от КОШМАР » 17 Фев 2011, 15:17
грозното пате и други приказки
Историята познава много грозни патета, които са станали лебеди. Но тези три характерни жени, които ще ви представим, никога не са успяли да се превърнат в красавици. Въпреки това със силата на ума и волята си те са постигнали всичко, което някога са желали - да направят кариера, да спечелят сърцата на милиони или да открият своя принц.
текст милена динкова фотография интернет и Guliver Photos
ДОНАТЕЛА ВЕРСАЧЕ
ПРИКАЗКА ЗА ХЕНЗЕЛ И ГРЕТЕЛ
Джани и Донатела Версаче са брат и сестра и от крехка детска вързаст са винаги заедно. Джани е десет години по-възрастен, най-големият от четири деца, а Донатела е изтърсакът. Въпреки това той я обожава и откак малката навършва единайсет, винаги я води със себе си по дискотеки, клубове и купони. "Джани беше най-дивият," спомня си Донатела. "Покрай него и аз подивях..."
Така подобно на Хензел и Гретел, братчето и сестричето от приказката, двамата Версаче се изгубват в гората на бурните страсти, бохемския живот, все по-голямата слава на Джани, нарастващото богатство на семейството. Известността има и своите тъмни страни, затова най-злата от всички вещици - смъртта, успява да грабне Джани завинаги.
След убийството на брата през 1997 г. от негов вманиачен почитател, всички погледи се насочват към "малката" Гретел - Донатела. Само че тя не се оказва типичната приказна героиня с миловидно лице. Някога Джани я е наричал "перфектната жена", сега всички се взират в нея, за да търсят недостатъци. Насмешливи журналисти я сравняват с горгоната Медуза, злобни конкуренти се "захващат" за изгорената й от перхидрол коса, клюкарски списания публикуват снимки с издайнически червени стрелкички върху физиономията й, които указват зоните на хирургична намеса. "Скалпелът прави нещата по-зле," коментират уж-фенове в десетки интернет форуми. Ето и още кометари: "Донатела Версаче удиветелно прилича на травестит"; "В устните й има толкова колаген, че дори може да се съревновава с Мелани Грифит; "Донатела пак си е пуснала мустак..."
Но ако наистина серозно говорим за мода, наследницата на Версаче се явява в друга светлина. Приживе Джани й гласува огромно доверие - ако тя одобри скиците му, те виждат бял свят, ако ли не - заминават в кошчето за боклук. С напредването на годините Донатела не се отказва от бурния си дискотечен живот и затова братът знае, че тя по-лесно улавя настроенията на младата клиентела. Той дори й дава карт бланш да създаде нова модна линия - Versus.
След смъртта на Джани Донатела поема изцяло компанията. Тя внася нова чуствителност в стила на Versace (макар с идеите си да остава вярна на Джани). Напоследък марката е ориентирана повече към модерната жена, която прави кариера, защото Донатела се вдъхновява от приятелките си в реалния живот - Мадона, Наоми Кембъл, Къртни Лав... Всъщност още докато Джани е жив, идеята известни жени да дефилират с тоалети на Versace е нейна. В момента приходите на компанията са високи, а рецензиите за ревютата - възторжени: Донатела е на върха!
Какво ли мисли Джани за всичко това? "Не вярвам в задгробния живот," казва Донатела, "но той непрекъснато ми се явява на сън и ме плаши до смърт. Правеше така и приживе - ние сме калабрийци, страстни хора, и когато спорехме за мода, изглеждахме така, сякаш ще се избием..."
Заради външния си вид тя може да прилича на същество не съвсем от този свят (да си спомним горгоната), но начинът й на живот я прави наистина митологична. Донатела има луксозни къщи почти навсякъде, без да броим петзвездните хотели Versace. Тя води приказния живот, който само истински богатите могат да си позволят. Както обича да се шегува британският вестник "Дейли Телеграф": диамантите й са по-големи от грозде и мъничко по-дребни от кайсия.
А какво самата тя мисли за себе си? Запитана дали не смята да замени емблематичната платинена грива с естесвения цвят на косата си, Донатела потръпва от възмущение: "Естествен!? Кой е казал, че жената трябва да бъде естесвена? Естествени трябва да са само чушките и доматите!"
БАРБАРА СТРЕЙЗАНД
ПРИКАЗКА ЗА ПЕПЕЛЯШКА
Ако в историята на Пепеляшка онеправданата героиня страда заради майка си, която непрекъснато я пренебрегва, то в житейската приказка на Барбара Стрейзанд "агентът провокатор" се оказва бащата.
Всъщност биологичният й родител умира от епилепсия, когато тя е само на годинка. Мястото му заема безчувствен пастрок. Точно като в приказката той има коренно различно отношение към доведената си дъщеря Барбара и към истинската си - Розалинд. Биографите на Стрейзанд разказват следната история: бащата извежда двете сестри, за да им купи сладолед, обръща се към Барбара и казва: "Ти имаш твърде дълъг нос, за да ядеш вкусни неща!" Майката не е кой знае колко по-добра, тя непрекъснато повтаря, че момичето й не е достатъчно талантливо, за да стане актриса.
Но Барбара е талантлива и още как! Тя успява да стане не само актриса, но и певица, режисьорка и продуцентка. Първият й пробив е на сцената на Бродуей, където участва в комедии и мюзикъли с главоломен успех. Записани на плоча, мелодиите от пиесите се оказват магнит за публиката. Пък и Барабара умее да си направи реклама - тя е любимката на ТВ водещите, нейното бълбукащо остроумие освежава предаванията им. Какво й коства всичко това, само тя си знае - до ден днешен легендата има атаки на паника преди всяко излизане на сцена. Изглежда раните от детството й не са заздравели и тя често е мъчително неуверена.
Възторжената тълпа обаче никога не става свидетел на агонията й, тя вижда само успехите: Барбара Стрейзанд е най-добре продаваната певица за всички времена! Тя има 47 златни албума, пред нея в класацията е само Елвис Пресли, а назад остават дори "Бийтълс" и "Стоунс". Феновете й я боготворят. Между тях са и хиляди гей мъже, които са превърнали Барбара в своя икона. През живота си тя е спечелила всички възможни награди, включително "Оскар" през 1968 г., тъй като актьорската й кариера никога не е изостава от музикалната. А ето и един показателен факт: през 2000 г. Барбара изнася серия от "прощални" концерти. Билетите за тях стигат неприличните 2 500 долара, а залите са претъпкани...
Барбара обаче е една от малкото звезди, които могат да се "похвалят" с... антифенове. Те я нападат с кучешка настървеност и я наричат "досадно сериозна, грозна като смъртта и самовлюбена". Вижте, казват те, самопродуцирания й филм "Йентл" (естествено тя играе главната роля) - нима има друг мюзикъл, в който един човек да пее всички песни?!
Вярно, широко скроените й почитатели могат да преглътнат много нападки, но все пак не могат да се съгласят с това "грозна като смъртта". Те са по-склонни да казват, че Барбара е променила традиционните представи за красота в Холивуд. Според тях тя не е нито грозна, нито красива - просто обикновена жена, такива като нея човек среща всеки ден. Но ако харесваш музиката й и я слушаш наистина внимателно, Барбара изведнъж се преобразява... Това е като с Питър Пан, казват феновете й, просто трябва да вярваш!
И наистина личната магия на Барбара е толкова силна, че тя няма нужда от някаква си досадна фея, за да превърне тиквата й в каляска. И без нейната помощ тази нетипична Пепеляшка е успяла да танцува на десетки балове с десетки красиви като принцове мъже. Сред бившите й гаджета са Омар Шариф, Лиъм Нийсън, Ричърд Гиър, Адре Агаси и Пиер Трудьо (по времето, когато е министър-председател на Канада). С какво ги спечалва тя: с огнена страст и властни маниери. В колекцията й дори има един истински крал - Кралят на рока Елвис Пресли. Всъщност Барбара завърта кратък роман с него, докато и двамата пеят в Лас Вегас. В един епизод от любовната им история той влиза в съблекалнята й изневиделица, пада на колене пред нея, взема лака й за нокти. Започва кротко да я лакира и тихичко й признава: "Ти си единствената жена, която е успяла да ме подчини!"
ДАЯНА ВРИЛАНД
ПРИКАЗКА ЗА ОГЛЕДАЛЦЕТО
Майката на Даяна Вриланд (легендарната редакторка на списание "Вог") e очарователна жена. От онази рядка порода американки - красива, изискана, наследничка на самия Джордж Вашингтон. Тя прекарва половината си живот в Париж (там е родена и Даяна), където бъбри свойски с прочути писатели и интелектуалци, пие шампанско, праща дъщерите си в балетно училище вместо в университет и често прекарава с часове пред огледалото. От Даяна се очаква да стане като нея - очарователна социална пеперуда. Само че горкото момиче има фатален недостатък, който ще посипе с тръни пътя му във висшето общество и майката не спира да го натяква: ти си грозна! Мнозина в по-късния живот на Даяна ще повтарят същия рефрен. Дори когато кариерата й в модната журналистика достига главозамайващи висоти, един колега пише: физиономията на Вриланд прилича на дървените индианци, които украсяват магазините за лули.
Даяна знае, че не е красавица, но още в ранна възраст осъзнава една житейска истина, която след време ще формулира с прочутото си остроумие: "Истинската елегантност е в главата, ако имаш нещо там, всичко останало идва само". Според нея стилът, а не баналната симетрия на чертите, има значение. В представата си за красота тя включва не само начина, по който една жена се облича, но и начина, по който се движи, по който винаги има остроумен отговор и по който може да накара всички да й подражават. Даяна се оглежда наоколо и не вижда нито една толкова оригинална жена, която да обожава. Затова тя просто решава, че ще работи върху себе си и ще стане сбоствения си идеал.
Това решение има неочаквани резултати. Грозничката Даяна с лекота успява да се омъжи за американски банкер красавец и на свой ред завърта задължителния за всяка хай дама кръг от интелектуаци. Само че вместо тя да попива мъдрите слова на талантите, те седят и със зяпнала уста слушат шегите й. Даяна живее в Париж, Лондон и Ню Йорк, запознава се с Коко Шанел и прекарва повечето от времето си по модни ателиета и елегантни пробни. Не плаща почти нищо за дизайнерските си дрехи, защото според френските диктатори на стила, Даяна притежава нещо, което наричат jolie/laide, в превод "красивото грозно". Дизайнерите й подарявяват тоалети и аксесори в замяна на нейната способност да прави впечатление в обществото. Кариерата й в журналистиката обаче започва късно - тя е на 33, когато от списание "Харпърс Базар" й предлагат да води модна рубрика. "Работа? Що за странна идея!" - отвръща тя с още една от легендарните си реплики. Дама от висшето общество да работи не е нещо, което майката на Даяна не би одобрила. Но непокорната дърщеря не признава стереотипите, приема предложението и скоро започва да променя начина, по който модата се предлага на читателите. Вместо просто да съобщава новите тенденции, тя създава или популяризира определени идеи и типове поведение. Даяна е способна само с едно изречение да удари десетката: "Бикините са най-важното откритие след атомната бомба," е една от крилатите й фрази. "Никога не се страхувай да бъдеш вулагарна, по-страшно е да си скучна," гласи друга. Нейният собствен стил включва семпли дрехи и разточителни аксесоари. Екзотичните бижута, шапките и оригиналните обувки са голямата й любов.
През 1968 г. Даяна Вриланд става главен редактор на модната бибилия "Вог", а през 1971 г. бива брутално уволнена заради раздутия бюджет на списанието. Следва престижно назначение в най-прочутия музей за съвременно изкуство - Метрополитан. В годините, които работи във "Вог" обаче, тя успява да се прочуе като най-впечатляващата модна икона, най-заядливата шефка и най-екцентричната новодомка. Даяна декорира апартамента си в кървавочервено, за да прилича (по собствените й думи) на "Адската градина". Така, застанала пред обрамченото със злато огледало в дома си с пурпурни тапети, тя може на свой ред самоуверенно да попита: "Огледалце, огледалце на стената, кажи коя е най-стилна на земята?"