, че ниската ефективност в сектора на сигурността е функция от липсата на средства. Или казано по друг начин - проблемите в силовите структури идвали от това, че хората там били с ниски заплати. Според Иванка Иванова обаче данните за бюджетите на съдебната система сочат съвсем друго - а именно, че проблемът с ниското заплащане в прокуратурата и съдилищата е зачеркнат още преди 5-6 години. В момента съдебната власт е много добре финансирана, а висшите магистрати и особено колегите им прокурори получават заплати, които в относително изражение са най-високите в Европейския съюз.

Но увеличаващите се доходи на магистратите ни най-малко не са спомогнали за редуцирането на явлението подкупност в съдебната система. Това означава, че увеличението на заплатите без вземане на каквито и да е други мерки, не води до автоматично намаляване на корупцията. Ще бъде много опасно, ако този печален опит бъде приложен и спрямо държавната администрация и системата на МВР, за което настояват управляващите - предупреждава в заключение Иванка Иванова от софийския институт „Отворено общество”.

Автор: Н. Цеков, Редактор: Е. Лилов http://www.dw.de/dw/article/0,,15807197,00.html
Аватар
clearly
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 715
Регистриран на: 01 Яну 2012, 19:08

Re: Един истински министър

Мнениеот clearly » 05 Апр 2012, 15:29

Изображение
Регистрирани криминални престъпления, насилие или вандализъм в ЕС по държави. Източник: Eurostat regional yearbook 2011, стр. 223 http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ ... 001-EN.PDF
Аватар
clearly
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 715
Регистриран на: 01 Яну 2012, 19:08

Re: Един истински министър

Мнениеот clearly » 05 Апр 2012, 15:35

Най-големият играч сред охранителните фирми е... МВР :D
05 апр 2012,
Изображение
МВР е заработило 106.5 милиона лева от охранителна дейност през последните две години, което прави от вътрешното министерство безапелационно най-голямата ”фирма” в бранша. Това става ясно от справка, предоставена на Mediapool по Закона за достъп до обществена информация.

Статистиката, предоставена на Mediapool от Националната асоциация на фирмите за търговска сигурност и охрана (НАФТСО) показва, че през 2010 г. целият охранителен бранш е направил оборот от 609 милиона лева. През 2010 г. полицията е заработила общо 54.5 милиона лева от договори за охрана на обекти (28.6 млн.) и сигнално-охранителна дейност (25.9 млн.). През 2011 г. постъпленията са 52 млн. лева (съответно 26.6 млн. и 25.6 млн.). Това щеше да даде пазарен дял от 9% за МВР.

По данни на НАФТСО най-голямата частна фирма в бранша е ”СОТ 161” с пазарен дял от 6%, което е равностойно на оборот от около 37 млн. лева на година.

На практика МВР се оказва най-големият играч на пазара на охранителни услуги. Министерството върти този доходен бизнес с ресурс, осигурен от данъкоплатците. Парите от охранителна дейност формират около 5% от бюджета на най-богатото българско министерство.

За гарантирането дейността по СОД полицията използва специален ресурс, а в повечето областни полицейски дирекции има специализирани информационни центрове, които се занимават с това.

Успехът на "нашата полиция" в осъществяването на охранителни услуги по договори с частни лица и фирми е трудно съпоставим с успехите й в основната дейност – да гарантира реда и сигурността на всички граждани.

Така например разкриваемостта на битовата престъпност в страната стабилно е под 50%, а МВР вече 15 години не може да отдели пари за Единната информационна система за противодействие на престъпността, което се повтаря всяка година в докладите на Брюксел.

Полицията събира пет пъти по-малко пари (11.4 млн. лв.) от глоби и санкции, основно за пътни нарушения, при положение, че по данните на ЕК страната ни е с едни от най-лошите показатели по безопасност на движението в ЕС. Добрите печалби на полицията от охранителна дейност показват, че значителен ресурс се отделя скрити приоритети на МВР, а не за опазването на обществения ред.

Частната охрана е основно перо

Данните от бюджета на институцията разкриват, че приходите от СОД и охрана на обекти са близо 43% (най-голям дял) от всички приходи на министерството (121 млн. лева).

През 2011 година МВР е спечелило 44 млн. лева от държавни такси (основно за издаване на паспорти) или 8 млн. лева по-малко от печалбата от охрана. Другите по-големи източници на средства са собствеността на МВР (около 20 млн. лева), глобите, даренията (16.5 млн. лева) и еврофондовете (16.2 млн. лева). Статистиката еднозначно сочи, че МВР събира най-малко средства от опазването на реда.

Основен дял от печалбите в охранителния сектор идват от областните дирекции на полицията. Главна дирекция ”Охранителна полиция” печели ”едва” около 3 милиона лева годишно като почти цялата сума се набира от охрана на обекти.

През 2011 година ГДОП е спечелила едва 43 хиляди лева от охрана на спортни събития и 42 хиляди лева от охрана на инкасо и превоз на товари.

Нелоялна конкуренция

Усилията на МВР да печели от охрана поставят и втори проблем, който е от чисто търговско естество - законодателството позволява на МВР да бъде нелоялен конкурент на частните фирми.

МВР от една страна лицензира, от друга – контролира, а от трета - наказва за извършени нарушения частните охранителни фирми. В същото време законът за МВР позволява на министерството да участва на пазара на охранителни услуги с ресурс, платен от данъкоплатците, включително с данъците на охранителните фирми и да печели от това. Като лицензиращ орган МВР има и пълен достъп до информацията относно дейността на негови конкуренти, част от която е търговска тайна.

Европейското законодателство категорично не допуска контролиращ и лицензиращ орган да е и участник на пазара, но в България това все още е възможно.

Поради това в началото на март организацията на фирмите от охранителния бранш (БСИС) поискаха да се отнеме правото на МВР да извършва частна охранителна дейност. В края на март същото поискаха в отворено писмо до Народното събрание и от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България.

Пореден български прецедент с МВР

Преди 2 години Комисията за защита конкуренцията (КЗК) направи проучване на темата по сигнал на БСИС, стигайки до извода, че няма министерство в страна от ЕС, което да предлага охранителна дейност на договорна основа. Подобен на българския казус е възникнал през 2006 година в Литва, където със заповед на генералния комисар на литовската полиция е позволено да се предоставят такива услуги. Още същата година местната комисия за защита на конкуренцията решава, че това е нелоялна конкуренция и заповедта е отменена.

Мотивите в решението са напълно идентични с българския казус – полицията не трябва да се конкурира с частните фирми на пазара, защото полицаите имат повече правомощия от охранители и винаги биха били предпочитани за сключване на договор. Литовските власти изтъкват и аргумента, че местното министерство лицензира и контролира фирми, което също води до неравнопоставено положение.

Българската комисия обаче постановява, че полицията и охранителните фирми не са конкуренти по смисъла на Закона за частната охранителна дейност, защото полицията черпи своите правомощия от Закона за МВР, и препраща въпроса към Народното събрание.

Това е пореден прецедент в рамките на ЕС с българското вътрешно министерство. През 2011 година избухна скандалът с даренията за МВР, който смая европейските партньори и доведе до спиране на донорството от частни лица и фирми. Запазено обаче е правото да се приемат дарения, ако дарителят е публична институция или фирма, която е 100% общинска или държавна собственост.

В началото на 2012 година проучване на Mediapool показа, че именно чрез втория тип дарители МВР заобикаля Закона за обществените поръчки при закупуването на техника.

Най-скъпата охрана е полицейската

При предоставянето на своите охранителни ”услуги” МВР работи със завидните 20% печалба, става ясно от ценоразписа, изпратен до КЗК от министерството. По думите на главния секретар на НАФТСО Иван Иванов няма охранителна фирма в страната, която да работи с толкова голяма надценка. Причината е същата като в литовския казус – хората са готови да плащат на полицията, защото тя има по-големи правомощия и оттам по-големи възможности да им реши проблема.

В отговора си до КЗК вътрешното министерство заявява, че парите, спечелени от охранителна дейност, се използват за покриване на нуждите на цялата институция. Същият аргумент бе изказан от вътрешния министър Цветан Цветанов, преди сам да забрани дарения от частни лица и фирми. МВР обаче използва за собствени нужди и парите от глоби за нарушаване на обществения ред, което отново връща въпро за баланса на приоритетите.

”Ще дойде момент, в който МВР само ще достигне до извода, че е по-добре да се концентрира върху контролните си функции и ще се откаже от този вид охранителната дейност”, коментира Иван Иванов.

В момента голяма част от областните дирекции на МВР са публикували на официалните си сайтове или директно на сайта на министерството реклами на СОД-услугите си. От тях се разбира, че вътрешното министерство предлага най-качествената услуга в бранша и поддържа значителен ресурс за извършването на тази дейност.

Дори и да е на загуба от бизнеса си, полицията без заплати няма да остане.
http://www.mediapool.bg/%D0%BD%D0%B0%D1 ... 91497.html
Аватар
clearly
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 715
Регистриран на: 01 Яну 2012, 19:08

Re: Въпроси и отговори от министър Цветанов

Мнениеот clearly » 06 Апр 2012, 12:12

Изображение
Изображение Цветанов ще бъде "Вашият събеседник" във "Винаги в неделя" с Николай Бареков. Ако искате да го попитате нещо, може да го направите на определеното за това място в сайта на предаването> http://tv7.bg/vinagi-v-nedelia/Question?guestId=7668712 .
Аватар
clearly
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 715
Регистриран на: 01 Яну 2012, 19:08

Re: Един истински министър

Мнениеот clearly » 08 Апр 2012, 15:51

Изображение
,,Министерството на вътрешните работи измисли нов начин да си докара още приходи към огромния бюджет за издръжката му, който заедно с осигуровките възлиза на 2% от БВП на страната.

След като преразгледали дългата си тарифа за таксите, които събират от гражданите и фирмите, от ведомството открили, че продавачите на пожарогасители и други стоки, свързани с пожарната безопасност, стоят "нерегулирани" на пазара. Затова им се въвежда такса, като тези, които имат само един търговски обект, ще плащат най-скъпо''.
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... ovcite_na/
Аватар
clearly
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 715
Регистриран на: 01 Яну 2012, 19:08

Re: Един истински министър

Мнениеот clearly » 08 Апр 2012, 18:36

Поствам ви и тук инфото от ЗАСЕДАНИЕ на Министерския съвет
28 март 2012 г

Точка 28
Проект на Постановление за изменение на Постановление №86 на Министерския съвет от 2010 г. за заплатите на военнослужещите и цивилните служители по Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и на държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение по Закона за министерството на вътрешните работи

БОЙКО БОРИСОВ: Внасят заместник министър-председателят и министър на вътрешните работи и министърът на отбраната.
Приема се точка 28. http://pris.government.bg/prin/document ... 2Riy9RjQ==


Да видим след изменението на постановлението ,какво е Обн. ДВ. бр.27 от 3 Април 2012г.за заплатките на някой хора :D ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 68 ОТ 29 МАРТ 2012 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 86 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2010 Г. ЗА ЗАПЛАТИТЕ НА ВОЕННОСЛУЖЕЩИТЕ И ЦИВИЛНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ ПО ЗАКОНА ЗА ОТБРАНАТА И ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И НА ДЪРЖАВНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ И ЛИЦАТА, РАБОТЕЩИ ПО ТРУДОВО ПРАВООТНОШЕНИЕ ПО ЗАКОНА ЗА МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ (ДВ, БР. 36 ОТ 2010 Г.)
В сила от 01.01.2012 г.

Обн. ДВ. бр.27 от 3 Април 2012г.

МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В чл. 2 се правят следните изменения:
1. В ал. 2 думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".
2. В ал. 4 думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".

§ 2. В чл. 5 думите "§ 10 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за
2011 г." се заменят с "§ 9 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2012 г.".

§ 3. В приложение № 3 към чл. 2, ал. 2 и в приложение № 5 към чл. 2, ал. 4 (поверително) думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".

§ 4. В таблицата на приложение № 6 към чл. 2, ал. 5 се правят следните изменения:
1. Думите "1 юли 2011 г." се заменят с "1 януари 2012 г.".
2. (В сила от 01.05.2012 г.) Навсякъде в колона 4 числата "270" и "284" се заменят с "290".

§ 5. В приложения № 7 - 9 думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".

§ 6. В таблицата на приложение № 10 към чл. 2, ал. 9 се правят следните изменения:
1. Думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".
2. (В сила от 01.05.2012 г.) Навсякъде в колона 4 числото "275" се заменя с "290".

§ 7. В таблицата на приложение № 11 към чл. 2, ал. 10 се правят следните изменения:
1. Думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".
2. В пореден № 2, колона 5 числото "990" се заменя с "1037".
3. В пореден № 3, колона 5 числото "722" се заменя със "727".

§ 8. Приложение № 12 към чл. 2, ал. 11 се изменя така:
"Приложение № 12 към чл. 2, ал. 11

ТАБЛИЦА
за размера на минималните и максималните основни месечни заплати на лицата, работещи по трудово правоотношение в Министерството на вътрешните работи

№ Длъжностни наименования и От 1 януари 2012 г. От 1 май 2012 г.
по ред образователна степен минимална основна месечна заплата максимална основна месечна заплата минимална основна месечна заплата максимална основна месечна заплата
(в лв.) (в лв.) (в лв.) (в лв.)
Раздел I. Политически кабинет
1. Заместник-министър 602 1826 626 1901
2. Началник на кабинета на министър 602 1505 626 1567
3. Директор на дирекция 602 1477 626 1538
4. Парламентарен секретар 602 1425 626 1483
5. Съветник на министъра 602 1372 626 1429
6. Експерт 602 1237 626 1287
7. Раздел ІІ. Ръководни, аналитични и приложни специалисти с висше образование
1. Образователно-квалификационна степен: "магистър", "бакалавър" 602 1098 626 1143
2. Образователно-квалификационна степен: професионален бакалавър по......... 602 607 626 632
8. Раздел III. Специалисти със средно специално образование 414 510 430 556
9. Раздел IV. Специалисти със средно образование 414 473 430 491
10. Раздел V. Помощен персонал 414 449 430 469
11. Раздел VІ. Квалифицирани работници 414 458 430 477
12. Раздел VII. Неквалифицирани работници; пазачи и чистачи 281 292 292 305

Забележки:
1. В рамките на минималните и максималните основни месечни заплати по длъжностни наименования и раздели от таблицата министърът на вътрешните работи определя диференцирани диапазони за длъжностите от Класификатора на длъжностите в МВР за различните структурни звена, специфика на работа, професионален стаж и други.
2. Индивидуалните основни месечни заплати се определят в рамките на диференцираните диапазони."



§ 9. В приложение № 13 към чл. 2, ал. 12 думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".

§ 10. В таблицата на приложение № 14 към чл. 2, ал. 13 се правят следните изменения:
1. Думите "2011 г." се заменят с "2012 г.".
2. (В сила от 01.05.2012 г.) В колона 3 числото "281" се заменя с "293".
3. (В сила от 01.05.2012 г.) В колона 4 числото "293" се заменя с "305".

§ 11. В § 4 от преходните и заключителните разпоредби думите "§ 66, ал. 1 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2011 г." се заменят с "§ 66, ал. 1 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2012 г.".

Заключителни разпоредби


§ 12. Средствата за прилагане на постановлението се осигуряват в рамките на разходите за заплати, възнаграждения и задължителни осигурителни вноски на лицата по трудови, извънтрудови и служебни правоотношения (разходи за персонал), утвърдени с приложение № 6 към чл. 16 от Постановление № 367 на Министерския съвет от 2011 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2012 г. (ДВ, бр. 106 от 2011 г.), бюджета на Националната разузнавателна служба за 2012 г. и трансфера на републиканския бюджет по съответните самостоятелни бюджети.

§ 13. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2012 г. с изключение на § 4, т. 2, § 6, т. 2 и § 10, т. 2 и 3, които влизат в сила от 1 май 2012 г.
Информацията е предоставена от Сиела.НЕТ http://citybuildhome.bg/act/postanovlen ... 2135783314

Видно от горното е ,че ще има повече пари за по-първите, а именно горната допустима граница за заплатата на заместник-министър става 1901 лв., което е със 100 лв. повече. Лимитът за началник на кабинета е 1567 лв., а за съветник – 1429 лв. Униформените служители няма да получат увеличение за разлика от униформеното ръководство. :oops:
Аватар
clearly
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 715
Регистриран на: 01 Яну 2012, 19:08

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство на МВР

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта