Полицейски автомобили
Публикувано на: 22 Юни 2011, 22:46
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/na ... -koli.html
Българската полиция може да се похвали с няколко по-впечатляващи автомобила, но редовите пазители на реда борят престъпността с добрия стар Opel Astra. Макар да се прочухме по света с полицейския кабриолет Porsche 911 Carrera 4, туристите в някои страни насочват фотоапаратите си към доста по-интересни возила
Шерифът на едно градче в Тексас, например, позира гордо до своя Hummer H2 с тунинг от Geiger. Злобният всъдеход разполага със 700 к.с. и е поръчан с едничката цел да респектира местните "червени вратове" по прашните шосета на щата.
Италианските полицаи трябва да са сред най-щастливите в света. От Lamborghini регулярно ги снабдяват с новички суперколи, от които не могат да избягат и най-надъханите норушители по аутострадите на Ботуша. При това от Сант' Агата не отбиват номера само с малкото Gallardo LP560-4, а се отчитат и с Murcielago LP640, каквото има и градската полиция в Лондон.
Полцейски "ламборгинита" обаче има не само в Италия. Още през 80-те холандските сили на реда се снабдяват с мокрия сън на всяко момче в онези времена Countach.
Конкуренцията от Ferrari също не спи и макар да губи битката за предпочитанията на карабинерите, намират достатъчно почитатели в други държави. Британската полиция, например, разполага с 612 Scaglietti.
В интерес на истината, в Маранело първи се сещат да градят имидж с дарения за силите на реда. Още през 60-те Ferrari снабдява полицията с екземпляр от разкошното купе 250 GT.
Откакто бе възродена марката Spyker пък, холандските ченгета залагат на патриотизма и забравят за италианските суперавтомобили. Този C8 Spyder е украсен със същата маркировка като Countach-а от 80-те, но e произведен в родния Зееволде. Какво от това, че го задвижва V-образен осмак от Audi?
По едно рамо на местната автоиндустрия се стараят да удрят и британските полицаи. Съвсем в духа на английските традиции, когато става дума за скорост и стабилност, изборът пада на максимално олекотени и мощни возила.
Със своите 470 кг и 583 к.с. Caparo T1 може да се справи с почти всяко сухоземно превозно средство. Lotus Elise има по-скромни показатели, но идеята и същата. Единственият проблем и при двамата униформени спринтьори е, че "легналите" колеги от полицията не щадят особено всички тези спойлери и спортни престилки.
Всъщност патриотизмът играе водеща роля при избора на представителен полицейски автомобил в почти всички държави със собствено производство на суперколи. В Швеция залагат на Koenigsegg CCX, въпреки че няма потвърдени данни да е била поръчана бройка от предложиния от фирмата прототип.
Германските полицаи, от своя страна, имат на разположение цял автопарк от забележителни магистрални преследвачи. Това Porsche Carrera S с доработка от Techart поставя само началото.
По немските аутобани потрулират и далеч по-мощни возила, може би най-известното сред които е Brabus Rocket. Разработеното на базата на Mercedes-Benz CLS суперкупе разполага с 6.3-литров V12 с два турбокомпресора. Благодарение на 730-те коня ускорението до 100 км/ч отнема едва 4.0 секунди.
Българската полиция може да се похвали с няколко по-впечатляващи автомобила, но редовите пазители на реда борят престъпността с добрия стар Opel Astra. Макар да се прочухме по света с полицейския кабриолет Porsche 911 Carrera 4, туристите в някои страни насочват фотоапаратите си към доста по-интересни возила
Шерифът на едно градче в Тексас, например, позира гордо до своя Hummer H2 с тунинг от Geiger. Злобният всъдеход разполага със 700 к.с. и е поръчан с едничката цел да респектира местните "червени вратове" по прашните шосета на щата.
Италианските полицаи трябва да са сред най-щастливите в света. От Lamborghini регулярно ги снабдяват с новички суперколи, от които не могат да избягат и най-надъханите норушители по аутострадите на Ботуша. При това от Сант' Агата не отбиват номера само с малкото Gallardo LP560-4, а се отчитат и с Murcielago LP640, каквото има и градската полиция в Лондон.
Полцейски "ламборгинита" обаче има не само в Италия. Още през 80-те холандските сили на реда се снабдяват с мокрия сън на всяко момче в онези времена Countach.
Конкуренцията от Ferrari също не спи и макар да губи битката за предпочитанията на карабинерите, намират достатъчно почитатели в други държави. Британската полиция, например, разполага с 612 Scaglietti.
В интерес на истината, в Маранело първи се сещат да градят имидж с дарения за силите на реда. Още през 60-те Ferrari снабдява полицията с екземпляр от разкошното купе 250 GT.
Откакто бе възродена марката Spyker пък, холандските ченгета залагат на патриотизма и забравят за италианските суперавтомобили. Този C8 Spyder е украсен със същата маркировка като Countach-а от 80-те, но e произведен в родния Зееволде. Какво от това, че го задвижва V-образен осмак от Audi?
По едно рамо на местната автоиндустрия се стараят да удрят и британските полицаи. Съвсем в духа на английските традиции, когато става дума за скорост и стабилност, изборът пада на максимално олекотени и мощни возила.
Със своите 470 кг и 583 к.с. Caparo T1 може да се справи с почти всяко сухоземно превозно средство. Lotus Elise има по-скромни показатели, но идеята и същата. Единственият проблем и при двамата униформени спринтьори е, че "легналите" колеги от полицията не щадят особено всички тези спойлери и спортни престилки.
Всъщност патриотизмът играе водеща роля при избора на представителен полицейски автомобил в почти всички държави със собствено производство на суперколи. В Швеция залагат на Koenigsegg CCX, въпреки че няма потвърдени данни да е била поръчана бройка от предложиния от фирмата прототип.
Германските полицаи, от своя страна, имат на разположение цял автопарк от забележителни магистрални преследвачи. Това Porsche Carrera S с доработка от Techart поставя само началото.
По немските аутобани потрулират и далеч по-мощни возила, може би най-известното сред които е Brabus Rocket. Разработеното на базата на Mercedes-Benz CLS суперкупе разполага с 6.3-литров V12 с два турбокомпресора. Благодарение на 730-те коня ускорението до 100 км/ч отнема едва 4.0 секунди.