Молба за съдействие.

Модератори: ribaflic, Lord, Raptor, osata

Молба за съдействие.

Мнениеот Митев » 22 Мар 2016, 21:23

Здравейте, не знам дали темата е на правилното място във форума, ако не е моля да бъде преместена в подходящият раздел.
Имам спешна нужда от Закона за народната милиция. За да не помислите, че има грешка, наистина става дума за закона за народната милиция, като ми е необходим с текстовете до 1989 год.
Не го открих никъде в нито един сайт в нета, ако някой от вас може да ми помогне ще му бъда много благодарен. Предварително благодаря на откликналите на молбата ми.
Митев
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 42
Регистриран на: 22 Мар 2016, 21:17

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот dakota_ » 23 Мар 2016, 00:20

Митев написа:Здравейте, не знам дали темата е на правилното място във форума, ако не е моля да бъде преместена в подходящият раздел.
Имам спешна нужда от Закона за народната милиция. За да не помислите, че има грешка, наистина става дума за закона за народната милиция, като ми е необходим с текстовете до 1989 год.
Не го открих никъде в нито един сайт в нета, ако някой от вас може да ми помогне ще му бъда много благодарен. Предварително благодаря на откликналите на молбата ми.


Адвоката ти трябва да има този закон нищо, че е отменен отдавна. Ако не е проблем сподели за какво търсиш ЗНМ и ако не е за това, което си мисля ще ти помогна. Почти съм сигурен за какво ти е необходим този закона. Ако не си пряко засегнат и гледаш как да изкараш пари без да си потърпевш или да си положил труд за тези пари, откажи се от това, такива "обезщетения" присядат на гърлото после.
dakota_
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1718
Регистриран на: 11 Окт 2009, 21:29

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот brb » 23 Мар 2016, 09:44

Митев, не му обръщай внимание на самозабравилия се каубой от Дакота. Той вечно се мисли за голямото "добрютро" и ръси обиди и закани навсякъде, ама си е стар канцеларски плъх с навици на дзержински касапин и без никакви познания и човешки обноски.
В "Апис" няма ЗНМ и значи, че в електронен вариант е доста трудно намирането на ЗНМ.
Най-добре е да идеш в Народната библиотека и да потърсиш ДВ - бр. 89/1976 г., но да знаеш, че има доста изменения и допълнения, които също ще потърсиш пак там.
Ако те мързи - оттук си купи основния текст (с ЕКОНТ ще ти легне около беронка):
http://auction.bg/item.php?id=503094
Помочь тебе всегда готов!
Майор-разведчик Кузнецов
Запашеш ли меч, го носиш вечно.
brb
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 69
Регистриран на: 11 Фев 2016, 15:18

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот brb » 23 Мар 2016, 09:48

Митев, ето ти малко информация:
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ

ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ
ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 11 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 28 ФЕВРУАРИ 1977 Г.
Обн. ДВ. бр.22 от 18 Март 1977г., изм. ДВ. бр.42 от 30 Май 1980г., изм. ДВ. бр.68 от 2 Септември 1988г., изм. ДВ. бр.73 от 11 Септември 1990г., изм. ДВ. бр.41 от 24 Май 1991г., изм. ДВ. бр.77 от 22 Септември 1992г.
Отменено основание - виж § 3 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за Националната полиция - ДВ, бр. 109 от 28 декември 1993 г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. Народната милиция изпълнява задачите, възложени й със Закона за Народната милиция (наричан в правилника за краткост закона), с други закони и укази и с нормативни актове на Министерския съвет, при строго спазване на социалистическата законност, принципите на социалистическия хуманизъм и единоначалието. В своята дейност тя развива всестранно връзките си с трудещите се и се опира на тяхната активна помощ.

Чл. 2. Служителите от Народната милиция са длъжни да проявяват висока култура в работата си, да се отнасят тактично и вежливо с гражданите, да зачитат тяхната чест и достойнство и да бъдат бдителни и дисциплинирани.

Чл. 3. (1) Длъжностните лица от учрежденията, стопанските и другите организации са длъжни да оказват помощ и съдействие на служителите на Народната милиция, да им дават необходимите справки и да ги улесняват при изпълнение на служебните им задачи.
(2) Гражданите не трябва да създават затруднения и да пречат на органите на Народната милиция и тяхната дейност.

Глава втора.
ПО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАДАЧИТЕ, ПРАВАТА И ЗАДЪЛЖЕНИЯТА НА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ
Чл. 4. За изпълнение на задачите по охраната на обществения ред Народната милиция:
1. провежда система от мерки за спазване на обществения ред в населените места, курортните комплекси, обществените заведения, при масови тържества, митинги, манифестации, спортни състезания, културни и други обществени прояви;
2. упражнява контрол за изпълнение от длъжностните лица и гражданите решенията на държавните органи по въпросите на обществения ред;
3. взема необходимите мерки за предотвратяване или преустановяване нарушенията на обществения ред, както и за възстановяването му, когато той е нарушен;
4. води борба съвместно с държавните и обществените органи и организации срещу хулиганството, безделието, скитничеството, просията, алкохолизма, моралната разпуснатост, наркоманията и другите противообществени прояви;
5. (изм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) наред с другите си задължения участвува в мероприятията на народните съвети при стихийни и обществени бедствия за привличане помощта на населението и за осигуряване на транспортни средства от учреждения, стопански и други организации, необходими за провеждане на спасителни, аварийно-възстановителни и карантинни мероприятия.

Чл. 5. За защита на правата и законните интереси на гражданите и на социалистическите организации и за опазване на социалистическата собственост Народната милиция:
1. взема мерки за предотвратяване на престъпления или други противообществени прояви, с които се засягат правата и законните интереси на гражданите и на социалистическите организации;
2. взема мерки за оказване на неотложна помощ на пострадали лица, както и на лица, които създават реална опасност за живота и здравето на населението;
3. оказва съдействие на медицинските органи при провеждане на неотложни санитарни мероприятия за отстраняване или ограничаване на причини и условия, които създават реална опасност за живота и здравето на населението;
4. организира патрулно-постова служба и използува сигнално-охранителна техника и други способи и средства за опазване на социалистическата собственост на гражданите;
5. извършва проверки за изясняване на сигнали и съобщения от длъжностни лица и граждани за престъпления от общ характер;
6. изисква от съответните длъжностни лица да извършват по установения ред и в определените срокове ревизии и инвентаризации при наличие на данни за извършено престъпление в учреждения, стопански и други организации;
7. анализира данните за престъпността в отделни отрасли на народното стопанство и информира съответните партийни и държавни органи за установените причини и условия, които способствуват за извършването на престъпления.

Чл. 6. (1) При изпълнение на задачите по чл. 6 от закона Народната милиция извършва и следното:
1. провежда обща и индивидуална превантивна работа за предпазване гражданите от извършване на престъпления или други противообществени прояви;
2. провежда мероприятия за предотвратяване на престъпленията и другите противообществени прояви, като изяснява причините и условията, които ги пораждат, и взема или предлага мерки за тяхното отстраняване;
3. провежда оперативноиздирвателни действия за разкриване на извършени престъпления и на техните извършители;
4. организира и поддържа постоянно оперативно дежурство по охрана на обществения ред, опазване на живота и здравето на гражданите, опазване на социалистическата и личната собственост и осигуряване безопасността на движението;
5. изпълнява разпорежданията на прокуратурата и на съда за принудително довеждане и за задържане на лица;
6. изпълнява решенията на съответните органи за настаняване на малолетни и непълнолетни в трудово-възпитателни училища;
7. охранява и конвоира задържани лица;
8. осигурява своевременна регистрация и отчет на извършените престъпления от общ характер, както и на други правонарушения;
9. предава данни за лицата, извършили противообществени прояви, на съответните органи, организации и трудови колективи за вземане на необходимите мерки за обществено въздействие;
10. съхранява намерените и предадените в поделенията на Министерството на вътрешните работи документи, ценности и други вещи и взема мерки за връщането им на законните притежатели, а когато е невъзможно те да се установят, ги предава на съответния народен съвет.
(2) Народната милиция изпълнява задачите, възложени й с друг закон, указ или нормативен акт на Министерския съвет по установения в тях ред.

Чл. 7. (1) Предупреждаването по чл. 12, ал. 2 от закона на лица, за които има достоверни данни, че съществува опасност да извършат престъпление или грубо нарушение на обществения ред, се извършва с протокол.
(2) В протокола по предходната алинея се вписват правонарушението, за което съществува опасност, че може да бъде извършено от лицето, последиците от него и отговорността, която ще носи предупреденият.

Чл. 8. Служителите от Народната милиция могат да изискват от граждани данни при условията на чл. 17 от закона да представят личните си паспорти или други документи, удостоверяващи самоличността им, само когато това е необходимо за изпълнение на служебните им задължения.

Чл. 9. (1) Влизането в жилищни и други помещения на граждани в случаите, предвидени в чл. 19 от закона, става, след като се обясни целта на влизането.
(2) При влизане в жилищни и други помещения на граждани не могат да се извършват действия, които не се налагат от целта на влизането и които уронват честта и достойнството на обитателите.
(3) Влизането в помещения на учреждения и обекти, в които има установен специален ред за влизане, както и в поделения на въоръжените сили, става само по установения за това ред.

Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 77 от 1992 г.) (1) В случаите на чл. 24, ал. 1 от закона, включително при разпръскване на масови прояви, които грубо нарушават обществения ред, здравето, правата и свободите на гражданите, обществено или лично имущество, органите на полицията могат да използват следните помощни средства:
1. белезници, усмирителни ризи;
2. гумени и електрошокови палки и прибори;
3. химически вещества, утвърдени от министъра на здравеопазването;
4. служебни животни - кучета, коне;
5. халосни патрони, патрони с гумени, пластмасови и шокови куршуми;
6. устройства за принудително спиране на транспортните средства;
7. водни и въздушни струи;
8. бронирани машини и вертолети.
(2) Помощните средства по предходната алинея се използват само когато е очевидно, че функциите на органите на полицията не могат да бъдат осъществени без тяхната употреба.
(3) Не се допуска употребата на помощни средства сещу малолетни, бременни жени или лица в безпомощно състояние.
(4) Редът за употреба на помощните средства по ал. 1 се определя с инструкция на министъра на вътрешните работи.

Чл. 10а. (Изм. - ДВ, бр. 73 от 1990 г., отм., бр. 77 от 1992 г.)

Чл. 11. (1) За всеки отделен случай на употреба на физическа сила, на помощно средство или на оръжие се съставя протокол, в който се отразяват обстоятелствата, наложили употребата им.
(2) Принудително отвеждане на граждани в поделенията на Народната милиция или в народните съвети се вписват в специален регистър. При поискване на гражданите се издава документ.

Чл. 12. (1) Важни и неотложни служебни задачи, при които служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция могат да използуват превозни и съобщителни средства по чл. 27 от закона, са: залавяне на бягащо лице, извършило престъпление, оказване на незабавна помощ при пожари, наводнения и други стихийни и обществени бедствия, както и на незабавна помощ на пострадали лица.
(2) Разходите за използуваните лични превозни и съобщителни средства се заплащат от поделения на Народната милиция въз основа на документ, издаден от служителя, който ги е ползувал. В документа се отбелязват трите имена на собственика, регистрационният номер на превозното средство, времето, през което е ползувано превозното или съобщителното средство, поводът, маршрутът, трите имена на служителя от Народната милиция и поделението, в което той работи.
(3) Документ по предходната алинея се издава и на водачите на държавни, кооперативни и обществени превозни средства за оправдаване на направените разходи.
(4) На водачите на дипломатически, военни и чуждестранни превозни средства може само да се предложи да откарат пострадали до най-близкото здравно заведение за оказване на неотложна помощ.

Глава трета.
ПО ОРГАНИЗАЦИЯТА, ЛИЧНИЯ СЪСТАВ И МАТЕРИАЛНОТО ОСИГУРЯВАНЕ НА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ
Чл. 13. (Доп. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) (1) Министърът на вътрешните работи утвърждава структурата и щатовете на поделенията на Народната милиция, създава и закрива структурни звена в рамките на утвърдените от Министерския съвет числен състав, брой на управленията и фонд "Работна заплата".
(2) (Нова - ДВ, бр. 42 от 1980 г., изм., бр. 68 от 1988 г.) Организационната структура, щатът и числеността на персонала на териториалните поделения на Народната милиция, без ведомствената милиция, се утвърждават от министъра на вътрешните работи и председателите на изпълнителните комитети на народните съвети.
(3) (Нова - ДВ, бр. 42 от 1980 г., изм., бр. 68 от 1988 г.) Териториалните поделения на Народната милиция, които осъществяват дейността по охраната на обществения ред и безопасността на движението (без състава на строевите и специализираните поделения и поделенията за специална и друга самоохрана), детските педагогически стаи, домовете за временно настаняване на малолетни и непълнолетни, домове за временно настаняване на пълнолетни лица и заведенията за отрезвяване, се създават и закриват по предложение на председателя на изпълнителния комитет на съответния общински народен съвет със заповед на министъра на вътрешните работи.

Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) (1) Дирекцията на Народната милиция ръководи и контролира всички териториални поделения на Народната милиция, включително и ведомствената милиция.
(2) Териториалните поделения на Народната милиция под ръководството на изпълнителните комитети на народните съвети осъществяват ръководство на силите на обществеността, които участвуват в организираната от народните съвети дейност по охрана на обществения ред.
(3) Народните съвети и техните изпълнителни комитети ръководят и контролират дейността на подчинените им органи на Народната милиция съобразно правомощията, предоставени им със Закона за Народната милиция и други нормативни актове.

Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) (1) Началниците на териториалните поделения на Народната милиция, които ръководят личния състав, в своята дейност се подчиняват както на вишестоящите органи на Министерството на вътрешните работи, така и на съответните народни съвети и техните изпълнителни комитети.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г.) В изключителни случаи, като масови тържества, фестивали, стихийни или обществени бедствия и други подобни, с решение на директора на Народната милиция или на началника на областното управление на Министерството на вътрешните работи съставът на териториалните поделения на милицията може да бъде използуван и извън територията на общината или на областта, за което се уведомява председателят на изпълнителния комитет на съответния народен съвет.

Чл. 15а. (Нов - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) (1) Народните съвети и техните изпълнителни комитети приемат отчети за дейността на териториалните поделения на Народната милиция.
(2) Районните инспектори на Народната милиция отчитат дейността си и състоянието по охраната на обществения ред на територията на своя район пред обществеността.
(3) Преписи от решенията на окръжните народни съвети и техните изпълнителни комитети, отнасящи се до борбата с престъпността, охраната на обществения ред и безопасността на движението, се изпращат в Дирекцията на Народната милиция.

Чл. 16. (1) Назначаването и уволняването на служителите от Народната милиция се извършват:
1. на офицерския състав - от министъра на вътрешните работи;
2. на сержантския и редовия състав и на административно-техническия и помощния персонал - от директора на Народната милиция, съответно от началника на поделението, към което се числят по щат.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) Началниците на териториалните поделения на Народната милиция се избират и освобождават от длъжност от народните съвети по предложение на министъра на вътрешните работи.
(3) Районните инспектори на Народната милиция се назначават след съгласуване с изпълнителните комитети на съответните народни съвети, където е седалището им.

Чл. 17. (1) Заповедите за уволнение на служителите от сержантския и редовия състав на Народната милиция могат да бъдат обжалвани в двуседмичен срок от връчването им пред министъра на вътрешните работи, който се произнася по жалбата в едномесечен срок.
(2) В сроковете по предходната алинея се подават и разглеждат молбите за преразглеждане на заповедите за уволнение на младшите и старшите офицери от Народната милиция.

Чл. 18. (1) Даването на звание, повишаването и понижаването в звание на лицата по чл. 34, ал. 2 от закона се извършват:
1. на школниците и курсантите - от началника на съответното учебно заведение;
2. на сержантския и редовия състав - от директора на Народната милиция, съответно от началника на поделението, към което се числят по щат.
(2) По реда на този член се извършва повишаване в звание и посмъртно.

Чл. 18а. (Нов - ДВ, бр. 42 от 1980 г., изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г.) (1) Изпълнителните комитети на общинските народни съвети и на Столичния народен съвет и Министерството на вътрешните работи осигуряват на териториалните поделения на Народната милиция по охраната на обществения ред, безопасността на движението, паспортната система, детските педагогически стаи, домовете за временно настаняване на малолетни и непълнолетни, домовете за временно настаняване на пълнолетни лица и заведенията за отрезвяване обзаведени сгради и помещения, автотранспорт, свързочни и други технически средства по нормативи, утвърдени от министъра на вътрешните работи.
(2) Снабдяването на териториалните поделения на Народната милиция с вещево доволствие, свързочни, технически и други специални средства се осигурява от Министерството на вътрешните работи.

Чл. 18б. (Нов - ДВ, бр. 42 от 1980 г., изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г., бр. 41 от 1991 г.) (1) Министерството на финансите, Министерството на вътрешните работи, Временния столичен изпълнителен комитет и временните общински изпълнителни комитети ежегодно чрез бюджетите на народните съвети осигуряват средства за битовите условия и материално-техническата база по предходния член, а чрез бюджета на Министерството на вътрешните работи - средства за заплати, допълнителни възнаграждения, хранително и вещево доволствие, облекло, пътни пари при отпуск и за обучение на личния състав от териториалните поделения на милицията и други разходи.
(2) Министерството на вътрешните работи осигурява чрез своя бюджет издръжката на останалата обща милиция, включително на строевите поделения и поделенията за специална и друга самоохрана.

Чл. 18в. (Нов - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) Служителите от общата милиция в териториалните поделения на Народната милиция ползуват почивните домове и жилищния фонд както на Министерството на вътрешните работи, така и на съответните народни съвети.

Чл. 19. Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция носят униформено облекло и отличителни знаци, утвърдени от министъра на вътрешните работи, съгласувано с министъра на народната отбрана.

Чл. 20. На служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция се зачислява оръжие съобразно задачите, които изпълняват.

Чл. 21. (1) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция получават заплата за длъжност и звание, допълнителни възнаграждения, хранително и вещево доволствие и др. в размери, определени от Министерския съвет.
(2) Административно-техническият и помощният персонал от Народната милиция получават работна заплата и допълнителни възнаграждения по размери, определени за гражданските ведомства, и допълнителни възнаграждения за работа в Народната милиция, определени от Министерския съвет.
(3) Школниците и курсантите от Народната милиция получават заплата за длъжност и звание.

Чл. 22. Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция могат да бъдат награждавани с морални, парични и предметни награди, съгласно Указа за духовното стимулиране.

Чл. 23. На служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция, извършващи вредни за здравето работи или работи от особен характер, се въвежда намален работен ден, като се спазват разпоредбите на Кодекса на труда.

Чл. 24. Бременните жени от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция, които работят при вредни или тежки условия, се трудоустрояват в седемдневен срок от установяване на бременността по условията и реда, определени от Кодекса на труда.

Чл. 25. (1) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция при изпълнение на служебните си задължения пътуват безплатно с обществения градски транспорт (без таксиметровия).
(2) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция, които обслужват железопътния и водния транспорт, при изпълнение на служебните си задължения пътуват безплатно с влаковете и корабите в районите, които обслужват.

Чл. 26. (1) За даване на допълнително възнаграждение за прослужено време, на допълнителен отпуск и еднократни парични обезщетения и поощрения за трудов стаж в Народната милиция се зачита и времето:
1. прослужено на офицерски и сержантски длъжности от свръхсрочнослужещия състав на въоръжените сили, Държавна сигурност, Строителни войски, войските на Министерството на транспорта и Министерството на съобщенията и дирекция (отдел) "Затвори" при Министерството на правосъдието и нейните поделения след 9. IX. 1944 г., в Съветската армия и в милицията на СССР;
2. прекарано в антифашистките партизански отряди и в други антифашистки въоръжени сили в страната и в чужбина;
3. прекарано във фашистките затвори от политическите затворници, в концентрационните лагери, времето, през което служителите са били политически емигранти, интернирани, нелегални и на платена нелегална революционна работа до 9. IX. 1944 г.;
4. прослужено на длъжности от пожарникарския и офицерския (началническия) състав в Противопожарната охрана след 9. IX. 1944 г.;
5. прослужено на граждански длъжности и професии.
(2) Прослуженото време по т. 5 на предходната алинея се трансформира в съотношение 5 години от трета категория, 4 години от втора категория и 3 години от първа категория за 4 прослужени години в Народната милиция.
(3) Прослуженото време по т. 5 на ал. 1 се зачита за получаване на еднократно парично обезщетение при уволнение и за ползуване допълнителен отпуск, ако служителят има прослужени най-малко 10 години в Народната милиция самостоятелно или заедно със зачетеното време по т. 1-4 включително на ал. 1.

Чл. 27. За проявен героизъм със заповед на министъра на вътрешните работи служителите от офицерския, сержантския и редовия състав и запасните от Народната милиция могат да бъдат зачислени за вечни времена в поделенията, където са служили, или записани в почетната книга на Министерството на вътрешните работи.

Чл. 28. Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция, починали при или по повод изпълнение на служебния си дълг, се погребват със съответните почести.

Чл. 29. Редът за преминаване службата на служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Народната милиция, както и поощренията и дисциплинарните наказания и условията за прилагането им се определят с наредби на министъра на вътрешните работи.

Глава четвърта.
ОБЩИНСКА МИЛИЦИЯ
Чл. 30-35. (Отм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.)

Глава пета.
ВЕДОМСТВЕНА МИЛИЦИЯ
Чл. 36. (1) Ведомствената милиция охранява поверените й обекти и осигурява обществения ред в тях. При изпълнение на тези задачи ведомствената милиция има задълженията и правата на общата милиция.
(2) Ведомствената милиция в изключителни случаи, с разрешение на директора на Народната милиция, съгласувано с ръководителите на съответните учреждения, стопански или други организации, при които е създадена, може да се използува и за изпълнение на задачи вън от поверените й обекти, след като се вземат необходимите мерки за охраната им.

Чл. 37. (Изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г., бр. 41 от 1991 г.) Обектите за охрана и щатът на ведомствената милиция се определят по договор между Министерството на вътрешните работи и съответните фирми и други организации.

Чл. 38. (1) За създаване на ведомствена милиция Дирекцията на Народната милиция и съответното учреждение, стопанска или друга организация сключват договор.
(2) В договора се определят задълженията на страните по охраната на обекта, щатните бройки, материалното, техническото и финансовото осигуряване, разходите за обучение на служителите, оборудването на обекта във връзка с охраната му и сроковете за привеждане на сумите за издръжката на ведомствената милиция. Споровете по сключването и изпълнението на договора се решават от висшестоящите органи.
(3) Препис от договора се изпраща на териториалното поделение на Народната милиция, в чийто район се намира охранявания обект, както и на ръководителя на обекта.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г.) Промените в щата на ведомствената милиция се извършват съгласувано с Министерството на икономиката и планирането и със съответното министерство или друго ведомство, без да се сключва нов договор.

Чл. 39. Охраната на обектите с ведомствена милиция се поема след окончателното изпълнение на предвидените в договора задължения за оборудването на обектите и за материално-битовото осигуряване на служителите от ведомствената милиция.

Чл. 40. Офицерският, сержантският и редовият състав, необходим за поддържане охраната на обекта с ведомствена милиция, се определя в зависимост от характера и важността на обекта и броя на постовете и маршрутите по нормативи, установени за общата милиция.

Чл. 41. Служителите от ведомствената милиция се обучават в школи и курсове, организирани от Министерството на вътрешните работи.

Чл. 42. Ведомствената милиция се ръководи от нейните командири и от началниците на съответните териториални поделения на Народната милиция.

Чл. 43. Ръководителите на учреждения, стопански и други организации, които се охраняват с ведомствена милиция, могат да правят предложения пред териториалните поделения на Народната милиция за усъвършенствуване на охраната. При установяване на нередности те уведомяват началника на териториалното поделение на Народната милиция.

Чл. 44. (1) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г.) Издръжката на ведомствената милиция се определя на базата на норми и нормативи, определени от министъра на вътрешните работи и министъра на икономиката и планирането. Върху общата сума за издръжката на личния състав се начисляват 2% за разходи по общото ръководство и контрол на ведомствената милиция от поделенията на Министерството на вътрешните работи.
(2) На служителите от ведомствената милиция, които работят при неблагоприятни и други специфични условия, се изплащат допълнителни възнаграждения и се отпускат противоотрови по условията, реда и размерите, предвидени за административно-управленческия персонал на охранявания обект.
(3) Средствата за издръжка на ведомствената милиция се превеждат на Министерството на вътрешните работи в срокове, посочени в договора. При просрочие дължимите суми се събират с платежно искане.
(4) Учрежденията, стопанските и другите организации, които се охраняват с ведомствена милиция, предоставят за нуждите й обзаведени служебни помещения, инвентар, автотранспорт, свързочни и технически средства по утвърдените нормативи за Народната милиция и поемат разходите по използуването и поддържането им.

Чл. 45. Служителите от ведомствената милиция ползуват почивните домове и жилищния фонд както на Министерството на вътрешните работи, така и на учрежденията, стопанските и другите организации, при които е създадена ведомствена милиция.

Глава шеста.
ВЕДОМСТВЕНА ОХРАНА ОТ ПАЗАЧИ
Чл. 46. (1) За охрана на учреждения, стопански и други организации и отделни обекти, към които няма ведомствена милиция, ръководителите им при необходимост организират ведомствена охрана от пазачи, която се контролира и подпомага от Народната милиция.
(2) Ведомствената охрана от пазачи охранява поверените й обекти и осигурява обществения ред в тях. Тя може да бъде въоръжена или невъоръжена.

Чл. 47. (1) Видът на ведомствената охрана от пазачи се определя от съответните министерства и други ведомства или организации по предложение на ръководствата на подчинените им обекти.
(2) При определяне вида на охраната, постовете и броя на служителите се взема мнението на съответното териториално поделение на Народната милиция.

Чл. 48. Ведомствената охрана от пазачи се ръководи от ръководителите на охраняваните обекти. Те организират мероприятията по обучаването на пазачите от ведомствената охрана.

Чл. 49. (1) Пазачите от ведомствената охрана се назначават и уволняват от ръководителите на охраняваните обекти след съгласуване с началниците на териториалните поделения на Народната милиция.
(2) За пазачи от ведомствената охрана могат да се назначават лица, навършили 20 години, физически годни да носят постова служба.

Чл. 50. (1) На пазачите от ведомствената охрана се зачисляват оръжие и боеприпаси от съответните териториални поделения на Народната милиция по ред и норми, определени от министъра на вътрешните работи.
(2) Пазачите от ведомствената охрана носят униформа по образец, установен от министъра на вътрешните работи.
(3) Вещевото доволствие на ведомствената охрана от пазачи се определя от Министерския съвет.
(4) При необходимост за охрана на обектите могат да се използуват и стражеви кучета, чиято издръжка е за сметка на охранявания обект.

Чл. 51. Ръководителите на учреждения, стопански и други организации, охранявани от ведомствена охрана от пазачи, след съгласуване със съответното поделение на Народната милиция могат да обединяват охраните под единно ръководство.

Чл. 52. Пазачите от ведомствената охрана не могат да бъдат използувани за работа, несвързана с изпълнението на служебните им задължения.

Глава седма.
СИГНАЛНО-ОХРАНИТЕЛНА ТЕХНИКА
Чл. 53. За охрана на отделни обекти, на учреждения, стопански и други организации Народната милиция може да използува и сигнално-охранителна техника.

Чл. 54. (1) Ползуването на сигнално-охранителна техника се урежда с договор, в който се определят задълженията по монтирането, поддържането и използуването й, както и срокът и времето през денонощието, за което се поема охраната.
(2) След необходимото проучване договорът се сключва от ръководителя на съответното учреждение, стопанска и друга организация и от началника на териториалното поделение на Народната милиция. Споровете по предмета на договора се решават от висшестоящите им органи.
(3) Въз основа на сключен договор може да бъде организирана охрана със сигнално-охранителна техника и в домове на граждани.
(4) За монтирането, поддържането и използуването на сигнално-охранителна техника се заплащат годишни вноски, които се превеждат по извънбюджетната сметка на Министерството на вътрешните работи в срока, посочен в договора.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г.) Вноските по предходната алинея се определят съгласно показатели, утвърдени от министъра на вътрешните работи и министъра на икономиката и планирането в зависимост от вида на обекта и времето, през което той се охранява. При просрочие те се събират с платежно искане.

Чл. 55. (1) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 1988 г.) Асоциация "Съобщения" предоставя срещу заплащане на териториалните поделения на Народната милиция абонатни и съединителни телефонни чифтове за охраняваните обекти, както и места в помещенията на автоматичните телефонни централи за превключващите съоръжения на сигнално-охранителната техника.
(2) Необходимите помещения за пултове и централни съоръжения за сигнално-охранителната техника, която се монтира в населените места, се осигуряват от съответните народни съвети.

Чл. 56. В рамките на набираните средства по извънбюджетната сметка министърът на вътрешните работи може да създава извън лимита на министерството допълнителен щат от офицерски и сержантски длъжности и от административно-технически и помощен персонал за организацията, поддържането и използуването на сигнално-охранителната техника, и се доставят технически средства.

Чл. 57. (1) Причинените щети от кражби в охраняваните със сигнално-охранителна техника обекти, ако не са взети необходимите мерки от Народната милиция и ако кражбата не бъде разкрита в шестмесечен срок, се заплащат от Министерството на вътрешните работи от средствата по извънбюджетната сметка.
(2) Щетите по предходната алинея, причинени на банки, спестовни каси, музеи и картинни галерии с ценни експонати и на обекти, в които се съхраняват големи ценности, се заплаща в размер не по-голям от петорната годишна вноска за охраната на обекта.

Чл. 58. При строителство и реконструкция на обекти, в които се съхраняват големи ценности, в проектно-сметните документации се включват и сигнално-охранителни съоръжения.

Глава осма.
ПО ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО НА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ С ДРУГИ ДЪРЖАВНИ ОРГАНИ И С ОБЩЕСТВЕНОСТТА
Чл. 59. Народната милиция изпълнява възложените й задачи в тясно сътрудничество и взаимодействие с органите на прокуратурата и съда и провежда съвместни мероприятия в борбата с престъпността и особено с посегателствата срещу социалистическата собственост.

Чл. 60. (1) Народната милиция съдействува на държавните и обществените органи и организации и провежда съвместни мероприятия с тях за разясняване на социалистическата законност, за предотвратяване на престъпленията и другите противодържавни прояви, както и за мобилизиране силите на трудовите колективи и гражданите за опазване на социалистическата собственост и за охрана на обществения ред.
(2) Органите на Народната милиция при необходимост предлагат на ръководителите на учрежденията, стопанските и другите организации да вземат мерки за въздействие спрямо лица, които допускат нарушения на обществения ред или с действията и поведението си стават причина или създават условия за извършването на престъпления или други противообществени прояви.

Чл. 61. (1) Народната милиция планира и провежда мероприятия, осигуряващи изпълнението на плановете за обществено-икономическото развитие на народните съвети в частта им по охраната на обществения ред и по спазването на социалистическата законност.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) Народната милиция активно участвува в мероприятия на народните съвети, на техните изпълнителни комитети и на другите държавни и обществени органи и организации в дейността им за издигане правосъзнанието на гражданите, за възпитанието им в дух на взаимно уважение и съзнателно изпълнение на законите, за създаване атмосфера на обществена нетърпимост към правонарушенията.

Чл. 62. (Изм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.) Органите на Народната милиция съдействуват за изграждане на центровете за възпитателна работа по местоживеене и на съветите за профилактика по месторабота и оказват активна помощ в дейността им.

Чл. 63. В границите на своята компетентност органите на Народната милиция оказват съдействие на съветниците от народните съвети при изпълнение на техните обществени задължения.

Чл. 64. (Отм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.)

Чл. 65. Народната милиция информира при необходимост партийните, държавните и обществените органи по въпроси, засягащи обществения ред, състоянието и динамиката на престъпленията, противообществените прояви и другите правонарушения, спазването на социалистическата законност, защитата на правата и законните интереси на гражданите.

Чл. 66. (Отм. - ДВ, бр. 42 от 1980 г.)

Чл. 67. Министерството на транспорта осигурява подходящи помещения, обзавеждане, транспортни, свързочни и други технически средства за нуждите на поделенията на Народната милиция, които обслужват транспорта, и поема разходите по използуването и поддържането им.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. По смисъла на § 3 от заключителните разпоредби на закона в надзорно-строевия персонал се включват офицерският, сержантският и редовият състав на дирекция "Затвори" към Министерството на правосъдието и на поделенията му.

§ 2. Този правилник се издава въз основа § 4 от заключителните разпоредби на Закона за Народната милиция (ДВ, бр. 89 от 1976 г.).

§ 3. Правилникът влиза в сила от 1 март 1977 г. и отменя:
1. Правилника за общинската милиция (ДВ, бр. 37 от 1970 г.);
2. Правилника за ведомствената милиция (ДВ, бр. 55 от 1966 г.);
3. Правилника за сигнално-охранителната техника, одобрен с Разпореждане № 359 на Министерския съвет от 1. VIII. 1970 г.;
4. Правилника за ведомствената охрана от пазачи (ДВ, бр. 2 от 1971 г.);
5. Разпореждане № 67 на Министерския съвет от 17. IV. 1966 г. в частта му за Народната милиция.

§ 4. Изпълнението на правилника се възлага на министъра на вътрешните работи.
Запашеш ли меч, го носиш вечно.
brb
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 69
Регистриран на: 11 Фев 2016, 15:18

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот brb » 23 Мар 2016, 09:51

И последната редакция на ЗНМ под името ЗНП:
Държавен вестник, брой 89 от 9.XI
ЗАКОН ЗА НАЦИОНАЛНАТА ПОЛИЦИЯ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 57 ОТ 1991 Г.)



ЗАКОН ЗА НАЦИОНАЛНАТА ПОЛИЦИЯ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 57 ОТ 1991 Г.) ОТ 1976 Г.
В сила от 01.03.1977 г.

Обн. ДВ. бр.89 от 9 Ноември 1976г., изм. ДВ. бр.84 от 28 Октомври 1977г., изм. ДВ. бр.89 от 9 Ноември 1979г., изм. ДВ. бр.63 от 12 Август 1983г., изм. ДВ. бр.75 от 30 Септември 1988г., изм. ДВ. бр.21 от 13 Март 1990г., изм. ДВ. бр.57 от 16 Юли 1991г., отм. ДВ. бр.109 от 28 Декември 1993г.

Отменен с § 3 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за Националната полиция - ДВ, бр. 109 от 28 декември 1993 г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (1) Националната полиция охранява обществения ред, защищава правата и законните интереси на гражданите и социалистическите организации, участвува активно в борбата срещу престъпността и съдействува за утвърждаване на социалистическата законност.

(2) Националната полиция извършва своята дейност в интерес на народа и се опира на активната помощ на трудещите се.

Чл. 2. Основна насока в дейността на Националната полиция е предотвратяването на престъпленията и другите противообществени прояви и възпитаването на гражданите в дух на взаимно уважение, спазване на обществената дисциплина и съзнателно изпълнение на законите.

Чл. 3. (1) Цялата дейност на Националната полиция се основава на строго спазване на законите.

(2) Служителите от Националната полиция са длъжни да се отнасят с уважение към гражданите и да зачитат честта и достойнството им.

(3) Служителите от Националната полиция отговарят за нарушаване на социалистическата законност съгласно закона.

Чл. 4. (1) Разпорежданията на органите на Националната полиция, издадени в границите на тяхната компетентност, са задължителни за длъжностните лица и гражданите.

(2) Държавните органи и длъжностните лица са длъжни да оказват съдействие на органите на Националната полиция при изпълнение на служебните им задачи.

Чл. 5. Прокуратурата упражнява надзор за законност върху актовете и действията на органите на Националната полиция.

Глава втора.
ЗАДАЧИ, ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА НАЦИОНАЛНАТА ПОЛИЦИЯ

Чл. 6. (1) Националната полиция има следните основни задачи:

1. охранява обществения ред;

2. защищава правата и законните интереси на гражданите и на социалистическите организации;

3. опазва социалистическата и личната собственост;

4. охранява учреждения, стопански и други организации и отделни обекти;

5. в границите на своята компетентност предотвратява и разкрива престъпления и други противообществени прояви и разследва престъпления;

6. съвместно с други държавни и обществени органи и организации предотвратява противообществените прояви на малолетните и непълнолетните;

7. в границите на своята компетентност ръководи и контролира движението по пътищата;

8. в границите на своята компетентност разрешава и контролира дейностите с взривни вещества, оръжия и боеприпаси и контролира дейностите със силнодействуващи и отровни вещества;

9. осигурява и контролира спазването на паспортния режим;

10. издирва укрили се от наказателното преследване обвиняеми и подсъдими, осъдени, отклонили се от изтърпяване на наказание, безследно изчезнали, както и други лица в предвидени от закона случаи.

(2) Националната полиция изпълнява и други задачи, възложени й със закон, указ или нормативен акт на Министерския съвет.

Чл. 7. Националната полиция извършва системна и целенасочена превантивна работа за предотвратяване на престъпленията и другите противообществени прояви, разкрива и премахва причините и условията, които способствуват за извършването им, и съдействува за повишаване бдителността на гражданите за спазване на социалистическата законност.

Чл. 8. (1) За отстраняване на установени причини и условия за извършване на престъпления или други правонарушения, както и за предотвратяване на закононарушения в дейността на учреждения, стопански или други организации органите на Националната полиция отправят сигнали до съответните ръководства или до по-горестоящите органи.

(2) Ръководствата и по-горестоящите органи, до които са отправени сигнали, са длъжни в месечен срок да ги разгледат и да уведомят органите на Националната полиция за взетите мерки.

Чл. 9. Органите на Националната полиция, когато е необходимо, информират ръководствата на учрежденията, стопанските и другите организации за извършени престъпления и други противообществени прояви с оглед да се вземат съответни възпитателни и административни мерки.

Чл. 10. Органите на Националната полиция оказват съдействие на другите държавни органи и длъжностни лица, когато противозаконно им се пречи да изпълняват задълженията си.

Чл. 11. (1) Органите на Националната полиция са длъжни да оказват неотложна помощ на лицата, пострадали от престъпления или при нещастни случаи, както и на тези, които се намират в безпомощно състояние на обществени места.

(2) При стихийни и при обществени бедствия органите на Националната полиция участвуват в спасяването на хора и имущество, организират охраната на останалото без надзор държавно, обществено и лично имущество и оказват съдействие при провеждането на карантинни мероприятия при епидемии и епизоотии.

Чл. 12. (1) При наличие на данни за престъпление или друга противообществена проява органите на Националната полиция са длъжни да вземат незабавно необходимите мерки.

(2) Когато органите на Националната полиция имат достоверни данни, че съществува опасност дадено лице да извърши престъпление или грубо нарушение на обществения ред, те могат да го предупредят писмено за евентуалната му отговорност.

Чл. 13. (1) Органите на Националната полиция провеждат оперативно-издирвателни и други мероприятия и използуват научно-технически средства за предотвратяване и разкриване на престъпленията и другите правонарушения.

(2) При предварителното разследване се използуват само доказателствени средства, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс.

Чл. 14. Органите на Националната полиция при необходимост организират специална охрана на учреждения, стопански и други организации и техни обекти въз основа на сключени договори.

Чл. 15. Когато е необходимо за изпълнение на възложените им задачи, органите на Националната полиция могат да изискват от учреждения, стопански и други организации и от граждани вещи, документи и сведения при условията и по реда, установени от съответните закони.

Чл. 16. (1) При изпълнение на своите задачи органите на Националната полиция по ред, установен от министъра на вътрешните работи, могат да поканват, а в предвидените от закона случаи - да призовават граждани в поделенията на Националната полиция.

(2) В поканата, съответно в призовката, се посочва и целта на поканването или призоваването.

Чл. 17. Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да изискват от гражданите да представят личните си паспорти или други документи, удостоверяващи самоличността им, когато трябва да се състави акт за установяване на административно нарушение, когато лицето е уличено в извършване на престъпление или е очевидец на престъпление или грубо нарушение на обществения ред, както и при проверка за спазването на паспортните правила.

Чл. 18. (1) По искане на учреждения, стопански и други организации органите на Националната полиция установяват адресите и местоработата на лица, които учрежденията и организациите сами не могат да открият.

(2) Адреси и месторабота на лица могат да се установяват и по искане на граждани при условия и по ред, определени от министъра на вътрешните работи.

Чл. 19. (1) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да влизат в жилищни и други помещения на граждани:

1. при преследване, издирване или залавяне на лице, което е извършило престъпление или се укрива от властта;

2. за преустановяване на престъпление или грубо нарушение на обществения ред;

3. за оказване помощ при стихийни и при обществени бедствия;

4. за контролиране на лице, спрямо което е приложена превантивна административна мярка - забрана за напускане на жилището през определено време на денонощието;

5. за проверка относно спазването на паспортните и адресните правила, когато има достоверни данни за нарушаването им.

(2) Влизането в жилищни и други помещения на граждани става през деня освен в случаите, които не търпят отлагане. В случаите по т. 5 на предходната алинея влизането в помещения става само през деня.

(3) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да влизат в помещения на учреждения, стопански и други организации по всяко време, когато е необходимо за изпълнение на възложените им задачи.

Чл. 20. (1) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да отвеждат принудително в поделенията на Националната полиция или в народните съвети лица:

1. на които не може да се установи самоличността;

2. които буйствуват, грубо нарушават обществения ред и не се подчиняват след устно предупреждение;

3. които отказват без уважителни причини да се явят в поделение на Националната полиция, след като са били редовно призовани по реда на чл. 16;

4. които съзнателно възпрепятствуват органите на Националната полиция да изпълняват задълженията си;

5. които носят или употребяват без надлежно разрешение огнестрелно или хладно оръжие или други общоопасни средства;

6. в други случаи, предвидени в законите.

(2) В случаите по предходната алинея органите на Националната полиция незабавно извършват необходимата проверка. След това, ако не бъдат взети други законни мерки, доведените лица се освобождават, но не по-късно от 3 часа след отвеждането им, а по т. 1 - веднага след установяване на самоличността, но не по-късно от 24 часа.

(3) В случаите по ал. 1, точки 2 до 6, когато лицето е военнослужещ, органите на Националната полиция само съобщават незабавно на военното комендантство, на командира на поделението, в което то служи, или на органите на военната прокуратура, без да го отвеждат принудително.

Чл. 21. Органите на Националната полиция настаняват в заведенията за отрезвяване лица, които в пияно състояние не могат да контролират поведението си или са намерени на обществени места в безпомощно състояние поради употреба на алкохол.

Чл. 22. (1) Органите на Националната полиция с разрешение на прокурора настаняват лица, които водят скитнически живот или се занимават с просия, в домове за временно настаняване на пълнолетни лица.

(2) Срокът за престой в домовете за временно настаняване на пълнолетни лица е до 30 денонощия в зависимост от времето, необходимо за трудоустрояването на лицата, за настаняването им в интернати, в домове за стари хора и инвалиди или за поставянето им под запрещение.

(3) Организацията, задачите и дейността на домовете за временно настаняване на пълнолетни лица се уреждат с наредба, издадена от министъра на вътрешните работи съгласувано с главния прокурор.

Чл. 23. (1) Органите на Националната полиция могат да задържат граждани в случаите и при условията, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс.

(2) Военнослужещ може да бъде задържан от органите на Националната полиция само за престъпление от общ характер, наказуемо с лишаване от свобода, ако в близост няма военни органи, в следните случаи:

1. когато бъде заварен по време на извършване или веднага след извършване на престъплението;

2. когато е уличен в престъпление и има основания да се предполага, че ще се укрие или ще заличи следите на престъплението.

(3) В случаите по предходната алинея органите на Националната полиция са длъжни незабавно да съобщят или да предадат военнослужещия на военното комендантство, на командира на поделението, в което той служи, или на органите на военната прокуратура.

Чл. 24. (1) Служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да употребят физическа сила, а ако това се окаже безрезултатно - и помощни средства, посочени в правилника за прилагане на закона, в следните случаи:

1. за прекратяване на буйство или друго грубо нарушение на обществения ред;

2. при явно противодействие на милиционерско изискване или забрана, направени в изпълнение на разпоредба на закон;

3. при задържане и конвоиране на лица, когато има опасност да избягат или да посегнат на своя живот или на живота на друго лице;

4. при оказване съдействие на други държавни органи и длъжностни лица, на които противозаконно се пречи да изпълняват задълженията си.

(2) Прилаганите средства при условията на предходната алинея трябва да съответствуват на характера и тежестта на нарушението и оказаната съпротива.

(3) Употребата на физическа сила и на помощни средства се прекратява незабавно, щом се постигне целта на предприетата мярка.

Чл. 25. (1) При изпълнение на своите задължения служителите от офицерския, сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да употребяват повереното им оръжие:

1. в случаите на неизбежна отбрана и крайна необходимост, когато са налице предпоставките, предвидени в Наказателния кодекс;

2. като крайна мярка за задържане на лице, извършило престъпление с голяма обществена опасност, което след покана не се предаде, не излезе от мястото, където се укрива, или оказва въоръжена съпротива;

3. като крайна мярка след предупреждение за предотвратяване бягството на лице, задържано по съответния ред за извършено престъпление;

4. като крайна мярка срещу лице, което в района на държавната граница след покана не се спре или се опита да избяга.

(2) По отношение на малолетни или непълнолетни лица и на бременни жени оръжие може да се употреби само при неизбежна отбрана и при оказване на въоръжена съпротива.

(3) При употреба на оръжие служителите от Националната полиция са длъжни по възможност да пазят живота на лицето, против което е насочено тяхното действие, и особено да не застрашават живота на други лица. Те са длъжни да оказват помощ на ранените.

Чл. 26. Органите на Националната полиция при необходимост:

1. регистрират извършителите на престъпления от общ характер и лицата, спрямо които са приложени превантивни административни мерки;

2. дактилоскопират и фотографират лица, извършили или уличени в извършване на умишлено престъпление от общ характер, което представлява голяма обществена опасност или при което е възможен рецидив.

Чл. 27. При изпълнение на важни и неотложни служебни задачи служителите от офицерския,сержантския и редовия състав на Националната полиция могат да използуват безплатно държавни, кооперативни и обществени превозни и съобщителни средства, за което издават документ, както и лични превозни и съобщителни средства срещу заплащане на направените разходи.

Глава трета.
ОРГАНИЗАЦИЯ, ЛИЧЕН СЪСТАВ И МАТЕРИАЛНО ОСИГУРЯВАНЕ НА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ (ОТМ. - ДВ, БР. 57 ОТ 1991 Г.)

Чл. 28 - 38. (Отм. - ДВ, бр. 57 от 1991 г.)

Глава четвърта.
ПРЕВАНТИВНИ АДМИНИСТРАТИВНИ МЕРКИ

Чл. 39. (Изм. - ДВ, бр. 63 от 1983 г., изм. - ДВ, бр. 21 от 1990 г.) (1) За предотвратяване на умишлени престъпления от общ характер и на други противообществени прояви, когато предупреждението по чл. 12, ал. 2 не е дало резултат, органите на Националната полиция могат да прилагат следните превантивни административни мерки:

1. забрана за напускане на местоживеенето за срок до три месеца;

2. поставяне под административен надзор за срок до три месеца, който обхваща прилагането на една или повече от следните забрани: за напускане на жилището през определено време от денонощието, за посещаване на някои части от населеното място или на някои обществени заведения и задължение за явяване в определено време в най-близкото поделение на Националната полиция.

(2) Превантивни административни мерки се прилагат спрямо:

1. рецидивисти по смисъла на Наказателния кодекс, осъждани за умишлени престъпления против личността, против собствеността, подправка на документи или парични знаци, контрабанда и валутни престъпления, хулиганство, употреба на сила или заплашване или оказване на съпротива спрямо органи на властта, когато след осъждането им са извършили нови противообществени прояви;

2. лица, които извършват системно неморални прояви с користна цел;

3. лица, които извършват системно противообществени прояви, нарушаващи обществения ред.

(3) По отношение на едно и също лице се прилага една от принудителните мерки по ал. 1, точки 1 и 2, а по изключение - и двете.

(4) Превантивни административни мерки не се прилагат спрямо:

1. лица, ненавършили 18 години;

2. бременни жени, майки с деца до 14-годишна възраст, както и бащи, когато сами упражняват родителски права спрямо малолетно дете.

Чл. 40. (Изм. - ДВ, бр. 63 от 1983 г., бр. 75 от 1988 г. и бр. 21 от 1990 г.) (1) Превантивните административни мерки се прилагат с мотивирана заповед, която се издава от началника на областното управление на Министерството на вътрешните работи.

(2) Заповедта за прилагане на превантивна административна мярка може да се обжалва по реда на Закона за административното производство.

(3) Заповедта за прилагане на превантивна административна мярка подлежи на незабавно изпълнение освен ако органът, който я е издал, не разпореди друго.

Чл. 40а. (Отм. - ДВ, бр. 21 от 1990 г.)

Чл. 41. (Изм. - ДВ, бр. 21 от 1990 г.) При добро поведение срокът на превантивната административна мярка може да бъде намален или мярката да бъде отменена от органа, който я е приложил.

Чл. 42. За прилагането на чл. 39 - 41 министърът на вътрешните работи съгласувано с главния прокурор издава наредба.

Глава пета.
ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ НА НАЦИОНАЛНАТА ПОЛИЦИЯ С ДРУГИ ДЪРЖАВНИ ОРГАНИ И С ОБЩЕСТВЕНОСТТА

Чл. 43. (Изм. - ДВ, бр. 89 от 1979 г.) (1) В борбата с престъпността и посегателствата срещу социалистическата собственост и при охраната на обществения ред дейността на Националната полиция се координира с дейността на органите на прокуратурата, на съда, на държавния и народния контрол, на финансовия контрол и с другите държавни органи.

(2) Координацията на дейността на териториалните поделения на Националната полиция с дейността на органите по предходната алинея и на обществените организации се осъществява от съответните народни съвети.

Чл. 44. Националната полиция работи в тясно взаимодействие с обществените органи и организации в борбата срещу безделието, алкохолизма и моралната разпуснатост и им оказва активна помощ за повишаване ефективността на обществения контрол и за възпитаване на трудещите се в дух на спазване на законите.

Чл. 45. В своята дейност Националната полиция се опира на активната помощ на ръководителите на учрежденията и стопанските организации, на трудовите колективи, на общинските организации, на доброволните отряди на трудещите се и на гражданите.

Чл. 46. Националната полиция провежда съвместни мероприятия с обществените органи и организации за засилване възпитателното въздействие на социалната среда, за премахване на възникналите условия за извършване на престъпления и други противообществени прояви и за създаване на атмосфера на нетърпимост срещу нарушителите на социалистическата законност.

Чл. 47. (Изм. - ДВ, бр. 89 от 1979 г.) (1) Териториалните поделения на Националната полиция отчитат дейността си пред съответните народни съвети и пред техните изпълнителни комитети.

(2) Ведомствената милиция отчита дейността си пред ръководството на съответното ведомство или организация.

Чл. 48. (1) (Изм. - ДВ, бр. 75 от 1988 г.) При извършване на своята дейност поделенията на Националната полиция могат да привличат граждани за доброволно съдействие на обществени начала, както и да им дават морални и материални поощрения и награди при условия и по ред, които се определят с наредба, издадена от министъра на вътрешните работи съгласувано с министъра на икономиката и планирането.

(2) Когато гражданин загине при оказване съдействие на органите на Националната полиция независимо дали е бил привлечен за това по предходната алинея, на семейството му се отпуска еднократна помощ в размер, определен от Министерския съвет.

Глава шеста.
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 49. Ръководител на учреждение, стопанска или друга организация, който не изпълни задължението си по чл. 8, ал. 2, се наказва с глоба от 20 до 200 лв.

Чл. 50. Който не изпълни или наруши превантивна административна мярка, предвидена в чл. 39, се наказва с глоба до 150 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание.

Чл. 51. Който при условията на чл. 27 без уважителни причини не предостави на служител от Националната полиция превозно или съобщително средство, се наказва с глоба от 10 до 100 лв.

Чл. 52. Който без уважителни причини не се яви в поделение на Националната полиция, след като е призован по реда на чл. 16, се наказва с глоба до 40 лв.

Чл. 53. За нарушения по този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове, за които не е предвидено друго наказание, виновните се наказват с глоба до 20 лв.

Чл. 54. (1) Нарушенията се установяват с актове, съставени от органите на Националната полиция.

(2) Наказателните постановления се издават от министъра на вътрешните работи или от упълномощени от него длъжностни лица.

(3) Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления стават по реда, определен от Закона за административните нарушения и наказания.

Чл. 55. (1) За явно маловажни нарушения по чл. 50-53, установени при извършването им, органите на Националната полиция налагат на място глоба до 5 лв., която събират по квитанция.

(2) По реда на предходната алинея се налагат и събират глоби до 5 лв., но не повече от предвиденото в съответния нормативен акт и за явно маловажни нарушения на правилата за опазване на обществения ред.

Допълнителни разпоредби

§ 1. (1) Разпоредбите на чл. 19 и 27 не се прилагат по отношение на служебните и жилищните помещения и на превозните и съобщителните средства на чуждестранните представителства и физически лица, които се ползуват с имунитет по отношение на юрисдикцията на Народна република България.

(2) Разпоредбите на чл. 16, 20-26 и 39 не се прилагат по отношение на служителите в чуждестранните представителства и членовете на техните семейства, които се ползуват с имунитет по отношение на юрисдикцията на Народна република България.

Заключителни разпоредби

§ 2. Този закон влиза в сила от 1 март 1977 г. и отменя Указа на Народната милиция (обн., Изв., бр. 25 от 1955 г.; изм., и доп., бр. 91 и 92 от 1957 г., бр. 5 от 1959 г., бр. 70 от 1960 г., бр. 84 от 1962 г.; ДВ, бр. 21 от 1965 г.; бр. 9 от 1966 г.; бр. 92 и 97 от 1969 г., бр. 24 от 1970 г., бр. 62 от 1972 г., и бр. 29 от 1975 г.).

§ 3. (Изм. - ДВ, бр. 84 от 1977 г.) Разпоредбите на този закон се прилагат съответно и по отношение на офицерския, сержантския и редовия състав и административно-техническия и помощния персонал от местата за лишаване от свобода.

§ 4. За прилагането на този закон Министерският съвет приема правилник.

§ 5. Изпълнението на закона се възлага на министъра на вътрешните работи.

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ЗАКОНА ЗА МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ

(ОБН. - ДВ, БР. 57 ОТ 1991 Г.)

§ 3. В Закона за Народната милиция (обн., ДВ, бр. 89 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 84 от 1977 г., бр. 89 от 1977 г., бр. 63 от 1983 г., бр. 75 от 1988 г. и бр. 21 от 1990 г.) се правят следните изменения:

1. В заглавието и навсякъде в закона думите "Народна милиция" се заменят с думите "Национална полиция".
Запашеш ли меч, го носиш вечно.
brb
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 69
Регистриран на: 11 Фев 2016, 15:18

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот brb » 23 Мар 2016, 09:53

Митев, това е всичко, което имам в моята база данни. Поствах на части, че обемът е бая. Дано съм ти бил полезен!
И ... зааааабрави за тунеядците зад бюрата с американски никове. Те само влошават имиджа на истинския полицай.
Запашеш ли меч, го носиш вечно.
brb
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 69
Регистриран на: 11 Фев 2016, 15:18

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот dakota_ » 23 Мар 2016, 10:26

Един стар ОР беше казал на една некомпетентна пикла РП, решила да се прави на умна и всезнаеща в полицейската работа - Ако беше малко по-умна, щеше да разбереш колко си проста!
Отнесено към писанията ти това важи с пълна сила и за хора като теб!
Въпросният ЗНМ го има в Апис-а, за това го насочих да си пита адвоката. Имам го и на хартиен носител с всичките изменения.
Това, което си изровил от интернет не му върши никаква работа. Закона за националната полиция не е Закона за Народната милиция и точно това, което му трябва на него да прочете го няма нито в правилника копиран от нета, нито в закона копиран и постнат от теб.
Аман съм казал от пенкилери, които искат да разбират от всичко, а всъщност са голи и боси в материята, в която искат да блеснат и да ни впечатлят със "знания"!
dakota_
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1718
Регистриран на: 11 Окт 2009, 21:29

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот катюша » 23 Мар 2016, 11:44

brb написа:Митев, това е всичко, което имам в моята база данни. Поствах на части, че обемът е бая. Дано съм ти бил полезен!
И ... зааааабрави за тунеядците зад бюрата с американски никове. Те само влошават имиджа на истинския полицай.


Твоята база данни се нарича копи/пейст от интернет и е достъпна за "Митев" и за всички с достъп до интернет :D
Ако си искал да бъдеш полезен на "Митев" да си му пуснал инфо от базата данни на Апис /кн.3 от 1992 год. ;)
С гугъл търсачката няма да я откриеш, но ако си платиш за достъп до "база данни" на Апис ще откриеш закона за народната милиция. Закона за националната полиция е демократичният закон за народната милиция, доста изменен и с отменени текстове от закона за народната милиция ;)
Дай Боже повече колеги като dakota_, много готино се бачка с професионалисти, които имат голям опит в професията и го споделят с колеги полицаи.
Поздрави и лека доходна ти желая г-н професоре ;) :mrgreen:
катюша
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 321
Регистриран на: 02 Мар 2014, 16:52

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот Митев » 23 Мар 2016, 12:37

Здравейте отново, благодаря на "brb", но това откривам и аз като се рових в интернет. На мен ми е необходими закона за народната милиция. Нищо лошо няма да ми го дадете. Дядо е съден от народната милиция по този закон и ми е необходимо да се запозная със закона и да видя може ли да отмени присъдата и изобщо за какво иде реч. Пуснете ми този закон и ми помогнете.
Митев
младши Полицай
младши Полицай
 
Мнения: 42
Регистриран на: 22 Мар 2016, 21:17

Re: Молба за съдействие.

Мнениеот dakota_ » 23 Мар 2016, 13:20

Митев написа:Здравейте отново, благодаря на "brb", но това откривам и аз като се рових в интернет. На мен ми е необходими закона за народната милиция. Нищо лошо няма да ми го дадете. Дядо е съден от народната милиция по този закон и ми е необходимо да се запозная със закона и да видя може ли да отмени присъдата и изобщо за какво иде реч. Пуснете ми този закон и ми помогнете.


Мите, не бързай да благодариш на всеки "кълвач", който всъщност не ти е помогнал с нищо, освен да се тикне където не му е мястото ;)
Като чета какво пишеш, ще ти се наложи да ме послушаш и да потърсиш помощ от адвокат. Ако адвоката те накара да му търсиш закона за народната милиция, затръшни му вратата и го сложи в графата "brb" :D
Както по времето на закона за народната милиция, така и сега, полицията /милицията/ не издава присъди.
В случая на дядо ти се предполага, че по предложение на тогавашният Н-к на ОУ на МВР до съда, дядо ти е бил съден и осъден от съда по член от закона за народната милиция. Като пример /без да слагам дядо ти в това число/ мога да ти дам присъди срещу безделници. За тях и за др. Н-ка на ОУ на МВР внасяше предложение до районният съд и течеше процедура.
За ти се помогне да се ориентираш правилно, с дядо ти и копие от присъдата отивате при адвокат и търсите правна помощ.
Освен закона за народната милиция, ще са ви необходими и някои други отдавна отменени нормативни актове действали по онова време.
Желая ти успех и ако имаш желание може да споделиш повече по случая на дядо ти и как са се развили нещата след посещение при адвокат!
dakota_
ИНСПЕКТОР
ИНСПЕКТОР
 
Мнения: 1718
Регистриран на: 11 Окт 2009, 21:29

Следваща

Назад към Извън темите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron